Web Analytics Made Easy - Statcounter

نعمتی با بان اینکه ما هم مانند دیگر دغدغه مندان بر حفظ هویت های اجتماعی،فرهنگی و تاریخی در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی مصر هستیم و تا جایی که بتوانیم بر این موضوع اهتمام داریم، گفت: بیش از ۴۶۰۰مترمربع فضای مساجد در بافت اطراف حرم در حال ساخت می باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سید مصطفی نعمتی» در نشست هایی جداگانه با آیت الله «سیدجعفر سیدان»، آیت الله «مصطفی اشرفی شاهرودی» و حجت الاسلام «سید ناصر خداداد حسینی» تولیت مسجد امام خمینی(ره) مشهد به ارائه گزارش عملکرد ۳ ساله مجموعه نهاد مجری طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهررضوی پرداخت و با اشاره به اجرای برخی سیاست ها در راستای حفظ ساکنان بومی منطقه به عنوان ارزشمند ترین سرمایه بافت پیرامون حرم مطهر، در سه سال اخیر، اظهار کرد: طولانی شدن طرح مشکلات عدیده‌ای را برای زائران و مجاوران بارگاه مطهر حضرت رضا علیه السلام ایجاد نموده که امیدواریم با همکاری و تعامل و انجام تعهدات از سوی ذینفعان شاهد سرعت در اجرای طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر باشیم، با توجه به اینکه اولویت شهردار و شورای شهر اجرای زیرساخت‌ها و فضاهای عمومی بافت پیرامونی حرم مطهر بود، تمام تمرکزمان را طی سه سال گذشته بر این موضوع گذاشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهردار منطقه ثامن مشهد ادامه داد: در همین راستا پس از برگزاری بیش از ۱۰ نشست مردمی در مساجد سطح منطقه و گفتگو با مردم و شنیدن درخواست ها و اولویت بندی خواسته های ایشان، با هدف پیش برد سریع تر اجرای زیرساخت ها و فضاهای عمومی طرح، و چشاندن طعم شیرین اجرای طرح به کام مردم، با ایجاد فضاهای سبز، ره باغ ها و تکمیل معابر عمومی من جمله شارستان رضوی با رویکرد محله محورکردن پروژه های شهری،برنامه جامع اقدام مشترک(تا سال ۱۴۰۰) را تدوین و برهمین اساس به دنبال جذب بودجه های دولتی و محلی برای اجرای پروژه ها رفتیم را تسریع کردیم.

 

وی افزود: در این راستا تفاهمنامه ای که با سازمان برنامه و بودجه کشور به امضا رسید و مقرر شد اوراق مشارکت با ضمانت پرداخت ۵۰% سود و اصل از سوی دولت و ۵۰ درصد از سوی شهرداری مشهد مقدس منتشر شودمدت زمان دولت به این بعد من نکرد اما با پیگیری‌های شهرداری و مساعدت مجلس و نمایندگان محترم مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، موفق شدیم تا بند دال ۵ تبصره بودجه کل کشور را مبنی بر همین تضمین پرداخت ۵۰ درصد سود و اصل اوراق مشارکت از سوی دولت را در بودجه کل کشور سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ بگنجانیم.

 

نعمتی گفت: یکی دیگر از اقدامات نهاد مجری طرح در جهت حفظ شهروندان منطقه در این سه سال را افزایش مشارکت شهروندان در اجرای پروژه های شهری منطقه برشمرد و تصریح کرد: دیگر اقدامی که برای جلب رضایتمندی و ماندگاری ساکنان بافت انجام شد این بود که بافت پیرامونی حرم مطهر به ۹ محله تقسیم و برای هر محله یک گروه تسهیل گر تعریف شد.

 

شهردار منطقه ثامن ادامه داد: درحال حاضر ۶ محله دارای دفتر تسهیل گری هستند که برای جلب مشارکت مردم در نوسازی بافت و ماندن آنها در محل با دادن معوض و یا سایر مشوق ها تلاش می کنند.

 

وی اظهار کرد: مجموع سیاست های یاد شده ،دست اندرکاران نهاد مجری طرح را بر آن داشت تا اجرای پروژه ها با اولویت پروژه های فضای سبز و تکمیل شبکه معابر سواره و پیاده روها را سرعت دوچندانی ببخشند که به لطف خدا و همدلی و هم افزایی درون مجموعه مدیریت شهری و سایر دستگاه ها توفیقات زیادی حاصل شده و شاهد پیشرفت ۱۶.۶ درصد پیشرفت فیزیکی فضاهای عمومی و زیرساخت های طرح اطراف حرم مطهر بوده ایم که این میزان ۱.۱۲ برابر۱۰سال گذشته است.

 

نعمتی با بیان اینکه درهمین مدت ۶۴ هزارو۱۲۲ مترمربع ره باغ احداث و فضای سبز منطقه ثامن توسعه داده شده است که این میزان ۱.۲۷ برابرکل عملکرد ۲۵ سال گذشته از اجرای طرح است، افزود:طی سه سال گذشته ۷۱ هزار و ۲۲۵ مترمربع معبر جدید در بافت پیرامونی حرم مطهر احداث شده است.

 

شهردار منطقه ثامن ادامه داد: در همین مدت نیز ۶۷هزارو ۴۲ مترمربع پیاده رو سازی در معابر اطراف حرم مطهر انجام شده است که این میزان ۱.۷برابر مجموع پیاده روسازی طی ۱۰سال گذشته است.

 

نعمتی به نا امنی بخش هایی از معابر منطقه ثامن به دلیل تخریب بافت و نبود نور کافی در هنگام شب، اشاره کرد و افزود: برای رفع این مشکل طی سه سال گذشته ۹۵۰ پایه چراغ در منطقه نصب شده است که این میزان ۲برابر کل دوره اجرای طرح است.

 

وی اضافه کرد: اجرای ۳هزارو ۱۵۰مترتونل انرژی،اجرای ۶۸ هزارو ۷۹۱ مترمربع نقاشی و دیوارنگاری از دیگر اقدامات انجام شده طی سه سال گذشته در بافت پیرامونی حرم مطهر بوده است.

 

شهردار منطقه ثامن اظهارکرد:یکی دیگر از اماکن تاریخی واقع در بافت پیرامونی حرم مطهر سرای عزیزالله اف است که در راستای حفظ و مرمت آثارتاریخی بافت با همکاری دستگاه قضایی، شهرداری مشهد و میراث فرهنگی استان اقدامات مرتبط با بازسازی آن آغاز شده است.

 

نعمتی اضافه کرد: همچنین بازسازی و بازار قدیمی فرش نیز از چندی پیش در دستور کار قرارگرفته و بازسازی یک دهانه آن به صورت آزمایشی انجام پذیرفته است همچنین تا کنون با تغییر شیوه اجرا و تغییر طراحی فضاهای عمومی، ۴ مسجد را در محل خود تثبیت و حفظ کرده ایم.

 

وی خاطر نشان کرد: ما هم مانند دیگر دغدغه مندان بر حفظ هویت های اجتماعی،فرهنگی و تاریخی در بافت پیرامون حرم مطهررضوی مصر هستیم و تا جایی که بتوانیم بر این موضوع اهتمام داریم، به طور مثال در همین مدت و به دنبال جلسات و هم اندیشی های فراوان با مسئولان و متخصصین امر در رابطه با ۴ مسجد حجتیه واقع در ره باغ پردیس، مسجد صاحبکار در محدوده ره باغ رضوان، مسجد امام حسن مجتبی(ع) در ره باغ بهشت و مسجد مروی ها در تقاطع شارستان ته پل محله و بولوار رضوان، نسبت به حفظ و تثبیت ان ها اقدام کرده ایم.

 

شهردار منطقه ثامن با اشاره به اینکه در حال حاضر مسجد امام صادق (ع) و مسجد هفت درب در حاشیه بولوار رضوان (نبش رضوان۱۰) ، مسجد صاحب الزمان (عج) در حاشیه بولوار شهید حاجی حسنی کارگر، مسجد ارشاد در محدوده شارستان ته پل محله و مسجد حاج فرهاد در حاشیه کوچه مخابرات، در حال ساخت است، افزود: از ابتدای فعالیت دوره پنجم مدیریت شهری و با توجه به تاکید بر موضوع تسریع در گسترش امکانات رفاهی اطراف حرم و به ویژه فضا‌های با کاربری مذهبی و فرهنگی، طی سه سال اخیر بالغ بر چهار هزار و ۵۶۰ مترمربع فضای مذهبی جدید در منطقه ثامن در دست انجام است، که این رقم دو برابر کل دوره اجرای طرح طی ۲۵ سال گذشته است.

 

گفتنی است در پایان این دیدارها، این عالمان دینی مشهد مقدس،ضمن ابراز خرسندی و تایید اقدامات صورت گرفته در بافت پیرامون حرم مطهررضوی، بر ادامه همیت در تکمیل هرچه سریع تر طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهررضوی، با هم افزایی و همدلی هرچه بیشتر جمیع دست اندرکاران و مسئولین شهری و استانی،در راستای افزایش رضایتمندی زائران و مجاوران بارگاه منور امام رضا(ع) تاکید کردند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم رضوی شهردار منطقه ثامن مشهد دیدار با علما مساجد بافت پیرامونی حرم مطهر بافت پیرامون حرم مطهر شهردار منطقه ثامن بافت پیرامون طی سه سال گذشته فضاهای عمومی اطراف حرم اجرای طرح پروژه ها ره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۵۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: در سال جاری همه دستگاه‌ها باید با برنامه ریزی صحیح و استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌های خود نسبت به رفع مشکلات نقاط حادثه خیز بر اساس وظایف قانونی خود پیگیری و اجرایی کنند و هر گونه کوتاهی و یا ترک فعل دستگاه‌های متولی برخورد قانونی می‌شود.

 به گزارش گروه استان تا خبرگزاری دانشجو، سید مهدی قویدل در نشست تخصصی پیشگیری از تصادفات که با حضور مسئولین مربوطه برگزار شد، گفت: این جلسه درراستای اجرای مصوبه شماره ۲ جلسه کارگروه پیشگیری از تصادفات در دی ماه سال قبل جهت ایجاد هماهنگی و هم افزایی بیشتر بین دستگاه‌ها برگزار شده است و مصمم هستیم موضوعات مهم کلیدی را در زمینه پیشگیری از تصادفات پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته اقدامات خوبی با همکاری همه دستگاه‌ها و پیگیری‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم انجام شد، خاطر نشان ساخت: در اوایل سال جاری ۳۵ نقطه حادثه خیز و پر تصادف مصوب کشوری درشمال و جنوب استان کرمان شناسایی که تاکنون ۱۴ نقطه آن رفع شده است وکاهش ۴۰ درصدی نقاط حادثه خیز را در پی داشت.

او افزود: طبق گزارش ادارات کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای شمال و جنوب استان کرمان در حال حاضر ۱۴۹ دستگاه دوربین کنترل سرعت و ۲۸ دستگاه دوربین نظارتی در جاده‌های استان وجود دارد که در سال جاری ۴۴ دستگاه از این دوربین‌ها بروز رسانی و یا تعمیر شده اند.

 

*لزوم ایجاد پد بالگرد

قویدل در ادامه سخنانش در خصوص موضوع ایجاد پد بالگرد گفت: در اجرای مصوبات کار گروه پیشگیری از تصادفات جهت انتقال مصدومین به مراکز درمانی پد بالگرد در ۳ نقطه احداث و در ۲۶ نقطه دیگر نیز برای مصوبات باید ایجاد وآماده شود است البته باید ۲۰ نقطه هم در جنوب استان شناسایی و اجرایی شود که با توجه به اهمیت آن باید به صورت ویژه پیگیری گردد.

معاون قضایی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی میزان پرونده‌های مرتبط با تصادفات طی سال گذشته عنوان کرد: میزان ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی با اتهام ایراد صدمه بدنی غیر عمدی ناشی از تصادف سال ۱۴۰۲ در حوزه‌های قضایی هدف به ترتیب، کرمان، جیرفت، بم، زرند، بردسیرکه بیشترین ورودی پرونده‌های تصادفات را داشتند و در مجموع در کل استان ۳ درصد در زمینه ورودی پرونده‌های مرتبط با تصادفات کاهش داشتیم.  

وی همچنین از تشکیل بانک اطلاعاتی رانندگان پرخطر و ارسال پیامک به آن‌ها خبر داد و ادامه داد: طرح توقیف خودر‌های با سرعت بالای ۱۴۰ کیلومتر در ایام نوروز با همکاری داستان‌های سراسر استان اجرا شد.

قویدل با تاکید بر اینکه امسال باید مصوبات وموضوعات مطرح شده در این جلسات پیگیری و به مرحله اجرا برسد، افزود: در سال جاری همه دستگاه‌ها باید با برنامه ریزی صحیح و استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌های خود بر اساس وظایف قانونی خود پیگیری و اجرایی کنند و به صورت مستمر هر دو ماه یک مرتبه گزارش آن رامعاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ارسال نمایند کما اینکه درصورت مشاهده هر گونه کوتاهی و یا ترک فعل با دستگاه‌های متولی برخورد قانونی می‌شود.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان در این جلسه بر اجرایی شدن مصوبات تاکید کرد و افزود: به جهت اجرای دقیق مصوبات و همچنین بررسی مشکلات و چالش‌ها به صورت میدانی تیم تخصصی متشکل از کارشناسان دستگاه‌های عضو کار گروه تشکیل، به صورت میدانی وضعیت نقاط حادثه خیز و دوربین‌ها و سامانه‌های ثبت تخلفات و سایر موضوعات کلیدی بررسی و گزارش آن در جلسات کار گروه مطرح و اجرایی شود.

 

*ضرورت ایجاد شانه خاکی استاندارد

وی ادامه داد: با توجه به گزارش پلیس راه مبنی بر اینکه ۶۱ درصد از فوتی‌ها ناشی از واژگونی خودر‌ها در جاده‌های استان می‌باشد، ادارات کل راهداری شمال و جنوب و پلیس راه شمال و جنوب استان کرمان کلیه مسیر‌هایی که نیاز به ایجاد شانه خاکی استاندارد دارند شناسایی و راهداری شمال و جنوب نسبت به رفع این نقاط و ایجاد شانه خاکی استاندارد اقدام نماید.

قویدل خاطر نشان کرد: با توجه به پیشنهاد پلیس راهور استان مبنی بر برگزاری جشنواره رسانه و ترافیک در استان کرمان در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیک و حساسیت زایی موضوع پیشگیری از تصادفات در جامعه و مطالبه گری از مسئولین دستگاه‌های متولی مقرر گردید؛   اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمان طرح پیشنهادی خود را  ارائه تا ضمن بررسی آن اقدامات بعدی آن در دستور کار قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی برپا شد
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • حریق در آشپزخانه هتل در اطراف حرم مطهر رضوی
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • ساخت مسجد در روستای دره بید در بخش ممبی توسط گروه جهادی
  • نوای دلنشین نقاره زنی در چهارشنبه زیارتی حرم مطهر رضوی
  • طرح نور در مجتمع های تجاری اطراف حرم رضوی اجرا می‌ شود
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن