Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:50:34 GMT

مهر، نامهربان با کرمانشاهی‌ها

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۵۹۱۵

مهر، نامهربان با کرمانشاهی‌ها

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه در کنار ۲۹ استان دیگر کشور از نظر کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و شرایط در این استان مرزی به مرحله بحران رسیده و مسوُولان دانشگاه علوم پزشکی به طور مرتب نسبت به ادامه این روند هشدار می‌دهند.

ماه مهر در حالی به پایان رسید که کرونا در هشتمین ماه شیوع خود همه رکوردهای مربوط به ابتلا، بستری و مرگ و میرش را در این ماه در استان کرمانشاه شکست و خاطره بدی در اذهان مردم این استان به جا گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وضعیت قرمز و غیرعادی در شرایطی است که برخی از مردم همچنان به مانند وضعیت عادی زندگی می‌کنند و توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارند و بی‌محابا بدون ماسک‌زدن و رعایت فاصله در معابر و خیابان‌ها می‌چرخند.

تعطیلی ۲ هفته‌ای استان، اجباری کردن استفاده از ماسک، تعطیلی تجمعات و مراسم مختلف عزا و عروسی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت جدی توسط مردم از خواسته‌های مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای کاهش مبتلایان به کرونا در استان است.

وضعیت استان کرمانشاه خوب نیست

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی‌، ‌درمانی کرمانشاه که خود نیز این روزها به کرونا مبتلا شده و در قرنطینه خانگی به سر می‌برد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با هشدار نسبت به وضعیت این روزهای استان، گفت: وضعیت استان کرمانشاه اکنون خوب نیست و برای بهبود این وضعیت باید با انجام اقدامات پیشگیرانه تعداد ورودی‌ها به بیمارستان‌ها را کاهش دهیم.

دکتر «محمودرضا مرادی» افزود: برای کنترل و مهار بیماری کووید ۱۹ باید اقدامات پیشگیرانه و کنترلی تازه برای اعمال در استان به ستاد کرونای استان ارائه گردد.

او گفت: اکنون تعداد موارد بستری به شدت رو به افزایش است و این در حالی است که تعداد کمتری از بستری در بیمارستان‌ها ترخیص می‌شوند.

وی اظهار داشت: روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه؛ تعداد موارد بستری مربوط به کرونا در بیمارستان‌های استان به ۷۲۴ نفر رسید که در مقایسه با هفته گذشته تعداد ۱۵۰ نفر به موارد بستری افزوده شده است.

با سرد شدن هوا وضعیت بدتر می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه یک هشدار جدی دیگری داد و گفت: ممکن است برای هفته‌های آینده و با توجه به سرد شدن هوا وضعیت بدتر شود و حتما نیاز به اضافه شدن بخش جدید وجود خواهد داشت.

دکتر مرادی افزود: ارائه آموزش‌های لازم به همکاران به ویژه توسط متخصصان عفونی برای مواجه با بیماران کرونایی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده باید صورت گیرد.

وی همچنین تاکید کرد که در اولین فرصت ۲ بخش بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه به بستری بیماران کرونایی اختصاص می‌یابد و اکسیژن مورد نیاز بیماران در این بیمارستان با تهیه و تحویل دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری دیگر تامین می‌گردد.

وی یادآوری کرد که همچنین بخش‌هایی در بیمارستان امام حسین (ع) و شهدا کرمانشاه نیز به صورت فعال به بستری بیماران مبتلا تخصیص می‌یابد.

۷۷۸ بیمار کرونایی در کرمانشاه بستری هستند

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با اعلام اینکه????در شبانه‌روز گذشته ۸۳ مورد بیمار مثبت بستری و ۲۷۲ بیمار مثبت سرپایی در استان شناسایی شدند، گفت: اکنون ۷۷۸ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

«مهدی محمدی» به خبرنگار ایرنا افزود:????همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۱ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا در استان بستری و ۱۴۰ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

او همچنین تعداد موارد فوت با ابتلای قطعی در ۲۴ ساعت گذشته در استان را نیز ۱۲ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد هشت نفر در شهرستان کرمانشاه، ۲ نفر کنگاور، یک نفر اسلام آباد غرب و یک نفر در هرسین جان خود را از دست دادند.

او مجموع جان باختگان بر اثر ابتلای قطعی به کرونا از ابتدای شیوع اپیدمی تاکنون در استان را ۷۸۵ نفر اعلام کرد.

شناسایی ۵۶۱۶ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسایی ۵۶۱۶ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور خبر داد و گفت: تا روز ۳۰ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، پنج هزار و ۶۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۳۴۰ نفر از آنها بستری شدند.

دکتر سیما سادات لاری افزود: با اشاره به اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۴۵ هزار و ۲۸۶ نفر رسیده است، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۱۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۱ هزار و ۳۴۶ نفر رسید.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تا کنون ۴۳۸ هزار و ۷۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، افزود: ۴۸۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی اظهار داشت: تا کنون چهار میلیون و ۵۹۹ هزار و ۵۵۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند، تصریح کرد: استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا بیماری‌ های عفونی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه کرمانشاه بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه کرمانشاه بهداشت و سلامت ویروس کرونا بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه کرمانشاه بهداشت و سلامت اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی کووید۱۹ در کشور استان کرمانشاه بیمار جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۵۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال

قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در مراکز درمانی دولتی کرمانشاه رایگان شد.

وی افزود: در این طرح همه خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به استثنای داروی سرپایی) و استفاده از مجموعه ابزار تولید داخل غربالگری نوزادان در مراجعه به مراکز دولتی دانشگاهی کرمانشاه رایگان خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: سازمان‌های بیمه گر مکلف شده‌اند که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»
  • رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری
  • کرمانشاه یکی از استان‌های پرافتخار کشور است
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران