Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی در مراسم آغاز بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی طرح‌های اقدام ملی مسکن و همچنین افتتاح واحدهای مسکن مهر، گفت: امروز از جریان تولید پیوسته و پایدار مسکن بهره‌برداری می‌شود. از تهیه زمین و نقشه تا ساخت، تحویل و واگذاری، جزو جریان پایدار تولید مسکن است که وزارت راه و شهرسازی با همکاری بخش خصوصی آن را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جریان تولید مسکن، مصون‌سازی از آفت‌هایی است که این جریان را تهدید می‌کند و امروز این جریان به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سهم مسکن از تولید خالص ملی ۴۰ درصد، تولید ناخالص ملی ۲۰ درصد و اشتغال ۱۳ درصد است.

به گفته اسلامی، بخش مسکن از معدود بخش‌هایی است که عوامل کافی برای تولید وجود دارد و همه نهاده‌های آن داخلی است و از هیچ عامل خارجی تأثیرپذیر نخواهد بود، بنابراین اگر اعتمادآفرینی انجام شود، بخش مسکن می‌تواند سهم خود در تولید را به دست بیاورد.

وی با تأکید بر اینکه مسکن به قوام و منزلت‌خانواده هم مرتبط است، گفت: فعالان این عرصه با اعتمادآفرینی، سرمایه خود را در این بخش به کار گرفته‌اند بنابراین از سال ۹۷ که با حضور رئیس‌جمهور از طرح اقدام ملی مسکن رونمایی شد تاکنون در این مدت وزارت راه و شهرسازی توانست ثبت‌نام‌ها را تکمیل کرده و پس از شناسایی واجدان شرایط واقعی و همچنین تهیه اراضی مورد نیاز، ساخت برخی از این واحدها را به انتها برسد. همچنین ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد از طرح ملی مسکن به مردم تحویل می‌شود.

وی گفت: ما ناکامی ویژه‌ای در بافت فرسوده داریم علت آن هم این است که در بافت فرسوده باید همراه و هم‌سطح با مردم حرکت کنیم بنابراین دفاتر تسهیلگری راه‌اندازی کرده‌ایم، شهرداری‌ها هم باید کمک کنند تا قوانین ساخت و ساز در بافت فرسوده را تسهیل کنند.//

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: تاکنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد از سهم ۱۰۰ هزار واحد بافت فرسوده که به بانک عامل بخش مسکن، معرفی شده و ساخت آنها آغاز شده بود، وجود دارد و امروز ۶۰۰۰ واحد آن به بهره‌برداری می‌رسد.

اسلامی درباره نحوه واگذاری اراضی نیز گفت: بخش زیادی از پروژه‌هایی که امروز ساخت آنها آغاز می‌شود، اراضی آنها به صورت ۹۹ ساله به متقاضیان واگذار خواهد شد. همچنین بخش دیگر که قیمت بالاتری دارد، به صورت مشارکت با بخش خصوصی یا ساخت توسط خود مردم است ضمن اینکه فروش اقساطی این زمین‌ها نیز از ۵ به ۱۰ سال افزایش یافته است که در قالب ۲۵۳ هزار واحد به مردم واگذار خواهند شد.

وی ادامه داد: امروز همه ۴۰۰ هزار تعهد وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساخت و واگذاری مسکن به این صورت اجرا می‌شود که هر فرد بداند کدام واحد را دریافت خواهد کرد و پروژه را در زمانبندی مشخص تحویل می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه از همه ظرفیت‌ها و اقشار مختلف استفاده کرده‌ایم، گفت: ۴۰ هزار واحد نیز امروز برای فرهنگیان کلنگ‌زنی می‌شود. همچنین ۶۹ هزار واحد نیز برای نیروهای مسلح کلنگ‌زنی خواهد شد و تعدادی واحد را برای مسکن کارگران شروع به کار خواهیم کرد؛ همه این واحدها غیر از آن ۴۰۰ هزار واحدی است که تعهد داده‌ایم.

کد خبر 5054083 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد اسلامی حسن روحانی مسکن مهر وزارت راه و شهرسازی قیمت دلار بانک مرکزی ایران ویروس کرونا تولید نفت شاخص کل بورس قیمت نفت وزارت صنعت معدن و تجارت فولاد بازار سرمایه وزارت جهاد کشاورزی بازار سهام قیمت یورو بورس تهران وزارت نیرو راه و شهرسازی بهره برداری بافت فرسوده هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۴۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، در سفر وزیر راه و شهرسازی و سرپرست شرکت عمران شهر‌های جدید به شهر جدید سهند، عملیات اجرایی تعداد ۵ هزار و ۱۴۷ پروژه نهضت ملی مسکن به همراه ۱۲ پروژه روبنایی شامل یک باب مسجد، ۴ مدرسه و سایر پروژه‌ها در قالب تکمیل نواقص محوطه سازی و آماده سازی با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیأت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهر‌های جدید در شهر جدید سهند آغاز شد.

همچنین در این مراسم تعداد ۸۳۱ واحد نهضت ملی مسکن و ۵ پروژه روبنایی شامل یک مدرسه هوشمند کودکان استثنائی، آسفالت ابتدای آزادراه تبریز – سهند، کنارگذر شهید فخری زاده، مجتمع تجاری باران و پروژه قطعات باغ ویلایی فاز ۴ این شهر جدید نیز به افتتاح رسید.

در پایان طبق برنامه ریزی انجام شده طی مراسمی تعداد ۱۷۷ واحد در قالب واگذاری‌های گروهی قانون حمایت از ایثارگران به متقاضیان این طرح واگذار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • ۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد