Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - ازبکستان گفت: افزایش مبادلات تجاری- اقتصادی و همچنین گسترش تعاملات فرهنگی و اجتماعی، ضرورتی است که می‌بایست از سوی مسئولان دو کشور پیگیری شود و تحقق یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بهادر عبدالله اف، سفیر ازبکستان در تهران ظهر (چهارشنبه 30 مهرماه) با غلامرضا نوری، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - ازبکستان دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوری در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه ارتباطات دوستانه دو کشور، گفت: ایران و ازبکستان از توانمندی‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف برخوردارند که می توانند از آن‌ها در جهت افزایش سطح مبادلات و همکاری‌های فیمابین بهره‌برداری کنند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - ازبکستان در ادامه بر لزوم افزایش مبادلات اقتصادی میان دو کشور تاکید کرد و افزود: تقویت و تحکیم تعاملات دوستانه دو کشور در حوزه‌های مختلف و مورد علاقه و کمک به رفع موانع موجود در مسیر توسعه همکاری‌های فیمابین، از مواردی است که ازسوی گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – ازبکستان پیگیری می شود.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: افزایش مبادلات تجاری- اقتصادی و همچنین گسترش تعاملات فرهنگی و اجتماعی، ضرورتی است که می‌بایست ازسوی مسئولان دو کشور پیگیری شود و تحقق یابد.

نوری بر آمادگی گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان برای کمک به توسعه همکاری‌های فیمابین در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد.

همچنین بهادر عبدالله اف، سفیر ازبکستان در تهران نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت توسعه مناسبات و همکاری‌های دو کشور گفت: ازبکستان همواره به توسعه مناسبات دوستانه با جمهوری اسلامی ایران علاقمند است و در این زمینه برای توسعه ارتباطات فرهنگی، گردشگری و رونق بخشیدن به تبادلات اقتصادی، تجاری تلاش می کند.

سفیر ازبکستان همچنین با اشاره به اهمیت گسترش همکاری­‌های پارلمانی بین ایران و ازبکستان افزود: نقش دیپلماسی پارلمانی و ارتباط میان گروه­‌های دوستی پارلمانی در مجالس دوکشور، در پیشبرد همکاری­های فیمابین در سطوح مختلف، بسیار حائز اهمیت است.

وی در این خصوص افزایش تعامل میان گروه‌های دوستی پارلمانی و کمیسیون­های تخصصی در مجالس ازبکستان و ایران را خواستار شد.

سفیر ازبکستان در پایان این دیدار بر لزوم تحکیم و تقویت همکاری‌های فیمابین در عرصه های دوجانبه و منطقه ای تاکید کرد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایران و ازبکستان جمهوری اسلامی ایران ایران گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران همکاری های فیمابین ایران و ازبکستان افزایش مبادلات سفیر ازبکستان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۵۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با همتای خود ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقباً پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نمایند.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری‌ها تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت‌های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت نامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید نمودند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌نماید.

کد خبر 6089718 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • ما آماده تعامل هستیم، حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس