Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@01:34:16 GMT

۲۰درصد کرومیت کشور در میامی وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۳۳۱۱

۲۰درصد کرومیت کشور در میامی وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ملایری صبح پنج شنبه در نشست بررسی مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان میامی به میزبانی فرمانداری ضمن بیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت‌های خوب معدنی است، بیان داشت: ۲۰ درصد کرومیت کشور بر حسب آمارهای ارائه شده به شهرستان میامی تعلق دارد همچنین کانی‌ها و مواد معدنی فراوانی در این شهرستان وجود دارد که می‌تواند برای سرمایه گذاری جذابیت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه معادن میامی غالباً قابل استحصال هستند، بیان کرد: معادن مس نیز در این شهرستان دارای فعالیت خوبی هستند و اخیراً نیز موضوع فرآوری مس کاتدی در شهرستان آغاز شده و قراردادهای آن در حال عملی شدن است.

عدم فرآوری محصولات

فرماندار میامی با بیان اینکه به دلیل وجود نداشتن فرآوری در این شهرستان، زیرساخت‌های خوبی را نیز نتوانسته‌ایم در اختیار صنعتگران و معدن کاران قرار دهیم، بیان داشت: نیاز است تا با اختصاص برخی اعتبارات در این زمینه نیز اقدامات خوبی انجام شود.

ملایری با بیان اینکه کشاورزی میامی شامل ذرت، دانه‌های روغنی، گندم و… دارای ظرفیتی ویژه در سطح استان سمنان است، بیان داشت: ۹۵ درصد کل چغندرقند استان در میامی تولید می‌شود و این نشان از ظرفیت‌های بالای شهرستان میامی در زمینه تولید دارد.

خام فروشی معادن

معاون فرماندار میامی نیز با بیان اینکه اقتصاد شهرستان بر پایه کشاورزی بنا شده است، گفت: معدن دومین رتبه فعالیت اقتصادی در این شهرستان را دارد چرا که در شرق میامی بیشترین معادن مس استان سمنان قرار دارد و این ظرفیت در کنار معادن منگنز و کرومیت نشان از ظرفیت‌های بالای اقتصادی میامی دارد.

عباس طاهران پور با بیان اینکه اگر به معادن میامی توجه بیشتری شود، می‌توانیم شاهد رونق اقتصادی در شهرستان میامی باشیم، گفت: ذخایر قوی معدنی مس، کرومیت، منگنز و دیگر فلزات در میامی این پتانسیل را دارد که معدن به عنوان شاخص نخست اقتصادی این شهرستان جایگزین کشاورزی شود.

وی با بیان اینکه ۳۶ واحد معدنی در شهرستان میامی فعالیت دارد، بیان داشت: فقط سه واحد در زمینه فرآوری آن هم نه به شکل کامل مشغول به کار هستند و مابقی خام فروشی دارند. البته یکی از مشکلات این است که در شرق میامی برق مورد نیاز واحدهای صنعتی و معدنی و حتی واحد مسکونی مردم وجود ندارد.

کد خبر 5054008

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری میامی معادن ویروس کرونا شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا گرگان شهدای مدافع حرم شهادت امام رضا ع مجلس شورای اسلامی کرمانشاه نیروی انتظامی هفته ناجا مشهد شهرستان میامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۳۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش پیاده رویی در میامی و ایوانکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ کارمندان مسیر سه کیلومتری میدان امام رضا (ع) تا تفرجگاه سه چنار را در میامی طی کردند.
بانوان ایوانکی  هم با شعار شادابی و نشاط و سلامتی یک روز شاد را سپری کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خدمات فنی و مهندسی متخصصان ایرانی ماندگار است
  • دوره مربیگری فوتسال سطح ایران در میامی برگزار شد
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • برگزاری همایش پیاده رویی در میامی و ایوانکی
  • همایش پیاده رویی در میامی و ایوانکی
  • ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • این شهر بحرانی‌ترین کانون فرونشست زمین در کشور
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است