Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت سلاح‌های روسیه تهدیدی علیه آمریکا و متحدان این کشور هستند.

پامپئو در بخش دیگری از سخنانش به تحریم‌های چند روز پیش علیه چند شرکت و فرد چینی به بهانه ارتباط با شرکت کشتی‌رانی ایران اشاره کرد و گفت: «طرف‌هایی را که با ایران تجارت کنند تنبیه خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد اسامی ۶ شرکت و ۲ شخص را به بهانه ارتباط با شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران و یکی از شرکت‌های تابعه آن به نام «شرکت کشتی‌رانی حافظ دریا آریا» در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

وزیر خارجه آمریکا درباره تصمیم کشورش برای خارج کردن سودان از فهرست کشورهای موسوم به «حامی تروریسم دولتی» گفت که واشنگتن، روال محقق کردن این تصمیم را آغاز کرده است.

او در عین حال در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا خروج سودان از این فهرست با سازش این کشور با رژیم صهیونیستی مرتبط است یا خیر گفت که تصمیم‌گیری درباره روابط با اسرائیل به عهده حاکمیت سودان است.

ترامپ روز ۲۸ مهرماه در توئیتی اعلام کرد سودان با پرداخت ۳۳۵ میلیون دلار به خانواده‌های «قربانیان تروریسم» موافقت کرده و پس از آن این کشور از فهرست کشورهای حامی تروریسم حذف خواهد شد.

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر نوشت: «یک خبر فوق‌العاده! دولت جدید سودان که در حال حرکت در مسیر پیشرفت‌های بزرگ است با پرداخت ۳۳۵ میلیون دلار به قربانیان و خانواده‌های تروریسم موافقت کرد. پس از پرداخت، من نام سودان را از فهرست حامیان تروریسم دولتی خارج خواهم کرد. پس از مدت‌ها انتظار عدالت برای مردم آمریکا محقق می‌شود و این گامی بزرگ از سوی سودان است.»

نخست‌وزیر سودان در پی این خبر گفت منتظر است ترامپ رسماً خروج نام سودان از این فهرست را به کنگره آمریکا اعلام کند.

سودان از بیش از یک سال پیش در تلاش است از فهرست سیاه وزارت خارجه آمریکا برای کشورهایی که اصطلاحاً «حامیان تروریسم دولتی» خوانده می‌شوند خارج شود.

دولت آمریکا با قرار دادن سودان در این فهرست از سه دهه پیش موجب قطع ارتباط نظام مالی سودان با بانک‌های جهانی شده است. 

در گفت‌وگوهایی که چند روز پیش در ابوظبی میان مذاکره‌کنندگان آمریکا و سودان برگزار شد طرف آمریکایی یکی از شرایط خروج از فهرست سیاه مذکور را عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرد. 

مقام‌های مطلع گفته‌اند مذاکره‌کنندگان آمریکا و امارات در مذاکرات چند روز پیش پیشنهاد کمتر از یک میلیارد دلار در ازای عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل را مطرح کردند. وعده‌ سرمایه‌گذاری که به صورت غیرنقدی در اقتصاد سودان دیگر مشوق پیشنهادی به سودان بوده است.   

تلاش‌های آمریکا در این راستا در حالی انجام می‌شوند که مجمع فقه اسلامی سودان هر گونه رابطه با رژیم صهیونیستی حرام اعلام کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آمریکا سلاح های روسیه تحریم آمریکا پامپئو دونالد ترامپ سلاح های روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۰۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را به صورت موقت کاهش داده است.

بنابراین، خزانه داری ایالات متحده اجازه معامله نفت، گاز و الوار با بانک‌های روسیه را صادر کرده است.

 این تصمیم موقت است و تا ۱ نوامبر ۲۰۲۴ معتبر است با این حال، احتمال تمدید آن وجود دارد.

کاهش تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه شامل بانک دولتی توسعه و امور اقتصادی خارجی، شرکت سهامی عام اوتکریتی، شرکت سهامی ساوکومبانک، سبربانک روسیه، بانک وی تی بی سهامی عام، آلفابانک، روسبانک سهامی عام، بانک زنیت، بانک سن پترزبورگ و بانک مرکزی فدراسیون روسیه می‌شود.

وزیر انرژی آمریکا اخیرا اعلام کرد دولت جو بایدن احتمال اعمال تحریم علیه کشور‌هایی که نفت روسیه را در بحبوحه جنگ اوکراین می‌خرند، منتفی ندانسته است، ولی درباره تاثیر این اقدام روی بازار‌های نفت دقت دارد.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا همراه با انگلیس و کانادا ممنوعیت‌هایی درباره خرید نفت روسیه اعمال کرده اند، ولی واشنگتن تحریم‌های ثانویه علیه کشور‌هایی وضع نکرده است که نفت مسکو را می‌خرند. این مدل تحریم اقدامی است که آمریکا علیه کشور‌هایی که نفت از ایران می‌خرند، اتخاذ کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • وزیران صهیونیستی: اعتراضات دانشجویی تهدیدی وجودی است
  • مدودف: سلاح‌های روسیه دشمنان را می‌لرزاند
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد