Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «الکساندر کوزنتسف» استاد دانشگاه «روابط بین‌الملل مسکو» وابسته به وزارت خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) در مقاله‌ای که در سایت اندیشکده شورای امور بین‌الملل این کشور (اندیشکده نزدیک به مراکز تصمیم ساز روسیه) نوشت: ایرانی‌ها با وجود فشار تحریمهای ظالمانه آمریکا، دیدگاه مثبتی در مورد آینده و پیشرفت و ترقی کشورشان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله به امکان تحولات مثبت در ایران اشاره شده است که در آینده در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی ممکن است، رخ دهد.

نویسنده مقاله خاطرنشان کرد: اکثریت مردم ایران همچنان به ارزش‌های معنوی و روحانی توجه دارند و با وجود فشار تحریمهای آمریکا، به نظام جمهوری اسلامی ایران اعتماد دارند و به معیارهای دین اسلام پایبند هستند.

در مقاله اندیشکده شورای امور بین‌الملل روسیه آمده است: مردم ایران می‌خواهند تا وضعیت کشورشان در درازمدت با ثبات باشد و اصولی که جامعه بر آن استوار شده، تغییر نکند.

کوزنتسف نوشت: تکیه بر ارزش‌های معنوی، در وهله اول احساس افتخار و غرور به میراث تاریخی و مذهبی و سنت‌های فلسفی ایران امکان می‌دهد که تحولاتی که در عرصه سیاسی این کشور رخ می‌دهد به صورت نرم و برنامه‌ریزی شده باشد و از چارچوب‌های تعیین شده، خارج نشود.

در این مقاله همچنین به فشارهای اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران اشاره شده که به بهانه‌های واهی و بدون تایید شورای امنیت سازمان ملل وضع شده تا به زعم کاخ سفید، اعتراضات مردم ایران را برانگیزد و واشنگتن بتواند از این رهگذر به اهداف سیاسی و منطقه‌ای خود و همراه کردن دولت ایران با سیاست‌های توسعه طلبانه‌اش دست یابد.

برچسب‌ها روسیه ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه ایالات متحده آمریکا روسیه ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور مردم ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۴۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران

به گزارش جام جم آنلاین، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده از اعراب حاشیه خلیج فارس خواسته که در حمایت از رژیم اسرائیل در تقابل با ایران، دفاع هوایی یکپارچه تشکیل دهند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» بلینکن غروب دوشنبه در نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض گفت: «این حمله تهدید شدید و فزاینده ایران و ضرورت همکاری ما در زمینه دفاع هوایی یکپارچه را نشان می‌دهد».

این در حالی است که طرح تشکیل پدافند هوایی پکپارچه از چندین سال پیش مطرح شده، اما تا کنون موفقیتی در پیشبرد آن حاصل نشده است.

چند روز پیش از این معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اجرای موفق عملیات «وعده صادق» علیه اسرائیل را نشان‌دهنده شکست طرح پدافند یکپارچه آمریکا در غرب آسیا توصیف کرده بود.

ایشان روز دوشنبه گفت: «اجرای موفق عملیات وعده صادق نشانه شکست طرح پدافند یکپارچه آمریکا در غرب آسیاست.

سردار سنایی راد گفت: «در شرایطی بودیم که، چون رژیم صهیونیستی با مانعی برای ادامه اقدامات خود را مواجه نمی‌دید و احتمال تکرار این جنایت وجود داشت لذا برای متوقف کردن این روند جنایت و ترور از یک سو و تنبیه متجاوز از سوی دیگر، عملیات وعده صادق طراحی شد.»

او در خاتمه گفت: «در طراحی این عملیات همه ابعاد ماجرا در نظر گرفته شد که ضمن ارسال پیام قدرت و ترمیم یا تثبیت بازدارندگی ما، هیچ زمینه‌ای برای بهانه جویی علیه ما وجود نداشته باشد، اگر صهیونیست‌ها می‌توانستند ۵ جنازه زن و کودک در این ماجرا در اختیار داشته باشند حتماً دنبال مظلوم نمایی و فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران بودند.»

دیگر خبرها

  • تحت تاثیر پیشرفت دفاتر اسناد رسمی ایران قرار گرفتم
  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری ایران فردا / قواعد بازی حکومت و جامعه پیچیده‌تر شده
  • آن ها که در ایران می مانند و می خواهند آن را بسازند این مقاله را بخوانند / ۱۰۰۰ سال حکومت ایلیاتی و ۸۰۰ سال تعطیلی عقل و اندیشه و علم
  • اندیشکده غربی مطرح کرد: نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه