Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاپ فرانسیس در جریان مصاحبه‌ای در یک فیلم مستند، شراکت زندگی قانونی همجنسگرایان را تأیید کرد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از یورونیوز؛ این مستند که «فرانچسکو» نام دارد و بخش‌هایی از آن روز چهارشنبه ۲۱ اکتبر (۳۰ مهر) در جشنواره رم نمایش داده شد، درباره زندگی فرانسیس و به ویژه برخی مباحث مورد علاقه او از جمله محیط زیست، فقر، مهاجرت، نابرابری نژادی و درآمدی و سایر تبعیض‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاپ فرانسیس در این فیلم درباره همجنسگرایان می‌گوید: «افراد همجنسگرا هم حق دارند در یک خانواده باشند. آنها هم فرزندان خدا هستند.»

وی در مصاحبه‌ای که در این فیلم نشان داده می‌شود، حتی پیشنهاد می‌کند که برای شراکت زندگی همجنسگرایان قانون وضع شود و می‌گوید: «آنچه ما باید داشته باشیم یک قانون مدنی برای شریک‌های زندگی همجنسگراست. به این ترتیب آنها تحت پوشش قانون قرار می‌گیرند.»

فرانسیس یک بار دیگر در گذشته زمانی که اسقف اعظم بوینس‌آیرس در آرژانتین بود، زندگی مشترک قانونی برای زوج‌های همجنسگرا را به عنوان جایگزین ازدواج رسمی و مذهبی همجنسگرایان تأیید کرده بود. اما او در جایگاه پاپ، هرگز به صورت آشکار از تأیید شریک‌های زندگی همجنسگرا حمایت نکرده بود. با این حال او نه در دوران رهبری واتیکان و نه پیش از آن هرگز ازدواج همجنسگرایان را به عنوان امر مورد تأیید کلیسا مطرح نکرده و بنابراین تأیید ازدواج همجنسگرایان در مذهب کاتولیک همچنان منتفی است.

کشیش جیمز مارتین، یکی از روحانیان معروف مسیحی در آمریکا که همواره در پی ساختن پلی میان همجمسگرایان و کلیسا بوده است، اظهارات پاپ را «یک گام بزرگ رو به جلو در حمایت کلیسا از دگرباشان جنسی» خواند. او با انتشار بیانیه‌ای گفت: «صحیت‌های مثبت پاپ در مورد شراکت‌های مدنی همجنسگرایان، حامل پیامی محکم به کسانی است که در کلیسا با چنین قوانینی مخالفت می‌کنند.»

کارگردان مستند «فرانچسکو» اوگنی آفینیوسکی است و یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم او خوان کارلوس کروز شیلیایی است که سال‌ها پیش قربانی سوءاستفاده جنسی روحانیون کلیسا شده بود و پاپ در جریان سفرش به شیلی در سال ۲۰۱۸ ابتدا داستان او را باور نکرده بود. کروز که خود همجنسگراست، گفت که در جریان اولین ملاقاتش با پاپ در ماه مه ۲۰۱۸، فرانسیس به او اطمینان داد که خداوند خود، کروز را همجنسگرا کرده است. کروز داستان خود را در قسمت‌های مختلف در سراسر فیلم «فرانچسکو» روایت می‌کند و سیر تحول فرانسیس در درک سوءاستفاده جنسی را نیز شرح می‌دهد و به این ترتیب نظرات پاپ در مورد همجنسگرایان مستند می‌شود.

آفییوسکی که یک یهودی روسی‌تبار است و در لس‌آنجلس زندگی می‌کند شرح گفته است که برای ساخت این فیلم دردسرهای زیادی کشیده و به جاهای زیادی در جهان سفر کرده است.

منبع: عصر ایران

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پاپ فرانسیس همجنسگرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۱۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی: آزادی پرسپولیس و استقلال از چنگ وزارت ورزش بعداز ۴۰سال / AFC واگذاری را تأیید کرد / ۵درصد سهام به بازیکنان قدیمی سرخابی رسید!

استقلال و پرسپولیس رسما از مالکیت وزارت ورزش و جوانان خارج و به شرکت‌های خصولتی و بانک‌های نیمه خصوصی منتقل شد.

به گزارش تابناک ورزشی، مراسم واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت 1403 با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در محل ساختمان این وزارتخانه برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر رضا درویش و علی خطیر مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، مسئولان فدراسیون فوتبال حضور داشتند.

بر این اساس ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر(30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (5 درصد)، رفاه (5 درصد) و اقتصاد نوین (5 درصد) انتقال پیدا کرد.

ده درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است پنج درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه که در تملک وزارت ورزش و جوانان باقی مانده است نیز به زودی به پیشکسوتان سرخابی واگذار شود.

مالکیت مشترک سرخابی‌ها که در اختیار وزارت ورزش بود مشکل اصلی دو باشگاه برای کسب مجوز حرفه‌ای و حضور در لیگ قهرمانان یا نخبگان آسیا به شمار می‌رفت که این معضل رفع شد.

 

تایید واگذاری استقلال و پرسپولیس از سوی ای‌اف‌سی

زارعی مسوول کمیته مجوز حرفه‌ای، از مهر تأیید کنفدراسیون فوتبال آسیا بر خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خبر داد و دیگر مشکل مالکیتی، این دو تیم را تهدید نخواهد کرد.

مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال گفت: با واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بیماری ۴۰ ساله این دو باشگاه درمان شد. امیدوار هستیم هر دو باشگاه مجوز حرفه‌ای بگیرند و سایر مشکلات خود را حل کنند.

زارعی افزود:  اگر یکی از این دو باشگاه واگذار می‌شد از نظر AFC مشکل حل می‌شد. خوشبختانه سهام دو باشگاه به یک اندازه واگذار شد. با کنفدراسیون فوتبال آسیا مسائل را چک کرده‌ایم و مشکلی وجود ندارد و باید سراغ سایر اشکالات برویم و آن‌ها را نیز حل کنیم!

این جمله آخر زارعی نگران کننده است چراکه گفته می‌شد این موضوع آخرین مشکل کلان و اصلی در مسیر کسب مجوز حرفه‌ای دو باشگاه بوده است اما حالا حرف از سایر مشکلات است.

طی چند هفته اخیر، زمزمه‌هایی مبنی بر بدهی جاری باشگاه استقلال به باشگاه سانتاکلارا در پرونده انتقال محمد محبی مطرح شده و هنوز پنجره استقلال به دلیل همین نقل و انتقال بسته است.

دیگر خبرها

  • آنچلوتی تأیید کرد: این ستاره از رئال نمی‌رود
  • مورایس مسلمان شدن خود را تأیید کرد
  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • پاپ فرانسیس: جنگ غزه و اوکراین را متوقف کنید
  • نایب رئیس بارسا تأیید کرد: ژاوی می‌ماند
  • (تصاویر) آستیپالیا؛ جزیره‌ای دیدنی در یونان با ۳ هزار نفر جمعیت
  • آخرین مهلت حضور در لیگ‌های والیبال زنان اعلام شد
  • رسمی: آزادی پرسپولیس و استقلال از چنگ وزارت ورزش بعداز ۴۰سال / AFC واگذاری را تأیید کرد / ۵درصد سهام به بازیکنان قدیمی سرخابی رسید!
  • ای‌اف‌سی واگذاری استقلال و پرسپولیس را تأیید کرد
  • پیگیری مهم‌ترین خواسته تهرانی ها | آن ۷۹۲ واگن چینی کی به متروی تهران می رسد؟