Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@20:29:18 GMT

نقش پلیس آگاهی در کشف جرائم بی‌بدیل است

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۴۲۷۱

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: کشف جرایم، حفظ آثار و دلایل جرم، دستگیری متهمین و مجرمین و ممانعت از فرار و اختفاء آنها، از جمله وظایف مهم پلس آگاهی است.

خبرگزاری میزان - غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد در حاشیه بازدید از مرکز پلیس آگاهی به مناسبت هفته نیروی انتظامی، اظهار داشت: پلیس آگاهی، باید مصدر کشف علمی جرم و با جمع آوری دقیق ادله برای مقام قضایی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بررسی صحنه جرم، کلید کشف حقایق است و به دلیل تخصصی بودن، ظرافت‌های خاص خودش را دارد تا یک نیروی زبده و کارآزموده به بهترین شکل ممکن به جمع آوری ادله بپردازد تا مقام قضایی بتواند به بهترین شکل ممکن تصمیم قضایی خود را بگیرد.

این مقام قضایی، کار در شرایط خاص و شرایط ویژه را از سختی‌های کار پلیس آگاهی ذکر کرد و بیان داشت: انجام تحقیق در شرایط خاص که بعضا مواجه با شرایط نامساعد افراد و خانواده بزه دیده است شاید یکی از سختی‌های کار باشد.

وی هر نوع تلاش در مسیر تحقق عدالت را مأجور درگاه الهی برشمرد و گفت: تحقق عدالت یکی از مهمترین رسالت‌های انسانی است و هر کس در این مسیر تلاش نماید، قطعا مأجور درگاه الهی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: رییس دادگستری یزد نیروی انتظامی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رییس دادگستری یزد نیروی انتظامی پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۴۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند

رئیس پلیس آگاهی استان از شناسایی و دستگیری باند ۱۷ نفره جعل مدارک تحصیلی و جلوگیری از تضییع حق عموم شهروندان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی تصریح کرد: در این رابطه ماموران پلیس برای جلوگیری از تضییع حق عموم شهروندان با جدیت وارد عمل و با تحقیقات تخصصی موفق شدند اعضای اصلی باند جعل مدارک و رابطین آن‌ها را شناسایی کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان بیان داشت: در این زمینه ۱۷ نفر را در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و رودبار دستگیر شدند و از مخفیگاه آنان ۱ هزار و ۲۰۰ مدرک جعلی دیپلم، ۲۱۰ گواهینامه جعلی مهارت‌های فنی و برخی تجهیزات رایانه‌ای را کشف شد.

وی بیان داشت: متهمان، پس از روبه رو شدن با ادله موجود به جرم خود اعتراف و بیان داشتند با اخذ مبالغی سنگین از افراد بابت مدرک جعلی تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال دریافت کرده اند که پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • بازگرداندن پسر بچه ۳ ساله به آغوش مادر
  • کشف جسد مرد جوان در قهوه‌خانه‌ای در جنوب تهران
  • انهدام باند سارقان و کشف ۲۶ فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد
  • کینه خونین کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد
  • کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در ارتفاعات سرچشمه
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • دستگیری سارقان مسلح طلا و جواهرات در اهر
  • اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند
  • کشف جسد زن ۵۹ ساله در تالش