Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@02:25:39 GMT

۷۰ هزار هکتار از اراضی بیله سوار زیر کشت گندم می رود

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۵۳۲۶

۷۰ هزار هکتار از اراضی بیله سوار زیر کشت گندم می رود

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قبادی صبح پنجشنبه در بازدید از مراکز عرضه بذر و کود مورد نیاز کشاورزان با بیان اینکه در تأمین بذر و کود مورد نیاز کشاورزان مشکلی نخواهیم داشت اظهار کرد: طبق پیش بینی‌های انجام یافته ۱۲ هزار تن بذر گندم در اراضی دیم و آبی شهرستان بیله سوار نیاز خواهیم داشت که در صدد تأمین به موقع این میزان بذر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از بذر پیش بینی شده به عنوان بذر خود مصرفی از طریق کشاورزان مورد استفاده قرار خواهد گرفت افزود: ۷۰ درصد بذر نیز از طریق اداره جهاد کشاورزی به عنوان بذر گواهی شده تهیه، تأمین و در بین کشاورزان توزیع می‌شود.

قبادی از توزیع ۲ هزار و ۵۰۰ تن بذر دیم و آبی در بین کشاورزان خبر داد و گفت: بقیه بذر نیز در طول زمان کشت توزیع خواهد شد و طبق برنامه ریزی ها در راستای تأمین بذر و کود مورد نیاز کشاورزان در روزهای آینده شاهد تأمین نهادهای کشاورزان خواهیم بود.

فرماندار بیله‌سوار از زیر کشت رفتن ۷۰ هزار هکتار از اراضی بیله سوار به کشت محصول استراتژیک گندم در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: که از این اراضی ۱۰ هزار هکتار در زمین‌های آبی و ۶۰ هزار هکتار نیز در مزارع دیم خواهد بود.

وی با اشاره به آغاز خرید تضمینی محصول سویا از کشاورزان، گفت: از هفته اول آبان ماه، سه مرکز در سطح شهرستان بیله سوار به منظور سهولت خرید این محصولات در نظر گرفته شده و کشاورزان به راحتی می‌توانند به یکی از این مراکز مراجعه کنند.

قبادی با بیان اینکه شهرستان بیله‌سوار در حوزه کشت دانه‌های روغنی جزو شهرستان‌های پیشتاز کشور است، افزود: امسال ۶ هزار و ۲۸۰ هکتار از اراضی شهرستان به کشت سویا اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۷ هزار تن سویا از مزارع شهرستان برداشت شود.

کد خبر 5054151

منبع: مهر

کلیدواژه: بذر شهرستان بیله سوار فرمانداری بیله سوار حسن قبادی گندم کشت گندم ویروس کرونا شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا گرگان شهدای مدافع حرم شهادت امام رضا ع مجلس شورای اسلامی نیروی انتظامی کرمانشاه هفته ناجا مشهد هزار هکتار بیله سوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۵۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری

فرشید شبانی با اشاره به آغاز مبارزه با آفات سن در مزارع چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: مبارزه با این آفت در مرحله سن مادر در مزارع استان تا اواخر اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود مبارزه با آفت سن در مرحله پوره در مزارع غلات استان تا اول تیرماه ادامه یابد، بنابراین اگر برای مبارزه با این آفت اقدامی انجام نشود، مزارع گندم و جو استان از نظر کمی و کیفی خسارت خواهند دید.

شبانی پوک شدن خوشه و چروکیده شدن دانه را از جمله اثرات آفت سن در مزارع بیان و اضافه کرد: گندم‌های سن زده خاصیت نانوایی خود را از دست خواهند داد.

بیشتر بخوانید

آغاز عملیات سمپاشی گل‌های فصلی در شهرکرد

وی گفت: امسال با توجه به شرایط جوی و بارش‌های مکرر، جمعیت سن کمتر شده است، زیرا بارش‌ها اجازه فعالیت را به سن نمی‌دهند، امسال نگرانی زیادی در مورد سن مادر وجود ندارد و نگرانی‌ها در کشور از حیث بیماری زنگ زرد گندم است.

شبانی بیان داشت: چهارمحال و بختیاری درگیری کمتری نسبت به سایر استان‌ها در بیماری زنگ زرد دارد که تاکنون در حد لکه‌ای و در حد ۱۰ هکتار از مزارع گندم دیم یعنی رقم سردابی و برخی ارقام محلی کشت شده گزارش آلودگی صورت گرفته است، یعنی شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا، فلارد، منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ به صورت بسیار محدود درگیر شده‌اند و مبارزه علیه بیماری زنگ زرد انجام شده است.

وی ادامه داد: بیماری زنگ زرد موجب کاهش فتوسنتز و کاهش عملکرد گندم می‌شود، به طوری‌که اگر برگ پرچم آلوده شود حداقل ۴۰ درصد میزان خسارت وارده خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • گندم مورد نیاز چهارمحال و بختیاری تا خردادماه تأمین است
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری