Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@01:56:30 GMT

۶۶ فعال حوزه وقف در خراسان جنوبی تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۴۲۴۹

۶۶ فعال حوزه وقف در خراسان جنوبی تجلیل شدند

همایش یاوران وقف خراسان جنوبی به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد و از ۶۶ فعال حوزه وقف در خراسان جنوبی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «پرویز بخشی پور» صبح امروز( 1 آبان) در همایش آنلاین یاوران وقف اظهار داشت: بر اساس شواهد تاریخی پیامبر گرامی اسلام(ص) اولین واقف در جامعه اسلامی بودند به همین مناسبت از روز رحلت ایشان دهه وقف آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه وقف به معنای نیکوکاری، احسان و همنوعدوستی است، ادامه داد: وقف باعث می شود تا درد همدیگر را دوا کنیم و هر کسی می تواند هر نوع خدمتی را در زمینه وقف ارائه دهد.

 

 

وی با اشاره به اینکه املاک وقفی غصبی نیستند، افزود: این املاک مالی متبرک هستند و باید موضوعات مربوط به وقف را به خوبی برای مردم تبیین کنیم زیرا بسیاری از افراد در جامعه با وقف آشنا نیستند و باید بگوییم که ملک وقفی از آن امام زمان(عج) است.

 

 

حجت الاسلام بخشی پور بیان کرد: واقفین با خدا معامله می کنند و هم واقفین، خیرین و متصدیان وقف و خادمین بقاع متبرکه باید بدانند که اموال امام زمان(عج) در اختیارشان قرار دارد و اگر زمانی ما خطایی انجام دهیم به اموال امام زمان(عج) خیانت کرده ایم.

 

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه رعایت و مسئله وقف را در نظر داشته باشید، ادامه داد: اجازه ندهید کسی نسبت به موقوفات تعرضی داشته باشد و ما امروز به عنوان متصدی موقوفات باید امین موقوفات باشیم.

 

 

وی در پایان با اشاره به اینکه وقف یک نوع صدقه جاریه است، گفت: اجرای نیات موقوفات برای متصدیان می تواند ذخیره ای برای آخرت باشد و این مسیر سختی است که قدم گذاشته اید و امیدواریم صاحبان این اموال موقوفی کمک یارتان باشند.

 

 

گفتنی است، این همایش هر سال در دهه وقف به منظور تجلیل و تقدیر از یاوران وقف برگزار می شد و امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد و از 66 فعال حوزه وقف در خراسان جنوبی تجلیل به عمل آمد.

 

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه وقف مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۴۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سلیمی در برنامه گفتمان هفته شبکه خاوران با بیان اینکه تمامی زیرساخت‌ها برای برگزاری انتخابات سالم در این حوزه انتخابیه آماده است، گفت: تعرفه‌ها و ملزومات مورد نیاز برگزاری انتخابات در استان نیز تامین شده و در این زمینه نگرانی وجود ندارد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این دوره از انتخابات و وجود ۵۰ درصد جمعیت استان در این سه شهرستان، از وجود ۲۸۹ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف خبر داد.

سلیمی با بیان اینکه کاندیدا‌ها تا ۷۲ ساعت قبل از زمان رأی گیری امکان انصراف دارند، افزود: در صورتی که کاندیدایی در ۷۲ ساعت باقیمانده انصراف دهد انتخابات با حضور یکی دیگر از کاندیدا‌ها که بیشترین آراء را در دور قبل بدست آورده برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کاندیدا‌ها تنها در مکان‌های مجاز و مورد تایید دست اندرکاران انتخابات می‌توانند تبلیغات کنند گفت: کاندیدا‌ها و طرفداران ان‌ها اصل قانونمداری را رعایت کنند.

دیگر خبرها

  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • اجرای ۱۲۰ برنامه هفته عقیدتی سیاسی در خراسان جنوبی
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان
  • آمادگی کامل خراسان جنوبی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • پیش‌بینی۲۸۷ شعبه أخذ رأی برای دور دوم انتخابات خراسان جنوبی
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم