Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دلیل لغو مناظره‌ی انتخاباتی ۱۵ اکتبر میان نامزد حزب جمهوری خواه و دموکرات، آخرین مناظره‌ دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا، جمعه شب برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ۱۲ روز مانده به روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، ۳۸ میلیون آمریکایی با استفاده از آرا پستی، رأی خود را به صندوق فرستاده‌اند، اما میلیون‌ها رای‌دهنده دیگر برای انتخاب کاندیدا مورد نظر خود، منتظر دومین و آخرین مناظره دونالد ترامپ و جو بایدن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احتمالاً مهم‌ترین رخداد تا زمان انتخاباتِ سوم نوامبر، مناظره روز جمعه خواهد بود. اما با این مناظره چگونه و با چه قوانین جدیدی برگزار خواهد شد؟

طبق برنامه کمیسیون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که از ۱۹۸۸ میلادی تاکنون برگزاری مناظره‌ها را سازماندهی می‌کند، امسال سه مناظره رو در رو میان دو نامزد و یک مناظره بین معاونان آنها (مایک پنس و کاملاً هریس) در نظر گرفته شده بود. پس از برگزاری مناظره‌ی نخست در کلیولندِ اوهایو و مناظره معاونان نامزدها در سالت‌لیک سیتیِ یوتا، خبر ابتلای دونالد ترامپ و همسرش به کرونا، منجر به لغو دومین مناظره‌ی انتخاباتی شد.

تاریخ این مناظره ۱۵ اکتبر و محل آن در میامیِ فلوریدا انتخاب شده بود. پس از مثبت شدن تست کووید -۱۹ ترامپ، کمیسیون انتخابات پیشنهاد داد تا این مناظره به صورت مجازی برگزار شود که با مخالفت کمپین انتخاباتی ترامپ مواجه شد؛ بنابراین کمیسیون انتخابات مجبور به لغو دومین مناظره شد. بدین ترتیب مناظره‌ی آتی، آخرین مناظره دو نامزد خواهد بود.

مناظره آخر کی و کجا برگزار خواهد شد؟

بر اساس برنامه کمیسیون انتخابات آمریکا، دومین مناظره در دانشگاه بلمونتِ شهر نشویل، پایتخت ایالت تنسی و رأس ساعت ۸ شب پنج‌شنبه به وقت مرکزیِ آمریکا (۴:۳۰ دقیقه بامداد جمعه به وقت تهران) آغاز و ۹۰ دقیقه به طول خواهد انجامید.

کریستن وِلکر ، روزنامه‌نگار و مجری مطرح شبکه NBC News، مجری مناظره خواهد بود. ولکرِ ۴۴ ساله، بیش از ۱۵ سال است که در NBC حضور دارد و از سال ۲۰۱۱، خبرنگار این شبکه در کاخ سفید بوده است.

کمیسیون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در دوم سپتامبر سال جاری، خانم ولکر را به عنوان مجری مناظره‌ی سوم تعیین کرد. ترامپ پیش از این با انتقاد از انتخاب این فرد به عنوان مجری، وی را یک دموکرات رادیکال توصیف کرده بود. پیش از این ترامپ به مجری‌گریِ کریس والاس در مناظره اول نیز به شدت حمله کرده بود.

مناظره چگونه برگزار خواهد شد؟

این مناظره در ۶ بخشِ ۱۵ دقیقه‌ای برگزار خواهد شد و خانم ولکر در هر بخش، یک موضوع را مطرح می‌کند. بنا بر اعلام رسانه‌ها، این ۶ موضوع عبارتند از: مبارزه با کرونا، معیشت خانواده‌های آمریکایی، برابری نژادی در آمریکا، تغییرات اقلیمی، امنیت ملی و رهبری جهانی.

کمپین انتخاباتی ترامپ، از کنار گذاشتن موضوع سیاست خارجی آمریکا از فهرست موضوعات امشب انتقاد کرده و آن را کمک به دموکرات‌ها دانسته است. مدیر کمپین انتخاباتی جو بایدن هم در واکنش به انتقاد ترامپ گفت است که "طبق معمول، رئیس جمهور بیشتر نگران موضوعات مناظره است تا ملتی که در شرایط بحران به وی نیاز دارد. "

قوانین جدید مناظره

پس از انتقادات عمومی در مورد نحوه مناظره اول، کمیسیون انتخابات قانون جدیدی را برای بی صدا کردن میکروفن‌ها در مناظره‌ی آتی تصویب کرده است.

کل مناظره ۹۰ دقیقه است که به بخش‌های ۱۵ دقیقه‌ای تقسیم خواهد شد. با شروع هر موضوع جدید، هر داوطلب دو دقیقه وقت بدون وقفه خواهد داشت - در این مدت میکروفون حریفش خاموش خواهد بود- و بعد از آن بحث آزاد خواهد بود و میکروفون هر دو نامزد روشن می‌شود.

کمیسیون انتخابات ریاست جمهوری در بیانیه‌ای با اعلام این تصمیم، خبر داد که علت این انتخاب، اتخاذ تدابیر مناسب برای پایبندی به قوانین از پیش توافق شده است.

دونالد ترامپ در جریان اولین مناظره در ماه سپتامبر، ۷۱ بار حرف رقیب دموکرات خود را قطع کرد، در حالی که جو بایدن تنها ۲۲ بار این کار را انجام داد.

کد خبر 451216

منبع: ایمنا

کلیدواژه: انتخابات انتخابات آمریکا انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ حزب جمهوری خواه نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا حزب دموکرات آمریکا نامزد حزب دموکرات آمریکا مناظره انتخاباتی مناظره انتخاباتی آمریکا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق انتخابات ریاست جمهوری کمیسیون انتخابات برگزار خواهد شد آخرین مناظره مناظره ی دو نامزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۳۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...

روزنامه تایمز مدعی شد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرحی مفصل برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین دارد؛ اما قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، یک منبع نزدیک به ترامپ که نخواست نامش فاش شود، به روزنامه تایمز گفت: (ترامپ) یک طرح دارد، اما نمی‌خواهد درباره آن با شبکه‌های خبری صحبت کند، چون در آن صورت دیگر نمی‌تواند از آن استفاده کند.

به گفته این منبع، ترامپ قصد دارد برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را در فهرست وعده‌های اصلی خود قرار دهد.

این گزارش در حالی منتشر شده که ترامپ بار‌ها گفته است در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این جنگ را تمام کند. او همچنین در اواخر ماه میلادی گذشته گفت در صورت پیروزی در انتخابات تنها زمانی حاضر به حمایت از اوکراین خواهد شد که اروپا هم در این حمایت شریک باشد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات حداقل بودجه نظامی لازم برای کشور‌های عضو ناتو را از ۲ درصد به سه درصد افزایش دهد.

منابع نزدیک به ترامپ باور دارند به نظر می‌رسد ترامپ این ایده را در پی گفتگو با «آندژی دودا»، رئیس‌جمهور لهستان پرورده باشد. دودا نیز پیش‌تر خواستار افزایش چشمگیر در بودجه دفاعی ناتو شده بود و انتظار می‌رود در اجلاس آتی سران ناتو آن را مطرح کند.

دیگر خبرها

  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • شور و حال انتخاباتی در تک حوزه استان اردبیل در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آنچه در مناظره انتخاباتی کاندیداها در دانشگاه لرستان گذشت
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • پخش مناظره انتخاباتی دو کاندیدای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای اردبیل
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...