Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری فاش کرد: ما زمان مشخصی برای اعلام حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم نداریم، کارهای بسیاری داریم و یک پایگاه قانونی برای تحقق بخشیدن به آن وجود دارد ما منتظر توافق بین دو حزب در کنگره بر سر آن هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا تاکید کرد: روند حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم عملا آغاز شده و این گامی در مسیر درست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پمپئو همچنین در اشاره به "مزدوران ترکیه" بر لزوم خروج نیروهای بیگانه از لیبی تاکید کرد و گفت: باید ملت لیبی خودشان سرنوشت‌شان را مشخص کنند.

وی در ادامه از عربستان و عمان به دلیل کمکشان برای آزادی امن شهروندان آمریکایی که در اسارت انصارالله یمن بودند، تشکر کرد.

پمپئو درباره پرونده عراق هم در اظهاراتی مداخله جویانه گفت: ما از تلاش‌های دولت عراق برای مواخذه شبه نظامیانی که امنیت و ثبات این کشور را به بازی گرفته‌اند، حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه آمریکا درباره تنش در قفقاز و تحرکات ترکیه تصریح کرد: آمریکا برای توقف نزاع بین ارمنستان و آذربایجان، کاهش تنش و حفظ آتش‌بس بین دو طرف تلاش می‌کند.

او در بخش دیگری تاکید کرد، وزارت خارجه عملیات آمریکایی شش شرکت رسانه‌ای که مقر آن چین است را در قالب هیئت‌های خارجی قلمداد می‌کند آمریکا مذاکراتی درخصوص چین در روز جمعه با اتحادیه اروپا آغاز خواهد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا درباره کره شمالی هم گفت: درباره خلع سلاح هسته‌ای باور داریم که آینده برای کره شمالی بهتر خواهد بود و آمریکا درخصوص توافق بین دو کره موضعش را تغییر نداده و ما باور داریم این مساله انعکاس مثبتی بر ثبات دو کشور خواهد داشت.

وزیر خارجه آمریکا درباره گزارش‌های منتشر شده درخصوص سفر محرمانه مقام کاخ سفید به دمشق گفت، کشورش قصد تغییر سیاستش در قبال دمشق را ندارد.

پمپئو در کنفرانس خبری در مقر وزارت خارجه کشورش تصریح کرد: آمریکا هرگز برای آزادی آستین تایس خبرنگار آمریکایی و دو آمریکایی دیگر که در بازداشت هستند، سیاستش در قبال دمشق را تغییر نخواهد داد.

به گفته پمپئو، آمریکا از سوری‌ها خواسته تایس را آزاد کنند و برای این کشور آنچه آنها درباره او می‌دانند روشن شد اما آنها عدم آزادی او را انتخاب کردند.

او ادامه داد: ما به تلاش‌ها برای تضمین بازگشت تایس و هر آمریکایی در بند ادامه می‌دهیم اما قصد نداریم به خاطر آن سیاست آمریکا را تغییر دهیم.

این اظهارات پامپئو در واکنش به گزارش وال استریت ژورنال است که نوشته بود، کش پاتل، دستار رئیس‌جمهوری آمریکا که مقام مقابله با تروریسم در کاخ سفید قلمداد می‌شود اوایل سال جاری میلادی به دمشق رفته بود و نشست‌هایی محرمانه با دولت سوریه به منظور آزادی شهروندان آمریکایی داشت.

310 310

کد خبر 1446188

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مایک پمپئو سوریه ایالات متحده آمریکا سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۰۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه تغییر نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در نخستین سخنرانی پس از اعتراضات گسترده دانشجویی در این کشور در حمایت از غزه که به خشونت و بازداشت شمار زیادی از دانشجویان منجر شده است، گفت که این اعتراضات او را وادار به تغییر سیاست آمریکا در منطقه نکرده است!

اعتراضات در دانشگاه‌های سراسر آمریکا روزهاست که پرتنش دنبال می‌شود و معترضان از برچیدن چادرهایی که در محوطه دانشگاه در حمایت از غزه برپا کرده‌اند، خودداری کرده و در نتیجه مدیریت دانشگاه‌ها خواستار ورود نیروهای امنیتی به داخل محیط‌های آموزشی شدند.

بایدن در نخستین سخنرانی پس از التهابات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا، در کاخ سفید گفت: اعتراضات در دانشگاه‌ها دو اصل بنیادی آمریکا را به بوته آزمایش گذاشت؛ نخستین اصل حق آزادی بیان و تجمع صلح‌آمیز و دومین اصل حاکمیت قانون است.

وی مدعی شد: هر دو باید حفظ و رعایت شوند. ما کشوری استبدادی نیستیم که مردم را ساکت و مخالفان را سرکوب کنیم. در عین حال، کشوری بی‌قانون هم نیستیم. جامعه‌ای مدنی هستیم و نظم باید حرف اول را بزند!

رییس جمهور آمریکا ادامه داد: تخریب اموال، اعتراض مسالمت‌آمیز نیست. خرابکاری، تعدی، شکستن پنجره‌ها، به تعطیلی کشاندن دانشگاه، اجبار به تعطیلی کلاس‌ها و مراسم فارغ‌التحصیلی، هیچ‌کدام از اینها تظاهرات مسالمت‌آمیز نیست.

بایدن بدون اشاره به اعتراضات صلح آمیز دانشجویان که با برپایی چادر و شعارهای حمایتی از غزه، دست به تجمع و تحصن زده‌اند، مدعی شد: مخالفت ضرورت دموکراسی است اما مخالفت نباید به هرج‌ومرج و محروم کردن دیگران از حقوقشان منجر شود تا حدی که دانشجویان قادر به پایان ترم و تحصیلات دانشگاهی نشوند!

ادعاها و اظهارات بایدن درباره اعتراضات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا در حالی است که نیروهای امنیتی و پلیس این کشور با ورود خشونت‌آمیز به داخل دانشگاه‌ها، از گاز اشک‌آور و باتوم برای متفرق کردن معترضان استفاده و شمار زیادی را بازداشت کرده‌اند.

بایدن در ظاهر چند باری از اقدامات تل‌آویو انتقاد کرده اما واشنگتن هرگز تامین تسلیحاتی رژیم صهیونیستی را متوقف نکرده است. جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه در حالی وارد هفتمین ماه می‌شود که اشغالگران تاکنون بیش از ۳۴ هزار فلسطینی که عمدتاً زنان و کودکان هستند را به شهادت رسانده است.

کد خبر 6095318

دیگر خبرها

  • اردوغان سیاست ترکیه را «نرم» می‌کند
  • حمله جدید رژیم صهیونیستی به سوریه/ مناطقی در دمشق و قنیطره هدف گرفته شدند + فیلم
  • بیش از ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شدند
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه را تغییر نمی‌دهد
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه تغییر نمی‌دهد
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق