Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا میربهادالدین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: خشکسالی‌های چندین ساله سبب شده بادهایی که در گذشته به «موسمی ۱۲۰ روزه سیستان» یا نعمت بیکران الهی معروف بود و هوایی مطبوع و کشاورزی پرمحصول و زندگی سراسر شاد و با نشاطی را برای مردم به ارمغان میآورد امروز به بلای جان ساکنان این منطقه تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  ادامه داد: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در منطقه سیستان همزمان با بروز توفان به آماده باش درآمده به طوریکه در این مدت یکهزار و ۴۵۵ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۳۱۵ بسته غذایی یک ماهه و چادر امدادی، موکت، پتو و برنج توسط نیروهای این جمعیت بین مرد آسیب دیده از این پدیده طبیعی توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از وقوع ۲۱۰ مورد حادثه در ۶ ماهه نخست در سطح استان خبر داد و افزود: ۱۰۳ مورد این حوادث این مدت جاده‌ای، ۴۰ مورد سیل و آبگرفتگی، ۱۶ مورد دریایی، ۱۵ مورد کوهستان و بقیه موارد مربوط به زلزله، آتش سوزی و طوفان شن بوده است.

او اظهارداشت: ۱۹ هزار و ۸۱۲ نفر در حوادث این مدت سیستان و بلوچستان آسیب دیدند که بیشترین به سیل و توفان اختصاص دارد.

میربهاءالدین افزود: خدمات امدادی این مدت توسط۲ هزار و ۱۵۷ نیروی عملیاتی در قالب ۴۸۱ تیم امداد و نجات به همراه ۱۳۱ دستگاه آمبولانس، ۸۷ خودرو کمک دار، ۱۶۶ خودرو کمک دار سبک انجام شده است.

او  ادامه داد: در این مدت یکهزار و ۷۴۴ آسیب دیده در چادرهای هلال احمر سیستان و بلوچستان اسکان داده شدند.

سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استانهایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی بطور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا بعضا تا بیش از ۵۰ درجه و ریزش باران های فصلی و جاری شدن سیل های مقطعی وجود دارد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طوفان شن سیستان وزش باد شدید آلودگی هوا هلال احمر سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۴۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل و آبگرفتگی کرمانشاه

محمد باقر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی بارش شدید باران در استان کرمانشاه و آبگرفتگی و سیلاب در ثلاث باباجانی، ماهیدشت، حمیل در اسلام آباد غرب، اسلام آباد غرب، دالاهو، جوانرود و سر فیروزآباد سریعاً تیم‌های عملیاتی به مناطق فوق اعزام شد.

وی با اشاره به امدادرسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل و آبگرفتگی بارش‌های اخیر، افزود: در این عملیات با ۱۰ دستگاه خودروی امدادی کمک دار و آمبولانس، ۱۰ دستگاه کف کش و موتور آب بکارگیری شده امدادرسانی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه اضافه کرد: در این عملیات به ۲۵ خانوار خدماتی از جمله اهدا پک‌های مواد غذایی، چادر، پتو، موکت و چادر ارائه شد.

محمدی خاطر نشان کرد: تخلیه آب در ۲۵ منزل مسکونی با استفاده از دستگاه کف کش و موتور آب از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر این استان در بارندگی‌های اخیر شهرستان‌های استان کرمانشاه بوده و این خدمات تا بهبود شرایط خانوارها ادامه خواهد داشت.

وی گفت: ۲۱ پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان آماده امدادرسانی بوده و هم استانی‌های کرمانشاهی در صورت هرگونه حادثه‌ای می‌توانند با سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس برقرار کنند.

کد خبر 6096907

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه
  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • امدادرسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل و آبگرفتگی کرمانشاه
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان
  • امدادرسانی هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال احمر در خراسان‌جنوبی به سیل‌زدگان
  • امدادرسانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۰ سیل زده
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۸ شهر استان کرمانشاه