Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@16:28:18 GMT

چرخش آمریکا از جنگ تجاری به جنگ رسانه‌ای با چین

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۳۵۳۴

چرخش آمریکا از جنگ تجاری به جنگ رسانه‌ای با چین

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از شبکه «سی ان ان»، در آخرین دور رقابت‌های پکن و واشنگتن در مورد اعمال محدودیت‌های رسانه‌ای، دولت آمریکا شش شرکت اطلاع‌رسانی دیگر چین را به عنوان عوامل خارجی معرفی کرد که مشغول به فعالیت در داخل خاک آمریکا هستند.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری اعلام کرد که شش شرکت رسانه‌ای چین بطور اساسی یا موثر توسط دولت خارجی کنترل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پمپئو افزود: ما هیچ محدودیتی در مورد آنچه این رسانه‌ها می‌توانند در ایالات متحده منتشر کنند، اعمال نمی‌کنیم. ما به سادگی می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که مردم آمریکا، مصرف‌کنندگان اطلاعات می‌توانند بین اخبار نوشته شده توسط مطبوعات آزاد و تبلیغاتی که توسط «حزب کمونیست چین» توزیع می‌شود، تفاوت قائل شوند.

براساس بیانیه منتشر شده توسط «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، رسانه‌های فعال در آمریکا مانند (Yicai Global, Jiefang Daily, Xinmin Evening News, Social Sciences in China Press, Beijing Review and Economic Daily) شامل تصمیم اخیر دولت می‌شوند.  

اگرچه پمپئو در سخنان خود مدعی شد که دولت آمریکا هیچ محدودیتی برای رسانه‌های چینی اعمال نمی‌کند، اما در حقیقت وقتی یک شرکت رسانه‌ای به عنوان یک نهاد خارجی در ایالات متحده معرفی می‌شود، ملزم به رعایت همان قوانین و مقررات مربوط به مأموریت‌های دیپلماتیک است که سختگیرانه‌تر از موارد عادی برای روزنامه‌نگاران است.

برای مثال، شرکت‌های نامبرده چینی اکنون باید برای خرید یا اجاره محل خبری خود از دولت آمریکا تاییدیه دریافت کنند و تغییرات پرسنل از جمله استخدام‌های جدید و اخراج کارکنان نیز باید در وزارت خارجه آمریکا ثبت شود.

اعمال محدودیت‌های رسانه‌ای برای شبکه‌های خبری چینی در آمریکا در حالی اتخاذ می‌شود که پیش از این نیز دولت ترامپ با راه انداختن جنگ تجاری، خواهان اعمال محدودیت برای ورود کالاهای چینی به خاک آمریکا شده بود.

برچسب‌ها وزارت خارجه آمریکا واشنگتن چین جنگ تجاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت خارجه آمریکا واشنگتن چین جنگ تجاری وزارت خارجه آمریکا واشنگتن چین جنگ تجاری اخبار کنکور خارجه آمریکا رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۳۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت

ترکیه اعلام کرد در ازای لغو تحریم‌های آمریکا به احتمال زیاد به اجرای برنامه مونتاژ جنگنده نسل جدید F-35 باز می‌گردد. 

از این رو، فواد اوکتای، رئیس کمیسیون امور بین الملل پارلمان ترکیه اعلام کرد آنکارا از آمریکا می‌خواهد که تحریم‌های اعمال شده علیه آنکارا را در چارچوب قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم» (CAATSA) بررسی کند.

کانال تلویزیونی TRT به نقل از اوکتای نوشت: ترکیه علاقه‌ای به بازگشت به برنامه F-35 نشان نمی‌دهد، بنابراین تحریم‌های CAATSA که علیه آنکارا در ارتباط با خرید سامانه‌های موشکی ضد هوایی اس-۴۰۰ از روسیه اعمال شده است، باید دوباره مورد بحث و بررسی قرار گیرد. 

معاون سابق رئیس جمهور ترکیه (۲۰۱۸-۲۰۲۳) در راس هیئت پارلمانی در کنگره آمریکا گفت: موارد اس-۴۰۰ و اف-۳۵ را نباید با هم اشتباه گرفت. 

ترکیه در سال ۲۰۱۹ پس از خرید اس-۴۰۰ از روسیه از برنامه توسعه F-35 حذف شد. ترکیه برخی از قطعات بدنه و برخی از سیستم‌ها را برای این جنگنده‌ها تولید می‌کرد. ایالات متحده اعلام کرد که بازگشت ترکیه به برنامه تنها در صورت کنار گذاشته شدن اس-۴۰۰ امکان پذیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ترکیه: از تمام ابزار‌ها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • ترکیه: از تمام ابزارها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد