Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیدبان حقوق بشر اعلام کرد که دادستانی کل عربستان خواستار اعدام هشت نفری شده است که در سن زیر هجده سال به ارتکاب جرم در جریان اعتراضات منطقه «الشرقیه» عربستان سعودی، متهم شدند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، این سازمان غیردولتی که مقر آن در نیویورک است، روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که به فهرست اتهامات مربوط به دو محاکمه جمعی هشت نفر در سال ۲۰۱۹ دست یافته است که بر اساس آن این جرایم به متهمانی در سنین بین ۱۴ تا ۱۷ سال نسبت داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، دادستانی کل عربستان، اعدام این هشت متهم به ارتکاب جرایم در جریان اعتراضات  را خواستار شده است، در حالی که گفته می‌شود، متهمان برخی از این جرایم ادعایی را در سن زیر هجده سال مرتکب شدند.

دیدبان حقوق بشر ادامه داد: «هر هشت متهم بیش از دو سال است که در بازداشت موقت به سر می‌برند و اهل منطقه الشرقیه عربستان سعودی هستند که اکثریت اقلیت شیعه این کشور در آنجا زندگی می‌کنند.»

در گزارش مذکور آمده است که این هشت نفر، همچنین با چندین اتهام دیگر روبرو هستند که از جمله آن، تلاش برای ایجاد بی ثباتی در ساختار اجتماعی با شرکت در تظاهرات و تشییع جنازه‌ها، سر دادن شعارهای ضد حکومتی و تلاش برای ایجاد اختلاف و تفرقه است.

«مایکل پیج»، معاون مدیر بخش خاورمیانه دیدبان حقوق‌ بشر گفت: «اگر عربستان سعودی در اصلاح سیستم عدالت کیفری جدی است،  باید  مجازات اعدام برای مجرمان نوجوان (زیر ۱۸ سال) را در همه موارد ممنوع کند.»

او افزود: مقامات سعودی باید اطمینان خاطر دهند که هیچ کودک بزهکاری به مجازات اعدام نمی‌رسد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: دیدبان حقوق بشر عربستان عربستان نوجوان مجازات اعدام دیدبان حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۱۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات حکم اعدام توماج صالحی؛ احتمال عفو و تخفیف

دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است.

به گزارش مهر، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: حکم (اعدام توماج صالحی) بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است.

در همین‌باره مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد.

قابل ذکر است سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضایی است

دیگر خبرها

  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی؛ احتمال عفو و تخفیف
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد + جزئیات حکم
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد +جزئیات
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!