Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۹۹ گفت: آنچه که در این رزمایش حضور دارد تنها بخشی از توانمندی‌های ما در حوزه پدافند هوایی است و توان غافلگیرکننده‌مان را در زمان نیاز دشمنان خواهند دید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، سردار سرتیپ پاسدار فریدون محمدی سقایی معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ با اشاره به نقش پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه در این رزمایش، گفت: در این رزمایش نسل جدیدی از تجهیزات و سامانه‌های راداری، موشکی، جنگ الکترونیک، فرماندهی و کنترل نیروی هوافضای سپاه اعم از رادارهای قدیر، بشیر، مطلع الفجر و سامانه‌های سوم خرداد و طبس که به دست فرزندان ملت بزرگ ایران در این نیرو تولید شده، در قالب شبکه یکپارچه پدافند هوایی و با هدایت و کنترل عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی کشور به کار گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عملکرد موفق سامانه‌های بومی‌ نیروی هوافضای سپاه در کشف، رهگیری و انهدام اهداف واگذار شده در قالب عملیات شبکه محور از جمله نقاط عطف رزمایش مدافعان آسمان ولایت است.

سردار محمدی سقایی با بیان اینکه در توسعه و ارتقا تجهیزاتی که در اختیار داریم هرگز متوقف نخواهیم شد، عنوان کرد: با توجه به اینکه سطح و کیفیت تهدیدات در حوزه هوایی مرتبا در حال تغییر است و طیف قابل توجهی از تهدید وجود دارد، توانمندی‌های پدافندی نیروی هوافضای سپاه هم متناسب با این تهدیدات هر روز در حال تغییر و به روزرسانی است به طوریکه امروز مجموعه‌ای از توانمندی‌های غافلگیرکننده را برای مقابله با دشمن فراهم کرده‌ایم.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: قطعا آنچه که در این رزمایش حضور دارد تنها بخشی از توانمندی‌های ما در حوزه پدافند هوایی است و توان غافلگیرکننده‌مان را در زمان نیاز دشمنان خواهند دید.

وی در پایان تاکید کرد: با پایش صحنه نبردهای امروزی در حوزه پدافند هوایی، کلیه تاکتیک‌ها و تدابیر عملیاتی که اتخاذ می‌شود و تغییرات و ارتقاء سامانه‌ها مبتنی بر واقعیت‌های میدان رزم است و تمام آنچه در این رزمایش به مرحله اجرا می‌رسد هم بر این مبنا طرح‌ریزی شده است.

انتهای پیام

 

منبع: دانا

کلیدواژه: نیروی هوافضای سپاه پدافند هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۵۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی و مقاومت بارز ترین ویژگی های شهید قرنی است

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)، حجت الاسلام والمسلمین محمد عدیده در مراسم سالروز شهادت سپهبد قرنی که با حضور فرماندهان و مسئولان در سینما قدس منطقه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سر افراز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه بررسی شخصیت فردی شهید قرنی، موضوع مهم برای الگوپردازی در جامعه به حساب می آید، اظهار کرد: ویژگی‌های ممتاز آن شهید گرانقدر، امروز برای گره گشایی بسیاری از مشکلات کارگشا است.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهید سپهبد محمد ولی قرنی، تصریح کرد: مهمترین ویژگی شهید قرنی علاوه بر مقاومت، داشتن بصیرت انقلابی بود.

وی افزود: شهید سپهبد محمد ولی قرنی انسان توانمند، آینده نگر بود که ارتش را بعد انقلاب اسلامی سر و سامان داده و از انحلال ارتش جلوگیری کرد و حضرت امام ( ره) نیز از ایشان حمایت کردند.

عدیده به نقش ارزشمند شهید قرنی در ارتش اشاره کرد و گفت:شهید قرنی از به تاراج رفتن تجهیزات پیشرفته ارتش جلوگیری کرد که آثار همین اقدام مهم وی در دوران دفاع مقدس متبلور شد و ارتش توانست با اتکا به نیروی انسانی مومن و توانمند و تجهیزات پیشرفته جلوی دشمنان بعثی و ایادی استکبار ایستادگی کند.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور، داشتن صداقت، مبارزه با تجزیه طلبی، پاکسازی ارتش از مستشاران خارجی را از دیگر اقدامات و خصوصیات مهم شهید قرنی برشمرد و خاطرنشان کرد: امثال قرنی ها باید شهید می شدند تا با شهادت به سعادت دنیوی و اخروی برسند.

دیگر خبرها

  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • لحظه ترور یکی از رزمندگان سامانه پدافند هوایی حزب الله
  • ایستادگی و مقاومت بارز ترین ویژگی های شهید قرنی است
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • بزرگداشت شهید قرنی در مرکز پدافند هوایی سمنان
  • پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد