Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمودی رستمی گفت: واحد ۲ گازي نيروگاه شهيدسليمي نکا با ظرفيت ۱۳۷.۶ مگاوات پس از انجام بازديد ۴ هزار ساعت کارکرد مجدداً وارد مدار توليد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، « عبدالرضا محمودي رستمي» امروز(یکم آبان ماه) در جمع خبرنگاران از بازگشت واحد 2 گازي نيروگاه شهيدسليمي نکا با ظرفيت 137.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 مگاوات به مدار تولید خبر داد و گفت: طبق برنامه زمانبندي و به منظورآمادگي حداکثري براي توليد از روز نوزدهم مهر به مدت 6 روز چهار هزار ساعت بازدید برای تحقق این مهم انجام شد.

 

مدير امور تعميرات نيروگاه سيکل ترکيبي افزود: علاوه بر انجام فعاليت هاي معمول در بازديدهاي 4 هزار ساعته، اقداماتي در بخش هاي مکانيک، الکتريک و ابزار دقيق واحد صورت پذيرفت.

 

وی مهمترين فعاليت هاي انجام شده در جريان اين بازديد را تعويض 219 عدد از فيلترهاي پاکتي هواي ورودي کمپرسور، تعويض تعدادي از سراميک هاي آسيب ديده محفظه احتراق، تعويض6 عدد از هلدرهاي سوخته رديفA محفظه احتراق ، شسشتوي فيلترهاي کوالسر ورودي به فيلتر هاوس، تزريق ازت و تنظيم فشار آکومولاتور سيستم کولينگ ژنراتور، برقراري اينترلاک بين بريکر ورودي ديزل و باس 380 ولت واحد، بررسي عدم نشتي بوشينگ سمت LV فاز ترانس اصلي و رفع نشتي اتصالات مسير سوخت گازوئيل برشمرد.

 

به گزارش شبستان، نيروگاه شهيد سليمي نکا با داشتن 4 واحد بخاري به ظرفيت هرکدام 440 مگاوات، 2 واحد گازي با ظرفيت هرکدام 137.6 مگاوات، يک واحد بخار سيکل ترکيبي با ظرفيت 160 مگاوات و دو واحد توربين انبساطي با ظرفيت هرکدام 9.4 مگاوات، در مجموع با ظرفيت 2214 مگاوات و توليد بيش از 4 درصد برق کشور به عنوان يکي از بزرگترين نيروگاه هاي کشور نقش موثري در پايداري شبکه سراسري برق کشور دارد.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدار تولید نيروگاه شهید سلیمی نکا نیروگاه برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۳۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلووات ساعت گذشت  

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل نیروگاه حرارتی بیستون گفت: در فروردین ماه امسال، بیش از ۲۱۴ میلیون کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی در این نیروگاه تولید شده است.

مهندس میرزا عسگری اظهار کرد: با توجه به تعمیرات اساسی واحد دو نیروگاه و اجرای تعمیرات دوره ای نیمه اول سال واحد یک این نیرگاه، فروردین ماه امسال به میزان ۲۱۴ میلیون و ۴۳۰ هزار کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی در نیروگاه بیستون تولید شده که ‌از این مقدار ۱۹۵ میلیون و ۸۱۰ هزار کیلووات ساعت انرژی الکتریکی به صورت خالص به شبکه سراسری تزریق شده است.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی کارکنان پرتوان این شرکت مصمم هستیم، برق مطمئن و پایداری را به هموطنان تقدیم کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی نیروگاه، میرزاعسگری گفت: نیروگاه حرارتی بیستون، با ظرفیت تولید ۶۴۰ مگاوات، نقش مهمی در پایداری شبکه سراسری برق در غرب کشور به عهده دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشترکان بد مصرف برق هزینه ۵ برابری تولید را باید بپردازند
  • ساخت ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تسریع شود
  • الزام رعایت ملاحظات ایمنی و اچ‌اس‌ئی هنگام تعمیرات نیروگاه ها
  • جزئیات افزایش ۹ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور
  • ۴۶ واحد نیروگاه حرارتی جدید به شبکه برق کشور متصل شد
  • تابستان منهای خاموشی
  • نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود
  • پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی
  • تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلووات ساعت گذشت  
  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است