Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان سیستان و بلوچستانف آرشام هنرکار صبح امروز در مراسم آغاز طرح آبرسانی با تانکر به حاشیه‌نشینان چابهار اظهار داشت: سفر اخیر ریاست بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به جنوب سیستان و بلوچستان و بازدید آقای فتاح از حاشیه شهر چابهار مصوبات خوبی برای کمک به حاشیه‌نشینان در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: از جمله این مصوبات احداث مراکز بهداشتی و درمانی و مدرسه برای نقاط حاشیه‌نشین و فاقد حداقل زیرساخت چابهار بود که مقدمات آن انجام شده و در حال جانمایی و تهیه نقشه برای آغاز به عملیات احداث هستند.

وی ادامه داد: از دیگر مصوبات سفر آبرسانی سیار با تانکر به مردم مناطق یازده‌گانه حاشیه‌نشین چابهار بود که روز گذشته به صورت آزمایشی آغاز شد و از امروز به طور رسمی و مستمر انجام خواهد شد.

هنرکار با اشاره به اینکه مناطق وسیع حاشیه‌نشین چابهار فاقد حتی یک متر لوله‌گذاری آب و فاضلاب هستند، ادامه داد: در قالب این طرح تحت عنوان "جهاد آبرسانی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی" مقرر است ۱۲ تانکر سیار روزانه حداقل چهار مرحله به صورت رایگان به مردم مناطق حاشیه‌نشین «کمب، کمب للو، کمب مراد آباد، بل سر، میر آباد، مراد آباد، هوت آباد، عثمان آباد، رمین، جنگلوک و نوک آباد» آبرسانی کنند.

دبیر شورای هماهنگی واحدهای بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: پیش از این مردم مستضعف ساکن در این مناطق آب را از تانکرهای شخصی خریداری می‌کنند که با توجه به شرایط بد معیشتی آنها، فشار زیادی بر خانوارها تحمیل کرده بود.

کد خبر 5054162

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان حاشیه نشینی چابهار ویروس کرونا شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا گرگان شهدای مدافع حرم شهادت امام رضا ع مجلس شورای اسلامی نیروی انتظامی کرمانشاه هفته ناجا مشهد بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی حاشیه نشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۵۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار

فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، اولین دوره برداشت جلبک‌های دارویی توسط مسئول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار از سواحل صخره‌ای منطقه رمین در این شهرستان با همکاری اداره‌کل شیلات استان سیستان و بلوچستان انجام شد.

نفیسه گل بشیر‌زاده مسئول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی در خصوص اهمیت این نوع جلبک‌ها، اظهار داشت: برداشت این گونه جهت برسی خواص دارویی در اولویت قرار گرفت و این گونه از جلبک‌های خوراکی و دارویی در بهمن ماه با کاهش دما در منطقه چابهار شروع به رشد و همزمان با گرم شدن هوا در اوایل خرداد از بین می‌روند.

وی افزود : با توجه به نزدیک شدن به پایان زمان رشد این جلبک‌ها در سواحل چابهار تصمیم به برداشت و نگهداری این گونه از جلبک‌ها برای برسی‌های خواص بیولوژیک و آنتی باکتریال گرفته شد. همچنین از هفت نمونه جلبک قهوه‌ای مانند سیستو سریا (Cystoseria) نیز جهت برسی خواص دارویی برداشت شد.

گلبشیر زاده عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی چابهار تصریح کرد: در فاز نخست فعالیت این مرکز بررسی تکنولوژی و جنبه های اقتصادی تولید دارو، محصولات مراقبتی پوست و... بر پایه جلبک‌های دریایی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش تسنیم، مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار در سال گذشته موفق به اخذ مجوز از شورای گسترش دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی شد و هم اکنون با رویکرد تولید محصولات دارویی دریایی در حال فعالیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • ثبت بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار
  • نخستین دوره برداشت جلبک‌های دریایی در چابهار آغاز شد
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار
  • دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد
  • دفاع دانشجویان از مردم فلسطین نشان‌ می‌دهد حرف حق جای خود را باز می‌کند
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد