Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@10:27:17 GMT

این حال بد ماندنی نیست

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۲۶۳۳

این حال بد ماندنی نیست

ایسنا/خراسان جنوبی یک روانشناس با بیان اینکه برای دوری از استرس این روزها که مجبوریم در خانه قرنطینه باشیم، بهتر است به نکات مثبت زندگی توجه کنیم، گفت: باید افراد با کمک مشاور مهارت‌های سلامت روان را در خود پرورش دهند تا بتوانند روزهای بهتری را بگذرانند.

علی عرب نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پژوهش‌ها نشان داده که سبک زندگی امروز و قطع ارتباط با طبیعت تاثیر زیادی بر افسردگی گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروزه در واقع در جامعه به گونه‌ای تلقی می‌شود که مراجعه به مراکز مشاوره برای بهداشت روانی و درمان به معنای روانی بودن است، اما باید بدانیم که اگر نگاه‌ها مثبت شود بسیاری از اختلالات حل خواهد شد.

وی ادامه داد: مردم باید خود هوشیار باشند و یا فضاهایی ایجاد کنند که از طبیعت لذت ببرند تا تجربه اجتماعی در طول روز داشته باشند.

این روانشناس با بیان اینکه هرچه ارتباطات اجتماعی کمتر باشد، بیشتر به سمت اختلالات حرکت خواهیم کرد، افزود: شاکله‌های روانشناسی اجتماعی با حضور در فضای مجازی بهم ریخته و به تناسب تنش‌های درون فردی افزایش می‌یابد.

عرب نژاد با بیان اینکه تنش‌ها تعارضات را به وجود می‌آورند، ادامه داد: این عوامل باعث افزایش خودکشی در جامعه می‌شود چراکه فرد احساس تنهایی و رهاشدگی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: امروزه در واقع در جامعه به گونه‌ای تلقی می‌شود که مراجعه به مراکز مشاوره برای بهداشت روانی و درمان به معنای روانی بودن است، اما باید بدانیم که اگر نگاه‌ها مثبت شود بسیاری از اختلالات حل خواهد شد.

وی از فعالیت سه مرکز نگهداری معلولان اعصاب و روان در استان خبر داد و گفت: دو مرکز در بیرجند و یک مرکز در فردوس فعال است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۳۶ بیمار اعصاب و روان در این مراکز خدمات دریافت می‌کنند، افزود: به منظور دسترسی به خدمات سلامت روان، مشاوره روانشناختی از طریق مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ پیگیری می‌شود.

عرب نژاد تصریح کرد: امسال ۱۶ هزار و ۹۰۰ تماس با مرکز مشاوره بهزیستی در قالب اختلالات روانی، مشکلات فردی و بین فردی و راهنمایی برقرار شده است و کارشناسان تمام تلاش خود را برای بهتر شدن و رفع معضلات انجام می‌دهند.

وی، بیشترین تماس با مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ را در حوزه اختلالات روانی مربوط به اختلالات اضطرابی و خلقی بوده است، خاطرنشان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا زمان‌های فعالیت مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ افزایش یافته است.

این روانشناس بیان کرد: مشکلات بین فردی از جمله مشکلات با همسر، مشاوره ازدواج، کنکور و مشاوره تربیت فرزند از دیگر مواردی است که با این مرکز درمیان گذاشته شده است.

عرب نژاد با بیان اینکه برای دوری از استرس این روزها که مجبوریم در خانه قرنطینه باشیم، بهتر است به نکات مثبت زندگی توجه کنیم، افزود: باید افراد با کمک مشاور مهارت‌های سلامت روان را در خود پرورش دهند تا بتوانند روزهای بهتری را بگذرانند.

وی با بیان اینکه امروز با توجه به شیوع ویروس کرونا که حضور در اجتماع را کم‌رنگ تر کرده، جامعه بیشتر به سمت افسردگی پیش می‌رود، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی و جلب نگاه مردم به سمت روان خود بسیار به درمان این امر کمک می‌کند.

این روانشناس خاطرنشان کرد: مردم باید وضعیت روحی خود را روزانه رصد کنند و همانگونه که با کوچک‌ترین درد جسمی به پزشک مراجعه می‌کنند برای درمان اختلالات روحی نیز به روانپزشک و مراکز اجتماعی مراجعه کنند تا حال خوب را به زندگی خود برگردانند.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استرس مرکز مشاوره عرب نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۲۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطیر در استقلال ماندنی شد

 مدیرعامل باشگاه استقلال به کارش در جمع آبی پوشان ادامه خواهد داد.

به گزارش "ورزش سه"، واگذاری 85 درصدی سهام باشگاه استقلال به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و انتخاب نماینده ویژه توسط این شرکت برای حضور در هیئت مدیره آبی‌ها این احتمال را به وجود آورد که شاید علی خطیر هم از مدیرعاملی این باشگاه برود، اما این اتفاق رخ نخواهد داد.

علی خطیر که در ابتدای فصل مدیریت باشگاه استقلال را در دست گرفته، امسال با چالش‌های زیادی مواجه بوده، اما کارش را ادامه داده و در حال حاضر نیز در راس مدیریت صدرنشین لیگ برتر است.

علی عسگری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس امروز در نخستین جلسه هیئت مدیره باشگاه استقلال پس از واگذاری سهام، تاکید کرد که علی خطیر به کارش در مدیرعاملی این باشگاه ادامه خواهد داد و حداقل تا یک ماه و نیم آینده (پایان فصل) تغییری اتفاق نمی‌افتد.

تغییرات در هیئت مدیره باشگاه استقلال پس از واگذاری سهام آبی‌ها نیز به این زودی اتفاق نمی‌افتد و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در نظر دارد تا پس از پایان فصل چنین کاری را انجام بدهد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درخواست بازیکنان استقلال خطیر را فراری داد شکایت از صفحات جعلی مدیرعامل استقلال

دیگر خبرها

  • جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟
  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • ارمغان روانشناسان و مشاوران، بهرورزی و فضیلت مندی در زندگی
  • ارمغان روانشناسان و مشاوران، بهرورزی و فضیلت مندی در زندگی 
  • خطیر در استقلال ماندنی شد
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل