Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@13:16:55 GMT

بهره برداري از طرح‌هاي مسکن ملي؛ امروز

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۴۹۴۹

بهره برداري از طرح‌هاي مسکن ملي؛ امروز

خبرگزاری آریا- مراسم بهره برداری از طرح‌های مسکن ملی و مسکن مهر تا ساعاتی دیگر با حضور رئیس جمهور و بصورت تصویری آغاز می‌شود.
به گزارش آریا؛ در این مراسم علاوه بر تعیین تکلیف نهایی 400 هزار واحد مسکن ملی در قالب واگذاری گروهی زمین و یا معرفی افراد به طرح‌های آغاز شده و در حال ساخت، بیش از 40 هزار مسکن مهر هم به بهره برداری خواهد رسید و به متقاضیان تحویل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در مراسم امروز نزدیک به 12 هزار مسکن ملی در 8 استان افتتاح خواهد شد و 135 هزار قطعه زمین به گروه‌های ساخت واگذار می‌شود که از این تعداد 95 هزار قطعه، ظرف یک‌سال گذشته واگذار شده و در این مراسم 40 هزار واحد دیگر واگذار می‌شود. در این بخش، هر پلاک به گروه‌های سه نفر به بالا واگذار خواهد شد تا نسبت‌به احداث واحد مسکن ملی، اقدام کنند.
در ادامه 253 هزار نفر به 253 هزار واحد مسکن ملی در حال احداث معرفی می‌شوند.
حدود 14 هزار و 500 واحد مسکن ملی هم در بافت‌های فرسوده در دست ساخت است که از این تعداد 6 هزار و 700 واحد در این مراسم به بهره‌برداری می‌رسد.
همچنین بخشی از این مراسم به آغاز عملیات اجرایی حدود 69 هزار واحد مسکن ملی در قالب تفاهم‌نامه‌ها با دیگر وزارتخانه‌ها اختصاص دارد که از این تعداد، 30 هزار واحد مسکن ملی فرهنگیان، 37 هزار واحد مسکن ملی نیرو‌های مسلح، 2 هزار واحد مسکن ملی کارگران است.
ارزش طرح اقدام ملی حدود 240 هزار میلیارد تومان است که حدود 60 هزار میلیارد تومان آن مربوط به قیمت اراضی و حدود 180 هزار میلیارد تومان آن مربوط به بخش اجرا و خدمات خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بهره برداری طرح مسکن ملی هزار واحد مسکن ملی مسکن ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۴۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله

به گزارش قدس آنلاین، بازار اجاره مسکن در کشورمان تابع وضعیت عرضه مسکن است. به علت سقوط تولید مسکن در ۸ سال دولت گذشته، دولت سیزدهم برای ساماندهی بازار مسکن با تقاضای بی‌سابقه و انباشته‌شده مواجه بوده است.

با این حال در دو سال گذشته با کلید خوردن طرح نهضت ملی مسکن، تاکنون ساخت بیش از ۲.۵ میلیون واحد مسکن آغاز شده و حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکن هم تحویل داده شده است.

از سوی دیگر، با کنترل انتظارات تورمی با اجرای سیاست‌های انضباطی پولی و مالی و همینطور برخورد با بنگاه‌های املاک متخلف، بخشی از سوداگری در بازار مسکن کنترل شده اما انتظار می‌رود با تصویب قانون مالیات بر سوداگری در مجلس و اجرای آن در سال جاری، وضعیت مسکن بهتر از گذشته شود و دلالی کاهش یابد.

اطلاعات مرکز آمار هم نشان می‌دهد در فروردین امسال تورم ماهانه اجاره‌بهای مسکن به حدود ۱.۶۵ درصد رسیده که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون کمترین رقم است.

همچنین متوسط تورم ماهانه اجاره مسکن در ۸ سال گذشته (۱۳۹۵ – ۱۴۰۲) حدود ۱.۸ درصد بود و کاهش تورم ماهانه اجاره در فروردین امسال به ۱.۶۵ درصد به معنای نزول این شاخص به سطح پایین‌تر از میانگین ۸ سال گذشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • بهره برداری از واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه