Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-26@03:21:24 GMT

کاهش جزئی قیمت طلای جهانی

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۴۲۰۳

کاهش جزئی قیمت طلای جهانی

ایران اکونومیست- در حالی که پس از تردیدها در مورد نهایی شدن بسته محرک مالی جدید دولت آمریکا تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری این کشور ارزش دلار تا حدی ترمیم شده است، قیمت طلا پس از رسیدن به بالاترین رقم بیش از یک هفته اخیر در جلسه قبل، امروز شاهد کاهش بود.

 به نقل از رویترز، در حالی که پس از تردیدها در مورد نهایی شدن بسته محرک مالی جدید دولت آمریکا تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری این کشور ارزش دلار تا حدی ترمیم شده است، قیمت طلا پس از رسیدن به بالاترین رقم بیش از یک هفته اخیر در جلسه قبل، امروز شاهد کاهش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.54 درصد کاهش به 1913 دلار و 89 سنت رسید. دیروز قیمت طلا به بالاترین رقم از روز 12 اکتبر یعنی 1931 دلار و یک سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر هم با 0.70 درصد کاهش به 1916 دلار رسید.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست شرکت دیلی اف ایکس گفت: «آنچه شاهدش هستیم عدم اطمینان سرمایه گذاران نسبت به نهایی شدن بسته محرک مالی جدید تا قبل از روز انتخابات است.»

مذاکرات بین قانون گذاران آمریکایی بر سر لایحه محرک مالی جدید روز چهارشنبه و پس از آنکه ترامپ دموکرات ها را به عدم تمایل نسبت به مصالحه بر سر کمک ها متهم کرد، بار دیگر به در بسته خورد. این در حالی است که اوایل دیروز گزارش هایی از پیشرفت در مذاکرات مخابره شده بود.

این خبرها سبب کاهش اشتها برای ریسک پذیری شده و موجب افزایش ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب گشته است. همین مسئله به گرانتر شدن طلا برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند دامن زده است.

لائل برینارد، از مقامات ارشد فدرال رزرو گفته، ترمیم اقتصاد وضعیت نامتوازن و نامشخصی دارد و نیاز به اقدامات حمایتی جهت اطمینان از پایدار شدن روند ترمیمی احساس می شود. این اظهارات نشان دهنده ضرورت اتخاذ اقدامات حمایتی و از جمله تصویب بسته محرک مالی قابل توجه است.

 

 تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: محرک مالی جدید بسته محرک مالی قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۴۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۷ درصد کاهش به ۲۳۰۹ دلار و ۳۷ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا بیش از 2 درصد در روز گذشته کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم طی یک هفته گذشته رسید. نگرانی در مورد درگیری‌های خاورمیانه آرام‌تر شده و باعث شده تمایل سرمایه‌گذاران به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر سرمایه‌های مخاطره آمیزتر مانند سهام کاهش یابد.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.77 کاهش به  2309 دلار و 37 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.95 درصدی به 2324 دلار رسیده است.
تهران قصد ندارد پاسخی به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به خاک این کشور دهد، بدین ترتیب تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه آرام‌تر شده است.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/03

افزایش شاخص‌های اصلی وال استریت طلا را تحت فشار قرار داده و تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه گذاری ایمن را کاهش داده است.
تنش‌های ژئوپلیتیکی به همراه خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی قیمت این فلز گرانبها را در دوازدهم آوریل به اوج 2431 دلار و 29 سنت رسانده بود.
سرمایه‌گذاران حالا منتظر شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی در آمریکا هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود و می‌تواند سرنخ‌هایی در مورد دورنمای کاهش نرخ بهره آمریکا ارائه دهد.
رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت روند کاهش تورم در سال جاری میلادی متوقف شده است.‌بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن زمان آغاز کاهش نرخ بهره وجود دارد.
نرخ بالای بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل به خرید آن را پایین می‌آورد.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.82 درصد کاهش به 27 دلار و 30 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.80 درصدی، 914 دلار و 99 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/41

دیگر خبرها

  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ریزش بیشتر قیمت دلار در راه است؟
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴