Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- کارگردان فیلم کوتاه "جبران می‌کنم" در رابطه با هزینه‌های ساخت فیلم گفت: برای کسب حمایت از مؤسسات اقدام کردیم ولی متاسفانه این حمایت مستلزم قرار گرفتن در یک روال است که سبب ایجاد مانع در مسیر می‌شود؛ تمامی هزینه‌های کار، مردمی تأمین شد. - اخبار استانها -

جمال احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ا صفهان با اشاره به داستان فیلم کوتاه "جبران می‌کنم" اظهار داشت: این قصه برشی از خاطرات آقای احمدیان یکی از راویان دفاع مقدس در عملیات بدر بوده و صددرصد اتفاقات واقعی بوده و با نگاه ما بازسازی شده ‌است؛ روند کار به این صورت ‌است که ما روی خاطرات ایشان کار کردیم و هدفمان برقراری نسبتی بین سینما با روایتگری بود که در این فیلم اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: راوی این داستان در سال63 یک نوجوان 13 ساله بودند که نوجوانان در این سن در عملیات‌های دفاع مقدس کم نبودند و به‌همین علت اتفاقاتی که برای آن نوجوانان می‌افتد، می‌تواند برای نوجوانان امروز قابل توجه باشد. همانطور که ما در سنین نوجوانی این خاطرات را می‌شنیدیم و همواره دغدغه انتقال این مفاهیم به نوجوانان را داشتیم؛ نوجوانان امروز شاید ندانند که هم‌سن و سال‌های آنان در سال‌های دور در چه فضاهایی زندگی کرده و چه حماسه‌هایی آفریدند و این حماسه‌ها، هم جنبه آموزنده دارد و هم نوجوانان می‌توانند در آن اتفاقات خود را پیدا کنند.

کارگردان فیلم کوتاه "جبران می‌کنم" در رابطه با هزینه‌های ساخت فیلم بیان کرد: برای کسب حمایت از موسسات اقدام کردیم ولی متاسفانه این حمایت مستلزم قرار گرفتن در یک روال است که باعث ایجاد موانعی در مسیر می‌شود و به‌همین علت ما خودمان را وابسته به این امکانات نکرده و تمامی هزینه‌های کار به‌صورت مردمی تامین شد و قصد داشتیم هرطور شده این کار را انجام دهیم و در این راه هر خطری را تحمل کردیم تا کار به بهترین شکل به نتیجه برسد.

وی افزود: من و همکارانم حدود 5 سال در سرای هنر و اندیشه به بحث و گفت‌وگو حول اندیشه سینمایی شهید آوینی می‌پرداختیم و ساخت این فیلم کوتاه نتیجه کار فکری و کسب انرژی در این 5 سال بوده ‌است.

احمدی در ارتباط با ورود اندیشه دفاع مقدس در سینمای کودک و نوجوان در سال‌های اخیر تصریح کرد: در سال‌های اخیر تعداد محدودی فیلم در این زمینه تولید و اکران شد به‌ویژه فیلم 23 نفر که سال قبل در جشنواره کودک بود ولی ظرفیت کار روی حضور نوجوانان در دفاع مقدس بیشتر از این‌هاست و ما قصه‌ها و اتفاقاتی از چند دهه پیش داریم که واقعا برای سنین کودک و نوجوان اعجاب‌انگیز و جذاب است.

احمدی ادامه داد: موانعی برای بیان بیشتر این مفاهیم و تولید آثار مبتنی بر حماسه‌های دفاع مقدس وجود دارد و یکی از این موانع فهم ما از سینما است و اینکه ما سینما را معمولا یک خلاقیت مبتکرانه پیش‌رو می‌دانیم که آدم نابغه‌ای باید آن‌را انجام دهد درصورتی‌که سینما آیینه باور مردم است و در قله‌های تاریخ سینما در کشورهای مختلف ازجمله سینمای تاریخ آمریکا به برهه‌ای از تاریخ رجوع می‌شود به ‌این علت که باور مردم در آن تاریخ وجود دارد و مردم باورهایشان را دیده و خود را می‌یابند.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس ما هم چنین وضعیتی داشته و زندگی‌ مردم ما را معنادار می‌کند و تا وقتی که ما سینما را به ‌معنای حقیقی‌اش نشناسیم سراغ این فضا نمی‌آییم؛ تلاش چند دهه شهید آوینی در زمان حیاتشان هم روی همین مسئله است و در چند دهه اخیر خیلی به موضوع نسبت سینما با واقعیت توجه شده ولی نظر بنده این است که برای ایرانی مسلمان اقتباس از واقعیت به شدت جدی است و از طرفی واقعیت‌های ما به‌شدت سینمایی است.

سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان| کارگردان فیلم "سلیم": در شهر خاستگاه کودک سینمای کودک نداریم سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان|کرونا باعث انتقال خانه جشنواره از اصفهان به تهران شد جزئیات آیین افتتاحیه سی و سومین ایستگاه جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان

کارگردان فیلم کوتاه "جبران می‌کنم" افزود: ما در دهه اولیه انقلاب اتفاقاتی داریم که واقعا دراماتیک و عجیب‌وغریب است و مردم ما به‌شدت تشنه این واقعیات بوده و اشتیاق زیادی برای شنیدن اتفاقات تاریخی و رجوع به زمان زنده دارند و شاهد این هستیم که مخاطبان پخش سریال مختارنامه یا یوسف‌پیامبر بسیار زیاد است بدین‌ترتیب نسبت سینمای داستانی به مستند برای ما یک مسئله جدی بوده و در سال‌های اخیر جشنواره فجر هم آرای مردمی بیشتر برای فیلم‌هایی است که اقتباس از واقعیت یا ساخته یک کارگردان با نگاه مستند دارد.

وی با اشاره به مجازی شدن جشنواره فیلم کودک اظهار داشت: مجازی شدن جشنواره یک امر لاجرم بوده و شاید هیچ‌ گزینه‌ای برای برگزاری وجود نداشته باشد و ما باید خودمان را با شرایط جدید وفق دهیم البته در این بحث برخی موانع هم وجود دارد مثلا فیلم ما یکی از فیلم‌هایی است که به‌خاطر فضاسازی که دارد نیازمند حضور مخاطب در فضای سینما است ولی از طرفی اگر برگزاری مجازی جشنواره سبب همه‌گیر شدن و جذب مخاطب بیشتر باشد ما به پخش فیلم به‌صورت مجازی هم راضی هستیم.

احمدی ادامه داد: ارتباط بیشتر با مخاطب باعث سینمایی شدن تجربه ما هم می‌شود چراکه سینما برای مردم است و صحیح نیست عده خاصی برای دیدن فیلم‌ها به سینما بروند و باید هر کودک و نوجوانی در نقاط مختلف کشور فیلم‌ها را ببیند و نظر بدهد که اگر بازتاب نظرات مخاطبان هم به ما می‌رسید، خیلی خوب بود؛ جشنواره در زمینه تبلیغات تلاش خود را کرده ولی مسئله مهم این است که چقدر این تبلیغات به نوجوانان رسیده و درگیر می‌شوند که اگر این اتفاق سینه‌به‌سینه تر رقم می‌خورد، شاید پویایی بیشتری هم پیدا می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار راه‌های مرسوم رسانه‌ای مثل فضای مجازی، خبرگزاری‌ها و گزارشات خانه جشنواره اگر ارتباط زنده‌ای با مجموعه‌های فرهنگی که مرتبط با نوجوان‌ها هستند یا مدارس و امثال این‌ها برقرار می‌شد، تبلیغات بصورت زنده‌تر اتفاق می‌افتاد البته با همین روال هم تعداد زیادی از مردم می‌توانند فیلم‌ها را راحت‌تر از برگزاری حضوری جشنواره مشاهده کنند.

انتهای پیام/174/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارگردان فیلم کودک و نوجوان جبران می کنم فیلم کوتاه فیلم کودک دفاع مقدس فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۳۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فراخوان ششمین دوره دوسالانه بین المللی «کارتون کتاب» با هدف ارایه نگاه هنرمندان ملی و بین المللی در حوزه‌های کتاب و کتابخوانی منتشر شد.

کاریکاتور اندیشه مصوری است که نقش بسیار ارزنده‌ای در برقراری ارتباط و ایجاد انگیزه در مخاطبان داشته و مضمون را مطابق خواست، ظرفیت و سلیقه آنان سوق داده و به سمت اندیشه و عمل دلخواه هدایت می‌کند و در عمق لایه‌های جامعه نهادینه می‌نماید. در راستای عملی‌سازی مأموریت‌های کتابخانه‌های عمومی همچون ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» با هدف ارائه نگاه هنرمندان ملی و بین‌المللی در این حوزه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبایی برگزار می‌شود.

محورهای موضوعی این دوره از جشنواره شامل «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی»، «کتاب، کتابخانه و رویدادهای مهم اجتماعی» است. همچنین «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش حرفه‌ای (ویژه هنرمندان حرفه‌ای) و مبتدی (هنرمندان ایرانی که تاکنون در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند) به ارسال اثر بپردازند.

شرکت در این رقابت برای تمامی هنرمندان حرفه‌ای و مبتدی آزاد است و هر هنرمند می‌تواند حداکثر ۵ اثر در موضوعات تعیین شده به سامانه جشنواره ارسال کند. در این مسابقه هر گونه استفاده از هوش مصنوعی برای خلق اثر باعث حذف آن خواهد شد. تمامی آثار دستی و دیجیتالی پذیرفته می‌شود و برای ارائه آثار دستی، باید عکس باکیفیت از اثر گرفته یا اسکن و ارسال شود. آثار ارسالی نباید تکراری و برگزیده سایر جشنواره‌ها باشد. تمامی حقوق مادی و معنوی آثار ارسالی متعلق به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خواهد بود؛ به شرکت‌کنندگانی که آثار آنها به مرحله اول راه پیدا کند، گواهی الکترونیکی حضور و به برگزیدگان نسخه چاپی کتاب آثار تعلق می‌گیرد.

در بخش حرفه‌ای برگزیدگان این جشنواره (نفرات اول تا سوم)، علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، هدیه نقدی (به ترتیب مبلغ ۱۰۰۰، ۷۰۰ و ۵۰۰ یورو) و ۳ نفر شایسته تقدیر علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، هدیه نقدی ۸۰ میلیون ریالی دریافت خواهند کرد. همچنین ۶ نفر در بخش مبتدی لوح تقدیر و هدیه نقدی ۵۰ میلیون ریالی دریافت می‌کنند. برگزیدگان ایرانی این جشنواره، معادل ریالی جایزه را دریافت خواهند کرد.

علاقه‌مندان به شرکت در ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب می‌توانند تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ (۲۰ ژوئن ۲۰۲۴)، با عضویت در سامانه جشنواره به نشانی www.booktoon.ir آثار خود را ارسال کنند. آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG، رزولوشن حداقل ۲۰۰ دی‌پی‌آی، با طول یا عرض ۲۰۰۰ پیکسل و حداکثر حجم ۱۰۰ مگابایت ارسال شود.

کد خبر 6086680 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • سومین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی برای حمایت از کودکان غزه
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک