Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، نیسان رونیز و میتسوبیشی پاجرو  است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معرفی نیسان رونیز: 

نسل اول نیسان رونیز، به صراحت، یک محصول قابل قبول بود که در یک ایده عالی پیچیده شده بود. رونیز بین سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ موجود بود، یک سکوی متشکل از ریل‌های بخش C ساخته شده از فولاد معمولی و دارای یک موتور V-۶ در دسترس است که نه تنها قدرت، بلکه دارای  ۱۲ سوپاپ سوپرشارژ ۳.۳ لیتری SOHC سوپرشارژ جدید برای سال ۲۰۰۲، ۲۱۰ اسب متوسط ​​تولید می‌کند.

از زمان معرفی رونیز، خودروسازانی مانند جیپ، کیا و لندرور تلاش کرده اند تا دستور العمل نیسان را کپی کنند. فضای داخلی با اندازه کافی  است، رونیز اکنون از یک آلومینیوم DOHC ۲۴ سوپاپ V-۶ و نسخه‌ای از پلت فرم F-Alpha با نام تجاری مارک تجاری برخوردار است، که از ریل‌های قاب قوی‌تر و کاملا جعبه‌ای استفاده می‌کند، بسیاری از آن‌ها از مقاومت بالاتر و فولاد سبک‌تر، حرکتی برای جبران وزن بالاتر جدید انجام شده است.

نیسان یک آفرود ۴WD مجهز به شش سرعت استاندارد و چهار چرخ متحرک نیمه کاره اختیاری با برد کم را به ما قرض داد. آفرود ۴WD از لحاظ تفاوت با سایر لاستیک‌ها دارای لاستیک‌های BFGoodrich Rugged Trail، دیفرانسیل قفل کننده عقب، سه صفحه لغزنده، قالب مشکی بدنه و صندلی‌های پارچه‌ای آبی است.

اگرچه ما از چیدمان ساده و ارگونومی کارآمد قدردانی می‌کنیم، اما همچنین از تنوع رنگی بیشتری نیز استقبال خواهیم کرد، درج صندلی‌های آبی برای زنده نگه داشتن فضا کمک چندانی نمی‌کند و فضای بیشتر پا در زیر صندلی‌های جلو برای سرنشینان صندلی عقب مناسب است، که در غیر این صورت با دید و فضای کافی برای سر مواجه می‌شوند.

معرفی میتسوبیشی پاجرو: 

میتسوبیشی پاجرو در انواع بدنه بلند ۷ نفره و ۵ نفره ارائه می‌شود تا متناسب با نیاز‌ها و سبک زندگی متنوع مشتری باشد. مدل‌های دیزلی مجهز به موتور ۳.۲ لیتری ریل مشترک تزریق مستقیم دیزل است که مقررات مربوط به آلایندگی یورو ۴ را پاک می‌کند و نسبت به مدل قبلی ۱۵ درصد ساکت‌تر است. مدل‌های بنزینی توسط یک موتور ۳.۸ لیتری V۶ SOHC MIVEC تأمین می‌شود که حداکثر توان تولیدی ۲۵۰ PS را تولید می‌کند.

این موتور‌ها با گیربکس ۵ سرعته دستی یا گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک INVECS-II جفت می‌شوند. از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم انتقال قدرت پیشرفته، سیستم ضد لغزش، کنترل سرعت (cruise control)، سنسور باران، سنسور دنده عقب، قفل دیفرانسیل، سیستم ورود بدون کلید و روشن شدن خودرو بدون کلید اشاره کرد.

پاجرو از پیشرانه کنترل الکترونیکی Super Select ۴WD-II به دلیل قابلیت‌های فوق العاده آفرود که ارائه می‌دهد، از سلف خود استقبال خوبی کرده است. راننده می‌تواند از چهار حالت رانندگی متناسب با شرایط سطح و تنظیمات رانندگی خود استفاده کند.

سیستم کنترل کشش و پایداری فعال (ATSC) که نیروی محرک و ترمز را در هر چرخ به صورت جداگانه تنظیم می‌کند تا به پایداری بیشتر در هندلینگ و عملکرد خارج از جاده دست یابد، برای جاگذاری و کار با قفل دیفرانسیل عقب و گسترش قابلیت‌های Pajero ارتقا یافته است. 

پاجرو پیکربندی تعلیق جلو و استخوان مضاعف دو جناغی جلو و چند پیوند عقب را حفظ کرده است. استفاده از ثابت‌های مختلف فنر و تنظیم کلی سیستم تعلیق باعث کاهش ۲۵ درصدی و بیشتر غلتکی برای بهبود هندلینگ و پایداری در همه سرعت‌ها و ایجاد سواری مسطح و راحت‌تر شده است.

خودرو نیسان رونیز میتسوبیشی پاجرو کشور سازنده ژاپن ژاپن سال (طراحی) 2005 2007 موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه 6 سیلندر 24 سوپاپه حجم موتور 2400سی سی 3800سی سی حداکثر قدرت 160 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه 250 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه حداکثر گشتاور 208 نیوتن متر در 3600 دور در دقیقه 329 نیوتن متر در 2750 دور در دقیقه جعبه دنده 5 دنده دستی 5 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک شتاب 0 تا 100 15.2 ثانیه 10.8 ثانیه حداکثر سرعت 161 کیلومتر در ساعت 200 کیلومتر در ساعت وزن 1770 کیلوگرم 2175 کیلوگرم اندازه (میلیمتر) 4560 طول - 1910 عرض - 1880 ارتفاع 4765 طول - 1875 عرض - 1900 ارتفاع فاصله بین دو محور 2494 میلیمتر 2779 میلیمتر مصرف سوخت ترکیبی 11.3 لیتر در هر صد کیلومتر 13.7 لیتر در هر صد کیلومتر حجم باک 60 لیتر 88 لیتر استاندارد آلایندگی یورو 2 یورو 4 ترمز و پایداری ترمز جلو دیسکی، ترمز عقب کاسه‌ای ABS - EBAC - ASC - ATC - EBD - MBOS - ASTC کیسه هوا ندارد کیسه هوای سرنشینان جلو - پرده ای - مجموعا 8 کیسه هوا سیستم صوتی قابلیت پخش CD دارای ضبط صوت دیگر تجهیزات شیشه بالابر عقب برقی سیستم انتقال قدرت پیشرفته - سیستم ضد لغزش - کنترل سرعت (cruise control) - سنسور باران - سنسور دنده عقب - قفل دیفرانسیل - سیستم ورود بدون کلید - روشن شدن خودرو بدون کلید

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: میتسوبیشی پاجرو دور در دقیقه نیسان رونیز بدون کلید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۱۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات تجاری گروه ‌بهمن در نمایشگاه صنعت‌ پخش ایران معرفی می‌شود 

محصولاتی همچون کامیونت F38، کامیون BD300، فورس 6تن ، کامیون فورس F210 و اینرودز از جمله محصولاتی است که در این رویداد در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

کامیونت F38 از محصولات تجاری شرکت بهمن دیزل است، این خودروی تجاری از فناوری هشدار دهنده‌ حرکت بین خطوط LDWS و ESC و هشدار برخورد از جلو FCWS و ترمز اضطراری هوشمند AEBS و... بهره برده است.

کامیون فورس 6 تن نیز در زمره کامیون‌های سبک قرار می‌گیرد؛ موتور به کار رفته برای کامیون از نوع چهار سیلندر خطی سوپاپ بالا، تزریق مستقیم،۱۶ سوپاپه است و به امکاناتی نظیر توربوشارژر و اینترکولر تجهیز شده است.

قدرت موتور کامیونت فورس 6 تن (کابین خوابدار) همانند کامیونت فورس 6 تن 155 اسب بخار، میزان گشتاوری آن 491 نیوتن متر و دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است. فورس6 تن به سیستم‌های ترمز ABS+EBD مجهز است که برای ایجاد تعادل و پایداری طراحی شده است و مانع از سرخوردن خودرو در جاده های لغزنده می‌شود.

کامیون فورس ۱۲ تن F210 نیز از سطح بالای امکانات ایمنی و رفاهی بهره برده و ‌از پیشرانه کامینز (Cummins) با حجم ۴۵۰۰ سی سی برخوردار است.

فورس ۱۲ تن همچنین به سیستم هشدار حرکت بین خطوط، ترمز اضطراری هوشمند و هشدار برخورد از جلو و کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی تجهیز شده است. از دیگر ویژگی‌های این کامیون برخورداری از تاییدیه استحکام کابین براساس استاندارد اروپا است.

همچنین BD300 نیز یک کامیون ۱۹ تن محسوب می شود که موتور این خودرو کامینز با توان 300 اسب بخار و گشتاور 1100 نیوتن متر است. این کامیون مطابقت کامل با استانداردهای 85 گانه کشور و استانداردهای ایمنی روز دنیا دارد که بخشی از آنها از جمله سیستم کنترل الکترونیکی پایداری (ESC)، سیستم ترمز اضطراری هوشمند (AEBS) و سیستم هشدار انحراف از مسیر(LDWS) است.

بازدید کنندگان می‌‌توانند از 18 الی 20 اردیبهشت ماه 1403 در ساعت 17 الی 22 با حضور در نمایشگاه بین‌المللی کیش از محصولات تجاری گروه بهمن بازدید کنند.

دیگر خبرها

  • رانندگی با مرسدس میباخ S680 دوازده سیلندر، تجمل با چاشنی پویایی (+عکس)
  • محصولات تجاری گروه ‌بهمن در نمایشگاه صنعت‌ پخش ایران معرفی می‌شود 
  • (عکس) مقایسه ال۹۰ با نمونه بومی‌سازی شده!
  • نیسان سانی وارداتی جهان نوین آریا + مشخصات، عکس و قیمت Nissan Sunny
  • مقایسه جک J۴ با کی ام سی ایگل؛ تفاوت در چیست؟
  • مشخصات یک خودروی جدید ایرانی منتشر شد
  • درباره خودرو اکستریم VX
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی اعلام شد + عکس
  • ال۹۰ ایرانی چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟ + تصویر
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس