Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@10:32:52 GMT

بخش کرونا در همه بیمارستان های ایلام فعال است

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۳۷۸۵

بخش کرونا در همه بیمارستان های ایلام فعال است

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: با کمک سپاه، ورزش و جوانان، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی دو نقاهتگاه مجزا برای خانم ها و آقایان تجهیز و آماده‌ کرده ایم و بخش کرونا را در تمام بیمارستان های استان تجهیز، جداسازی و فعال کرده ایم تا جوابگوی بیماران باشد.

قاسم سلیمانی دشتکی در گفت و گو با مردم ایلام، از شبکه استانی، اظهار کرد:  در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷۵ نفر مبتلا داشته ایم و این اوج ابتلا در استان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و جمع فوتی های استان در مجموع بالای ۶۰۰ نفر است.

وی با بیان اینکه  ۲۴۰ نفر در بیمارستان ها بستری و یک هزار و ۱۰۰ نفر در خانه ها قرنطینه و در جمع بالای ۱۳۰۰ نفر بستری داریم، گفت: حدود ۵۷ درصد مبتلایان مرد و ۴۳ درصد خانم ها و در مردها ۶۰ درصد و در خانم ها ۴۰ درصد مبتلا شده اند و میانگین سن ابتلا به ۴۰ سال رسیده است.

استاندار ایلام تصریح کرد:  در شهریور ماه حدود ۲ هزار و ۲۳ نفر مبتلا داشته ایم در مهرماه به ۴ هزار و ۲۳۳ نفر رسیده است و  فوتی ها از ۳۰ نفر در شهریور ماه به ۸۸ نفر در مهر ماه حدود ۳ برابر افزایش یافته است. 

سلیمانی با بیان اینکه  هر هفته ستاد استانی مبارزه با کرونا برگزار کرده ایم و تا امروز ۴۱ نشست را حتی یک جلسه بیشتر از ستاد ملی داشته ایم، گفت:  شیوه برخورد با کرونا تغییر کرده است، الان ماسک زدن، فاصله گذاری اجتماعی و عدم شرکت در اجتماعات بسیار مهم است.

وی ادامه داد:  همراهی مردم در اوایل بسیار خوب بود و در یک مرحله بسیار خوب کنترل کردیم اما این آرامش مقطعی باعث غفلت شد و دوباره کرونا اوج گرفت. در اوایل محدودیت هایی ایجاد شد اما تداوم آن مشکلات دیگر ایجاد می کرد چراکه لازم بود هم زندگی مردم جریان داشته باشد و هم سلامت آنها برای همین فاصله‌گذاری اجتماعی به فاصله گذاری هوشمند تغییر یافت.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا،  گفت: موج سوم شیوعد کرونا با بازگشایی مدارس و شکل گیری مراسمات و گردهمایی و ... شروع شد و  تعطیلی مدارس در مناطق قرمز و نارجی ضرورت دارد.

استاندار ایلام ادامه داد: برای کنترل بیماری کرونا هر علائمی را بایست به حساب کرونا بگذاریم و افراد بایست خود را قرنطینه کنند و در محل کار و اجتماع حضور نیابند و  بیشترین انتقال بیماری توسط افرادی که علائم ندارند اتفاق می افتد.

سلیمانی گفت:  تمام مدیران دولتی و غیر دولتی مواظب باشند هر کارمندی که علایم بیماری شبیه به کرونا دارد نباید  در محل کار حضور پیدا کنند .

استاندار ایلام با بیان اینکه هم بیمارستان مصطفی و هم در بیمارستان امام سیستم اکسیژن ساز تقویت شده است،  به دانشگاه علوم گفته ایم در ارتباط با دستگاه اکسیژن ساز هرچه نیاز دارند بخرند و  امروز با کمک سپاه، ورزش و جوانان، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی دو نقاهتگاه مجزا برای خانم ها و آقایان تجهیز و آماده‌ کرده ایم. 

وی گفت: بخش کرونا را در تمام بیمارستان های استان تجهیز، جداسازی و فعال کرده ایم تا جوابگوی بیماران باشند.

استاندار ایلام  درپایان از زحمات صدا و سیمای مرکز ایلام، رسانه ها، فضای مجازی، مجموعه ستاد کرونا به ویژه مردم شریف استان در همه امور به ویژه در بحث کرونا تقدیر و تشکرکرد.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام استاندار ایلام بیمارستان ها خانم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۳۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، شهریار عباسی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی اظهار کرد: سال گذشته با دستور استاندار ایلام برای توسعه زیر ساخت‌های بازارچه‌های مرزی استان ۴۲۰ میلیارد ریال تخصیص داده شد.

وی با اشاره به عزم جدی استانداری ایلام برای فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی استان، افزود: ۷ تعاونی مرزنشینی در استان با عضویت ۲۲۷۰۰۰ نفر در قالب ۷۴۰۰۰ خانوار فعالیت دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ادامه داد: با تصمیم استاندار ایلام رایزنی‌هایی با طرف عراقی انجام شده تا این بازارچه‌ها پس از سال‌ها به چرخه مبادلات تجاری کشور بازگردند.

عباسی افزود: با پیگیری استاندار ایلام تمامی زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده تا مرزنشینان از ظرفیت‌های اقتصادی مرزها بهره‌مند شوند.

وی از تهیه طرح توجیهی بازارچه مرزی مهران خبر داد و گفت: امید می‌رود در جلسه هفته آینده کمیسیون اقتصادی دولت با تصویب این طرح گام بلندی در راستای ارتقای وضعیت معیشتی مرزنشینان استان برداشته شود

کد خبر 747689

دیگر خبرها

  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • فعال کردن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می طلبد
  • اختصاص ۳۵ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • فعال کردن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می‌طلبد
  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی