Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقازاده گفت: ماندن میلیون‌ها تن کالا در گمرکات نتیجه بی‌تدبیری و ناهماهنگی بین دستگاه‌های اجرائی و دولتی است که شرایط بسیار سختی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی امروز در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اراک گفت: ارتقاء سطح کیفی و کمی جلسات اتاق بازرگانی اراک و شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت استان بسیار خوب و مطلوب بوده و رتبه برتری در کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقازاده اظهار کرد: انتظار و توقع این است که همچون گذشته بتوانیم جایگاه برتر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی دولت را در کشور حفظ کنیم چراکه استان مرکزی مستحق این جایگاه برتر است.

وی ادامه داد: استان مرکزی همواره در فعالیت‌های صنعتی، معدنی ، کشاورزی و صنعتی رتبه برتری دارد و امروز همه تلاش باید این باشد که شورا بتواند این جایگاه را حفظ کند.

استاندار مرکزی گفت: حضور کارآفرینان و تولیدکنندگان برتر و موفق در هیئت‌رئیسه جدید اتاق بازرگانی استان را به فال نیک می‌گیریم و امید داریم این اتفاق کمک‌های بسیار خوبی در روند پیشرفت جلسات داشته باشد.

آقازاده بیان کرد: در سال جاری شرایط بسیار متفاوت و پیچیده‌ای در کشور داشتیم که یکی از آنها نوسانات شدید ارزی و وضعیت کالا در کشور بود که شرایط ویژه‌ای برای تولیدکنندگان ایجاد کرد و امروز همه باید تلاش کنیم این مشکلات به‌خوبی حل‌وفصل شود.

وی افزود: ماندن میلیون‌ها تن کالا در گمرکات نتیجه بی‌تدبیری و ناهماهنگی بین دستگاه‌های اجرائی و دولتی است که شرایط بسیار سختی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: خوشبختانه در چند روز اخیر افقی روشنی برای قیمت ارز در کشور ایجادشده که امیدواریم با تلاش‌های همه دستگاه‌ها این روند ادامه‌دار باشد.

آقازاده افزود: امروز نیازمند هماهنگی و هم‌افزایی میان دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و سایر قوا هستیم تا بتوانیم حقوق سایر اقشار جامعه را به‌خوبی تأمین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز همه تلاشمان باید این باشد تولیدکنندگان دغدغه و مشکل بوروکراسی اداری را نداشته باشند و تنها به مسئله تولید و تحقق جهش تولید بیندیشند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۳۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی

امتداد - با وجود التهابات اخیر بازار ارز ، قطعا با مدیریت فعلی بانک مرکزی و افزایش ثبات ارزی در آینده به اصلاح نرخ نزدیک خواهیم شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  مهدی منصوری بیدکانی، استاد اقتصاد و تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اثرات تغییرات نرخ ارز گفت: دولت ارز مورد نیاز واردات را بر اساس نرخ نیما تأمین می‌کند؛ بنابراین نباید اثر تغییرات نرخ ارز در بازار غیر رسمی را روی کالا‌ها مشاهده کنیم؛ اما به علت وجود اقتصاد سایه قیمت کالا‌ها در اثر نوسان بازار آزاد تغییر می‌کنند.

وی افزود: اقتصاد سایه نظمی بیمارگونه است که باعث اعوجاج‌هایی در اقتصاد واقعی می‌شود و علل آن را می‌توان در بهرمندی فعالیت کنشگر‌های خارج از بخش رسمی و در حقیقت در فساد سیستمی جست‌وجو کرد. فعالیت این کنشگران می‌تواند مؤثر از کیفیت حکمرانی و اثرپذیری از آن باشد.

منصوری بیدکانی اظهار داشت: سامانه جامع تجارت باید بازنگری شود تا رصد کالا و ارز به معنای واقعی صورت بگیرد؛ بنابراین ارز به نرخ نیما به واردکنندگان داده می‌شود؛ اما به علت اینکه در بخش نظارت با فساد مواجه هستیم قیمت کالا‌ها افزایش می‌یابد.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: اگر حوزه نظارت به سمت هوشمندی نرود تمامی تلاش‌ها برای توسعه اقتصادی نتیجه‌ای نخواهد داد؛ در نتیجه باید سامانه‎‌هایی را ایجاد کنیم تا رصد ارز و کالا به خوبی صورت بگیرد یعنی مسیر قیمت گذاری شفاف شود در این صورت انتظارات اثر منفی روی قیمت‌ها نمی‌گذارد.

وی افزود: اجرای سیاست تثبیت به درستی از سمت رئیس کل بانک مرکزی اتخاذ شد؛ چون یکی از راه‌های گریز از مشکلات ارزی فاصله گرفتن از سیاست‌های صندوق بین المللی پول است که از اسفند ۱۴۰۱ تا به امروز شاهد سیاست گذاری صحیح فرزین در این حوزه هستیم.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی با اشاره به این موضوع که اگر نرخ ارز در برخی از مواقع از سیاست تثبیت تبعیت نکرده دلیل آن شوک‌های احساسی است، تاکید کرد: شوک‌های احساسی باعث شکستن مقاومت در تحلیل تکنیکال می‌شود؛ بنابراین سیاست‌گذاری نرخ ارز در شرایط فعلی درست است و این افزایش به علت سیاست‌گذاری‌های غلط سال‌های گذشته و مسائل سیاسی و جهانی است.

منصوری بیدکانی در پایان بیان کرد: حمله به کنسولگری ایران نیز در التهابات بازار ارز نقش داشته؛ اما با مدیریت فعلی بانک مرکزی و افزایش ثبات ارزی در آینده به اصلاح نرخ نزدیک خواهیم شد.

منبع: مهر

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات/ ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شد
  • صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت