Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@19:47:47 GMT

ماکرون: به کشیدن تصاویر کاریکاتوری ادامه می‌دهیم

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۴۶۹۴

ماکرون: به کشیدن تصاویر کاریکاتوری ادامه می‌دهیم

رئیس جمهوری فرانسه در مراسم ادای احترام ملی به ساموئل پتی در پاریس اظهار کرد که فرانسه "مبارزه برای آزادی" را ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در مراسم ادای احترام ملی به ساموئل پتی، معلم فرانسوی که به دلیل نشان دادن کاریکاتور حضرت محمد (ص) در کلاسش توسط یکی از شاگردان اسلام‌گرای خود به قتل رسید، ماکرون با اشاره به ارزش‌های جمهوری، تاکید کرد: «استاد، ما از آزادی که شما به خوبی آموزش می‌دادید دفاع خواهیم کرد و به سکولاریسم ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

رئیس‌جمهوری فرانسه با گرامیداشت یاد این معلم که به کتاب‌ علاقه زیادی داشت، بیان کرد: «حتی اگر برخی عقب بکشند، ما از کشیدن کاریکاتورها و نقاشی‌ها دست نخواهیم کشید.»

وی همچنین با محکوم کردن ترسوهایی که این حمله تروریستی را انجام داده‌اند، گفت: «ساموئل پتی روز جمعه به چهره جمهوری تبدیل شد. همه ما خاطرات معلمی را در قلب خود حک کردیم که مسیر زندگی ما را تغییر داد.»

ماکرون ادامه داد: «ساموئل پتی کشته شد زیرا اسلامگرایان افراطی آینده ما را می‌خواهند و آنها می‌دانند که با قهرمانانی آرام مانند او، هرگز این آینده را به دست نخواهند آورد.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امانوئل ماکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۴۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین و فرانسه تشکیل کشور مستقل فلسطین را خواستار شدند

به گزارش جماران؛ شی جین پینگ رئیس جمهور چین و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در بیانیه مشترکی به تشکیل کشور مستقل فلسطین در داخل مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی دعوت کردند.

در بیانیه چین و فرانسه آمده است: «روسای جمهور چین و فرانسه به اجرای فوری راه حل دو کشوری و همزیستی مسالمت آمیز بین اسرائیل و فلسطین به عنوان دو کشور همسایه و تضمین تشکیل یک کشور فلسطینی قابل زندگی و مستقل و داری حاکمیت براساس مرزهای سال ۱۹۶۷ با پایتخت قدس دعوت می‌کنند.»

رئیس جمهور چین در دیدار امانوئل مکرون از امادگی پکن برای همکاری با اتحادیه اروپا برای حمایت از برگزاری یک کنفرانس صلح بین‌المللی گسترده‌تر و عمیقتر درباره نزاع فلسطین و اسرائیل در نزدیکترین زمان ممکن خبر داد.

شی‌جین پینگ و همسرش بنگ لی یوان یکشنبه گذشته طی یک تور اروپایی وارد فرانسه شدند.

دیگر خبرها

  • بریس ساموئل اتوئو در شب پیروزی 3-2 مایورکا مقابل رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو (لالیگا - 8 می، 2004) / فیلم
  • نیروهای فرانسوی در اوکراین هدف مشروع ارتش روسیه خواهند بود
  • مسکو: نیروهای فرانسوی را هدف قرار می‌دهیم
  • چین و فرانسه تشکیل کشور مستقل فلسطین را خواستار شدند
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • پیام پوتین به غرب در آیین تحلیف
  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • ماکرون: به‌دنبال «تغییر رژیم» در روسیه نیستیم!
  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد