Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-پسرجوان که رقیب عشقی اش را کشته و با رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یافته بود به خاطر ناتوانی در پرداخت دیه درخواست اعسار را مطرح کرد و از قضات دادگاه کمک خواست.

رسیدگی به این پرونده از 3 سال قبل به دنبال کشته شدن پسر جوانی به نام محسن در خانه اش در شهر ری آغاز شد.

شواهد نشان می‌داد محسن که افغان بود و به تنهایی در خانه اش زندگی می‌کرد قربانی جنایتی فجیع شده و سرش بریده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جسد پسر جوان با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و ماموران پلیس برای رازگشایی جنایت به تکاپو افتادند.

بررسی فهرست تماس های تلفنی پسر جوان پرده از رابطه پنهانی وی با دختری به نام الناز برداشت و این دختر 20ساله بازداشت شد.

پشت پرده قتل خونین پسر جوان در خانه

وی مدعی بود هیچ رابطه ای با محسن نداشته است. اما در بازجویی های بعدی لب به اعتراف گشود.

وی گفت : من و خانواده ام سالها قبل وقتی که من خردسال بودم به ایران آمدیم و زندگی مان را شروع کردیم. از دو سال قبل با پسر جوانی به نام عزیز آشنا شدم. ما به هم علاقمند بودیم اما پس از مدتی رفتارهای عزیز تغیر کرد. به همین خاطر رابطه ام را با او تمام کردم .در این مدت با محسن آشنا شدم .او به من ابراز علاقه کرد و می‌گفت قصد دارد به خواستگاری ام بیاید. اما در این میان عزیز که متوجه ماجرا شده بود چند بار با محسن تماس گرفت و او را تهدید به مرگ کرد.کم گمان می کنم عزیز در قتل محسن دست داشته باشد.

به دنبال اعتراف‌های این دختر عزیز ردیابی و بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد.

وی به دنبال بازسازی صحنه جرم پرداخت و عزیز و الناز در حالی پای میز محاکمه ایستادند که اولیای دم برای آنها حکم قصاص خواستند.

در آن جلسه عزیز قتل را گردن گرفت و گفت الناز از نقشه او برای قتل رقیب عشقی اش اطلاعی نداشته است .دختر جوان نیز حرف‌های وی را تایید کرد.

بریدن بی رحمانه سر یک مرد در خانه / قاتل تشریح کرد

به این ترتیب با حکم قضایی ، عزیز به قصاص محکوم شد و قضات دادگاه دختر جوان را از دست داشتن در این ماجرا تبرئه کردند.

حکم قصاص عزیز در دیوان عالی کشور تایید شده بود که وی رضایت اولیای دم را ا جلب کرد. اولیای دم اعلام کردند با دریافت دیه از قصاص گذشت میکنند .

به این ترتیب عزیز از یک قدمی چوبه دار به زندگی برگشت اما وی که توان پرداخت دیه را نداشت درخواست اعسار را مطرح کرد .

وی که حالا ۲۹ سال دارد در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

وی گفت: من به دختر جوان علاقمند بودم و می خواستم با او ازدواج کنم اما محسن که متاهل بود و زن و بچه اش در افغانستان زندگی می کردند وارد زندگی الناز شد و زندگی ما را تباه کرد. او این ماجرا را از الناز پنهان کرده بود و الناز فکر می کرد او مجرد است.

وی ادامه داد: من آخرین بار با محسن تماس گرفتم و با او قرار ملاقات گذاشتم. من به خانه محسن در شهرری رفته بودم تا با او ه صحبت کنم اما دعوا میان ما بالا گرفت .او به رویم چاقو کشید و من با چاقو یک ضربه به گردنش زدم.من برای اینکه مطمئن شوم مرده است سرش را بریدم.

این متهم در حالی که سرش را پایین انداخته بود گفت :قبول دارم اشتباه بزرگی مرتکب شدم. اما در آن لحظه حال خودم را نمی‌فهمیدم .ولی دم اعلام کردند با دریافت دیه گذشت می‌کند .اما من هیچ اموالی ندارم تا به عنوان دیه به آنها بپردازم. من حاضرم همه پس اندازم را به آنها بدهم و بعد از آزادی از زندان کار کنم و به صورت قسطی باقی دیه را به اولیای دم بپردازم. من از قضات دادگاه کمک می خواهم تا با تقسیط دیه موافقت کنند.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا درباره درخواست متهم اظهار نظر کنند

رکنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اولیای دم پسر جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۶۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «ادب زندگی» منتشر شد

کتاب «ادب زندگی (خلاصه کتاب حلیة المتقین علامه مجلسی)» اثر محسن معینی در ۲۶۴ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

ادب برترین اخلاق، شرافت، و میراث و هم‌نشین شمرده می‌شود و مایه کمال، ارزشمندی و زینت، و نشان خرد آدمی است. کتاب حلیة المتقین آمیزه‌ای از اخلاق، احکام، اذکار و ادعیه و درمان به همراه داستان‌های دلنشین با محوریت آداب اسلامی است؛ کتابی دربردارنده آداب خوراک، پوشاک، مسکن، خواب، سفر، ازدواج و فرزندآوری و تربیت فرزند و آموزه‌های طبی.

اثر حاضر بر آن است مطالب ارزشمند «حلیة المتقین» را با عباراتی کوتاه‌تر و دسته‌بندی روشن‌تر ارائه کند و مدعی است که با حجم اندک خود، عمده مطالب آن را در بر دارد.

ساختار اثر

این کتاب در ۱۴ باب تألیف شده است؛ باب اول با عنوان «آداب لباس و کفش» فضیلت آراستگی، لباس‌های حرام و رنگ‌های مستحب و مکروه برای لباس را بررسی کرده و حکم لباس کفار و لباس جنس مخالف، آداب لباس نو و رنگ انواع کفش را مورد تأکید قرار داده است.

باب دوم با عنوان «آراستن و زیورآلات» انگشتر و دست و انگشتان مناسب برای آن، فضیلت عقیق و سفارش ۵ نگین برای مؤمنان را شرح داده و زیور طلا، نگاه در آینه و کیفیت خضاب را تبیین کرده است.

«آداب خوردن و آشامیدن» عنوان سومین باب از کتاب حاضر است که در آن ظروف ممنوع، آداب و اوقات غذا خوردن و آداب پس از غذا بررسی شده و فواید دانه‌ها، سبزی‌ها و میوه‌ها، فضیلت و آداب میهمانی و آداب آب خوردن به رشته تحریر درآمده است.

نویسنده در باب چهارم با عنوان «ازدواج، خانواده و تربیت فرزند» فضیلت ازدواج و نهی از رهبانیت، آداب ازدواج و نماز و دعای زفاف و شب عروسی را بیان کرده و دوران بارداری، ولادت و نام‌گذاری، شیر دادن و تربیت فرزند و حقوق والدین را شرح داده است.

پنجمین باب از این کتاب با عنوان «مسواک، شانه، اصلاح و…» تراشیدن موی سر، محاسن و کندن موی بینی و بازی با ریش را تبیین کرده و ناخن گرفتن، دفن کردن ناخن و آداب شانه کردن را به نگارش درآورده است.

باب ششم با عنوان «بوی خوش و…» ضمن بررسی منشأ گیاهان و اشیای خوشبو، کراهت رد کردن بوی خوش و غالیه، فضیلت و آداب روغن مالیدن بر بدن، روغن بنفشه و آداب بوییدن گل را مورد تاکید قرار داده است.

«حمام و نظافت» عنوان هفتمین باب از کتاب مذکور است که در آن آداب ورود و خروج حمام، شستن سرو بدن و داروی نظافت تشریح شده و فاصله زمانی میان هر دارو کشیدن، برخی آداب نوره کشیدن و غسل‌ها به رشته تحریر در آمده است.

باب هشتم با عنوان «خواب و بیداری، قضای حاجت» اوقات خواب، مکان و آداب خوابیدن و دعا‌های قبل از خواب برای موارد خاص را بررسی کرده و نکاتی درباره خواب راست و دروغ و تعبیر خواب، بیداری شب و آداب قضای حاجت را بیان کرده است.

نویسنده در باب نهم با عنوان «بیماری و داروها» صبر بر بیماری‌ها و ابتلایات، راه‌های درمان عمومی برای تمام بیماری‌ها و ادعیه مشترک امراض با برخی دارو‌های مرکب را شرح داده و امراض درونی، قولنج، بادها، درد معده و سرفه، تعویذات سحر، گزندگان و… و تربت شریف امام حسین (ع) و بعضی ادویه‌ها راه تبیین کرده است.

باب دهم با عنوان «آداب معاشرت» حقوق خویشان، غلامان و کنیزان، دوستی و دوستان و شاد نمودن و برآوردن حوائج مؤمنان را تشریح کرده و حقوق مؤمن غایب، کافر و ناصبی و اعمال حقوق محتضر و میت را بررسی کرده است.

باب یازدهم با عنوان «آداب مجالس» ضمن تبیین مصافحه، معانقه و بوسیدن، طریقه نشستن و وظایف صاحبخانه، آداب مجالست، ذکر خدا در مجالس و مشورت کردن را به رشته تحریر درآورده است.

دوازدهمین باب از کتاب حاضر با عنوان «خانه و آداب ورود و خروج» خانه وسیع، حکم نقاشی و مجسمه و آثار عبادت در خانه و عدم آن را بیان کرده و برخی پرندگان و حیوانات، خرید، ساخت و روشنایی خانه و آداب خارج شدن از خانه و ورود به آن را به نگارش درآورده است.

باب سیزدهم با عنوان «آداب حرکت سواره و پیاده، بازار، تجارت، زراعت و نگهداری چهارپایان» مَرکَب، آداب، ادعیه و اذکار سواری بر مرکب و نکاتی برای راه رفتن را شرح داده و آداب خریدن و نگهداری حیوان، تلاش برای کسب روزی و آداب زرع و کشت را مورد تأکید قرار داده است.

«سفر» عنوان چهاردهمین و آخرین باب از کتاب مذکور است که در آن زمان‌های خوب و بد برای سفر، آداب و ادعیه شروع سفر و رفیقان سفر بیان شده و برخی آداب توقف و حرکت، نکاتی درباره سفر دریایی و آداب اسب تاختن و تیر انداختن مورد بررسی قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • نمایش «وضوح ناقص» در خانه عکاسان جوان
  • سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد
  • نیاز مبرم به تأسیس ۵ پایگاه امداد دریایی در بوشهر
  • راز قتل مرد جوان پس از ۳ ماه برملا شد
  • کتاب «ادب زندگی» منتشر شد
  • همدستی زن جوان با مرد آشنا برای قتل شوهرش
  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟
  • یک فرد را در چه سنی می‌توان «پیر» دانست؟
  • کوه‌ها هم ترک برمی‌دارند!