Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان غذا و دارو در یک رشته توییت به تشریح شرایط تامین انسولین در کشور، تامین ارز آن، انواع مورد استفاده در ایران و... پرداخته و تاکید کرده است: انسولین‌های انسانی در بازار ایران اغلب به شکل ویال تولید می‌شوند؛ قلم انسولین صرفا وسیله تزریق انسولین است و دلیلی برای برتری مطلق انسولین موجود در آن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور در این رشته توییت آورده است: « همه انواع انسولین اعم از انسولین انسانی و انسولین آنالوگ به طور موثری قندخون را کاهش می‌دهند اما از لحاظ سهولت مصرف و پذیرش بیمار استفاده از انسولین‌های آنالوگ برتری نسبی دارد و روند مصرف آنها در همه دنیا با درجات مختلف رو به افزایش است. انسولین آنالوگ که در افواه عامه بیشتر از آن به انسولین قلمی یاد می‌شود انواع مختلفی در برندهای مختلف در دنیا دارد. سرعت اثر هریک از این انسولین‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و البته بیشتر افراد دیابتی برای کنترل بهتر قندخون حتی مجبور به استفاده بیش از یک نوع انسولین آنالوگ هستند.»

وی در ادامه تاکید کرده است:«پس انسولین‌ها به دو دسته انسانی و آنالوگ تقسیم‌بندی می‌شوند و از لحاظ تاثیر آن در بدن شامل ۵ دسته خیلی سریع‌الاثر، سریع‌الاثر، کوتاه اثر، متوسط الاثر و طولانی اثر هستند و البته هرکدام از این‌ها و نیز انواع مخلوط توسط شرکت‌های مختلف با نام‌های تجاری متفاوت در دنیا تولید و مصرف می‌شوند.»

سخنگوی سازمان غذا و دارو همچنین می‌نویسد:«اغلب انسولین‌های آنالوگ در بازار از یک وسیله به منظور تزریق آسان‌تر انسولین استفاده می‌کنند بنام قلم یا pen و انسولین‌های انسانی در بازار ایران اغلب بشکل ویال تولید می‌شوند، قلم انسولین صرفا وسیله تزریق انسولین است و دلیلی برای برتری مطلق انسولین موجود در آن نیست. شرکت‌های متعدد انسولین‌سازی از جمله نوونوردیسک، سانوفی، گان اند لی و الی لیلی و... با نام‌های لانتوس، نوورپید، لومیر، ساندوز، گلارژین، لیسپرو و آسپارت، هومالوگ و... از جمله انسولین‌هایی هستند که به صورت برند قلم انسولین یا نسخه‌های بیوسیمیلار در دنیا توزیع می‌شوند.»

وی در ادامه نوشته است: «انسولین آنالوگ یا قلمی یکی از ارزبرترین داروها در ایران است، اطلاعات بدست آمده از کشورهای مختلف هم حاکیست معدودی از شرکت‌ها در ادامه شرایط شبه انحصاری سال‌های گذشته با سواستفاده از شرایط تحریم، سعی دارند انسولین‌های برند خود را با قیمت قبلی به بازار ایران عرضه کنند. حجم بالای مصرف، تعدد و تکثر برندها و نسخه‌های بیوسیمیلار انسولین آنالوگ در بازار جهانی و البته آغاز تولید برخی از این موارد در ایران، اقتضا می‌کند قیمت عرضه شده این محصولات در بازار دارویی ایران کاهش یابد و البته انحصار بازار به نفع مصرف کننده شکسته شده و قیمت‌ها متعادل و منطقی شود.»

جهانپور در این رشته توییت تاکید کرده است: « تخصیص ارز دولتی به واردات انسولین علی‌الظاهر قیمت ریالی آن را در مقایسه با کشورهای همجوار ارزان‌تر نشان می‌دهد اما تحقیقا قیمت برخی برندها با قیمت ارزی فعلی قابل قبول نیست. جالب آنکه خرید فوریتی این موارد حتی با واسطه از قیمت عرضه برخی شرکت‌ها برای ملت ایران ارزان‌تر است. سیاسیت تولید داخلی انسولین آنالوگ و نسخه‌های بیوسیمیلار در داخل کشور و اگرچه سیاست محوریست اما تا زمان کفایت تولید داخل، قیمت منطقی و معروف و به روز هرکدام از این محصولات، غیرقابل گذشت است و البته در این مسیر، هیاهو و جنجال ویزیتورها و برخی علم فروشان را باید به جان خرید.»

لینک کوتاه: asriran.com/0039lo

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: انسولین بیماری انسولین آنالوگ بازار ایران انسولین ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۳۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ زنده چقدر شد؟

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی ابراهیمی گفت: مرغداران کشور در راستای سیاست وزارت جهاد، جوجه ریزی را افزایش دادند که در نتیجه افزایش تولید موجب شد تا ماه‌های پرمصرف را بدون تنش پشت سر بگذرانیم.

به گفته او، علی رغم سرمایه گذاری بالا، مرغداران هیچ نفعی نبردند و همچنان در حال زیان هستند که با استمرار این روند تولید دچار مشکل خواهد شد.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به آنکه جریان تولید با هدف نمی‌توان عوض کرد، لذا برنامه ریزی باید به سمت صادرات باشد. کمااینکه اکنون مجوز صادرات ۵ هزارتن مرغ گرفته شده است که امیدواریم روند صادرات تسریع شود تا بازار به تعادل برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه امکان جمع آوری کل مرغ مازاد توسط پشتیبانی وجود ندارد، افزود: با وجود آنکه مرغ‌های جمع آوری شده از سوی پشتیبانی امور دام در مقطعی باید به بازار عرضه شود، از این رو صادرات مستمر موثرترین راهکار برای پایداری تولید مرغ محسوب می‌شود و از طرفی گام برداشتن به سمت کشور‌های منطقه و خارج از منطقه علاوه بر فعال کردن ظرفیت تولید، ارزآوری هم در بردارد.

او با بیان اینکه پتانسیل صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ وجود دارد، افزود: بنابر سیاست وزارت جهاد سالانه حداقل ۲۰۰ هزارتن مرغ می‌توان به بازار‌های هدف صادر کرد.

ابراهیمی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی‌ها گفت: بنابر آمار در فروردین ماه حدود ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت و تا ۱۰ اردیبهشت هم که تخم مرغ‌ها خوابانده می‌شود، نمی‌توان پیش بینی دقیقی داشت.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است که براین اساس تولیدکنندگان بیش از ۱۰ هزارتومان در فروش متضرر هستند، درحالیکه قیمت مرغ آماده به طبخ کاهش چندانی نداشته است که در این میان سودی هم عاید مصرف کننده نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!