Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@16:39:43 GMT

(تصاویر) خط مقدم جنگ قره باغ

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۵۵۴۹

درگیری‌های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ از ششم مهرماه جاری ادامه دارد.

به گزارش فرارو، الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان امروز درباره آزادسازی ۲۲ روستای دیگر شهرستان های جبرایل ، فضولی و زنگیلان از اشغال نیروهای ارمنی در قره باغ خبر داد.

علی اف در صفحه توییتری خود نوشت: ارتش جمهوری آذربایجان روستاهای گجه گوزلو، اشاقی سید احمدلی، زرگر شهرستان فضولی و نیز روستاهای بلند، پاپی ، تولوس، حاجیلی و تینلی شهرستان جبرایل را آزاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق پیام توییتری رییس جمهور آذربایجان همچنین روستای مینجیوان، روستاهای خوراما، خمارلی ساریل ، بابایلی، اوچونجو آقالی، حاجالی، قیراخ موشلان ، اودگون، توراباد، ایچری موشلان، ملیکلی، جهانگیربیکلی و بهارلی شهرستان زنگیلان از اشغال نیروهای ارمنی آزاد شده است.

این مناطق مسکونی جمهوری آذربایجان در قره باغ ۲۷ سال پیش تحت اشغال نیروهای ارمنی درآمده بود.

نخست وزیر ارمنستان نیز روز چهارشنبه شهروندانش را به داوطلب شدن برای جبهه فراخواند و اعلام کرد در درگیری با جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ راه حل سیاسی مدنظر نیست.

نیکول پاشینیان گفت: ما باید بپذیریم که در حال حاضر و همچنین برای مدتی طولانی، موضوع قره باغ نمی‌تواند راه حل دیپلماتیک داشته باشد.

وی مردم کشورش را به جنگیدن تا دستیابی به پیروزی یا شکست فراخواند.

مجامع بین المللی و کشور‌های مختلف هم در این شرایط با ابراز نگرانی از گسترش درگیری‌ها میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره باغ، برپایان دادن به این درگیری‌ها و حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ با بازگشت دو کشور به پای میز مذاکره تاکید دارند.

ششم مهرماه امسال برابر با ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰ درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرز‌های مشترک دو کشور از سر گرفته شد و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای، نیرو‌های ارمنستان را آغاز کننده عملیات و نخست وزیر ارمنستان نیز جمهوری آذربایجان را آغازکننده حمله دانستند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرونا قیمت دلار پرسپولیس قره باغ خط مقدم جنگ قره باغ آذربایجان ارمنستان جمهوری آذربایجان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۵۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری مسلحانه اشرار در زاهدان

ساعتی قبل درگیری مسلحانه میان افراد شرور و اراذل و اوباش در محدوده خیابان کوثر زاهدان رخ داد که در جریان آن تعدادی زخمی شدند و با ورود به موقع نیروهای بسیجی امنیت در منطقه برقرار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، ساعتی قبل درگیری مسلحانه میان افراد شرور و اراذل و اوباش در محدوده خیابان کوثر زاهدان، کوثر 27 رخ داد که در جریان آن تعدادی زخمی شدند.

نیروهای بسیجی جهت برقراری امنیت در این محدوده وارد عمل شدند. در حال حاضر امنیت در محدوده اعلام شده برقرار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • ویدیو/ درگیری جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به بهانه فلسطین
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • درگیری مسلحانه و ۴ کشته و زخمی در زاهدان
  • درگیری مسلحانه و چهار کشته و زخمی در زاهدان
  • درگیری مسلحانه اشرار در زاهدان
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است