Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه و زاوه در این مراسم گفت: در این نمایشگاه که تا فردا دایر است، ۴۰ قطعه ابزار و ادوات مرتبط با حفاری غیرمجاز و ۱۰ قطعه شیء تاریخی حاصل از این حفاری‌ها در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته ‌است.
علی محمدی هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی گوشه‌ای از تلاش‌های نیروی انتظامی و میراث فرهنگی در حفظ آثار تاریخی و فرهنگی این خطه عنوان کرد و افزود: امسال بیش از ۳۰۰ قطعه شیء تاریخی و ابزارآلات حفاری غیرمجاز توسط نیروهای اطلاعاتی و انتظامی تربت‌حیدریه کشف و ضبط شد و در این ارتباط ۱۵ متهم نیز دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین از کشف، ضبط و توقیف تعداد بسیاری ادوات حفاری شامل موتور برق، کمپرسور و موارد مشابه، ماشین آلات سنگین، چهار دستگاه فلزیاب و ۷۵ قلم اشیای تاریخی از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان خبر داد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه و زاوه ادامه داد: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر تعدادی از سامانه‌ و شبکه‌های مجازی اقدام به تبلیغ انواع دستگاه‌های فلزیاب و گنج‌یاب می‌کنند، از اقشار مختلف مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب را به یگان حفاظت این اداره یا نیروی انتظامی اطلاع دهند. 

هم اکنون ۱۷ نوع تاسیسات گردشگری شامل مجتمع گردشگری، واحدهای اقامتی، رستوران‌های بین‌راهی، سفره‌خانه سنتی در شهرستان تربت‌حیدریه فعال است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه که در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد دارای ۳۲۰ جاذبه تاریخی و گردشگری است که تاکنون ۵۲ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها گردشگری تربت حیدریه فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران میراث فرهنگی کشفیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری تربت حیدریه فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران میراث فرهنگی کشفیات گردشگری تربت حیدریه فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران میراث فرهنگی کشفیات اخبار کنکور میراث فرهنگی تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۵۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان صحت ندارد و هیچگونه مجوزی در این محوطه تاریخی صادر نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان صحت ندارد و هیچگونه مجوز ساخت و ساز در محدوده این محوطه تاریخی صادر نشده است.

وی افزود: قلعه اولتان یکی از محوطه‌های تاریخی مهم استان اردبیل بوده و در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و تا کنون هفت فصل کاوش در این محوطه انجام یافته که نشان دهنده اهمیت آن است.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: همچنین با توجه به اهمیت قلعه اولتان، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل پیشنهاد تبدیل اولتان قالاسی به پایگاه ملی را به وزارت میراث‌فرهنگی ارائه کرده است و پیگیر اخذ مجوزهای لازم برای این مورد هستیم.

محمدی ادیب ادامه داد: محوطه‌ها و بناهای تاریخی عرصه و حریم مشخصی دارند و در مورد قلعه اولتان نیز عرصه و حریم آن در سال ۱۳۹۸ تعیین و در شورای حرایم کشور به تصویب رسیده است که بر اساس همان موارد مصوب، حفاظت از قلعه اولتان انجام می‌شود.

کد خبر 750872

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند
  • دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا