Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-06@19:01:48 GMT

بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۴۶۴۵

طرح‌های مسکن ملی و مسکن مهر با حضور رئیس جمهور به صورت تصویری به بهره برداری رسید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در این مراسم ابتدا وزیر راه و شهرسازی گزارشی از پیشرفت طرح‌های اقدام ملی مسکن و تکمیل مسکن مهر ارائه داد و پس از پاسخ به سوالات رئیس جمهور، بهره برداری از این طرح‌های ملی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در این مراسم علاوه بر تعیین تکلیف نهایی ۴۰۰ هزار واحد مسکن ملی در قالب واگذاری گروهی زمین و یا معرفی افراد به طرح‌های آغاز شده و در حال ساخت، بیش از ۴۰ هزار مسکن مهر هم به بهره برداری خواهد رسید و به متقاضیان تحویل می‌شود.   در مراسم امروز نزدیک به ۱۲۰۰۰ مسکن ملی در ۸ استان افتتاح شد و ۱۳۵ هزار قطعه زمین به گروه‌های ساخت واگذار شد که از این تعداد ۹۵ هزار قطعه، ظرف یک‌سال گذشته واگذار شده و در این مراسم ۴۰ هزار واحد دیگر واگذار شد. در این بخش، هر پلاک به گروه‌های سه نفر به بالا واگذار شد تا نسبت‌به احداث واحد مسکن ملی، اقدام کنند.   در ادامه ۲۵۳ هزار نفر به ۲۵۳ هزار واحد مسکن ملی در حال احداث معرفی شدند.   حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ملی هم در بافت‌های فرسوده در حال احداث است که از این تعداد ۶ هزار و ۷۰۰ واحد در این مراسم به بهره‌برداری رسید.   همچنین بخشی از این مراسم به آغاز عملیات اجرایی حدود ۶۹ هزار واحد مسکن ملی در قالب تفاهم‌نامه‌ها با دیگر وزارتخانه‌ها اختصاص داشت که از این تعداد، ۳۰ هزار واحد مسکن ملی فرهنگیان، ۳۷ هزار واحد مسکن ملی نیرو‌های مسلح و ۲ هزار واحد مسکن ملی کارگران است.   ارزش پروژه اقدام ملی حدود ۲۴۰ هزار میلیاردتومان است که حدود ۶۰ هزار میلیاردتومان آن مربوط به قیمت اراضی و حدود ۱۸۰ هزار میلیاردتومان آن مربوط به بخش اجرا و خدمات خواهد بود.     احیای بافت‌های فرسوده و شهرک سازی دو اقدام مهم دولت

رئیس جمهور در این مراسم گفت: بازسازی و احیای بافت‌های فرسوده به عنوان یکی از سیاست‌های دولت تا پایان این دولت باید ادامه یابد.

آقای روحانی با اشاره به اهمیت نیاز مردم و جوانان به مسکن، تصریح کرد: کسی که از ابتدا صاحبخانه بوده است، اهمیت مسئله خانه را احساس نمی‌کند و اینکه این موضوع چگونه برای روح و روان اعضای خانواده آرامش ایجاد می‌کند.

رئیس جمهور افزود: ما در دولت دو کار مهم را بر دوش داشتیم؛ یکی ساماندهی بافت‌های فرسوده بود که موضوعی بسیار با اهمیت است. ما در شهرستان‌های مختلف توانستیم بافت‌های فرسوده را احیا، بازسازی و نوسازی کنیم و این اقدامات به طور وسیع در دولت‌های یازدهم و دوازدهم انجام شده است از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم که برای مردم توضیح دهد که در دولت یازدهم و دوازدهم برای احیای بافت‌های فرسوده چه اقداماتی انجام گرفته است.

آقای روحانی با اشاره به سرمایه گذاری و احیای بافت‌های فرسوده در استان‌ها و شهرستان‌های کشور گفت: همچنان مسئله بازسازی و احیای بافت‌های فرسوده به عنوان یکی از سیاست‌های دولت تا پایان این دولت باید ادامه یابد.

رئیس جمهور اقدام مهم دیگر دولت را شهرک سازی خواند و افزود: از ابتدای دولت یازدهم شهرک سازی دنبال شد که در زمینی وسیع با خیابان کشی و امکانات احداث شد، این کار جزو مواردی است که ما باید در همه جا‌هایی که نیاز به مسکن داریم، دنبال کنیم.

وی با اشاره به ازدواج سالیانه جوانان و نیاز آن‌ها به مسکن تصریح کرد: برای ما مهم است که برای مسکن جوانان اقدام کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه تکمیل مسکن مهر نیز بر دوش دولت بود، گفت: مسکن مهر طرح بزرگی بود که در دولت نهم و دهم آغاز شد و شامل دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی می‌شد که از این تعداد تقریبا از زمان آغاز دولت یازدهم ۶۹۰ هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده بود و بقیه در مراحل مختلف ساختمانی باقی مانده بود. برچسب ها: وزارت راه ، مسکن ملی ، مسکن مهر ، بهره برداری ، رئیس جمهور

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزارت راه مسکن ملی مسکن مهر بهره برداری رئیس جمهور احیای بافت های فرسوده هزار واحد مسکن ملی بهره برداری مسکن ملی رئیس جمهور واگذار شد مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۴۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: طبق دستورالعمل ماده ۲۵ قانون جهش تولید و ساخت مسکن برای کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شهرهای بروجرد، خرم‌آباد، بندرعباس و شیراز توافقاتی انجام شد.

به گزارش مهر، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و ستاد کل نیروهای مسلح، تاکید کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است که ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای تأمین مسکن نیروهای مسلح در کشور ساخته شود.

به گزارش مهر، پیش‌از این وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح خبر داده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی آماده بهره‌برداری در گناباد است
  • آغاز اجرای طرح چهره به چهره در محلات فرسوده با ۷۰۰ گروه
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور