Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@15:24:39 GMT

اصول SEO در سئو فاکس چطور انجام می شود؟

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۶۶۳۳

آفتاب‌‌نیوز :

اصول سئو و بهینه سازی موتور جستجو (SEO) هنر و دانش انتشار و بازاریابی اطلاعات است که در موتور‌های جستجو مانند Google، Yahoo! جستجو و Microsoft Bing. اگر هنگام خواندن این مقاله به اصطلاحات اصطلاح جدیدی برخوردید، در جستجوی تعاریف آن‌ها با استفاده از واژه نامه بازاریابی موتور جستجو باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور پیش فرض، بسیاری از موتور‌های جستجو فقط ۱۰ نتیجه در هر صفحه نشان می‌دهند. بیشتر جستجوگران تمایل دارند روی چند نتیجه برتر کلیک کنند. اگر در بالای صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بندی شوید، تجارت خوب است، اما اگر در صفحه دوم یا سوم باشید، ممکن است فقط ۱ ٪ از ترافیک جستجو را که سایت دارای رتبه برتر است، بدست آورید.

دو جنبه قدرتمند در بازاریابی موتور جستجو عبارتند از:

کاربران آنچه را که می‌خواهند پیدا کنند در جعبه‌های جستجو تایپ می‌کنند و موتور‌های جستجو را به دقیق‌ترین هدف بازاریابی در تاریخ جهان تبدیل می‌کنند.

هنگامی که در نتایج جستجو جاذبه پیدا کردید، هزینه‌های افزایشی برای کسب درآمد اضافی در مقایسه با پاداش‌های بالقوه ناچیز است، به افراد و مشاغل کوچک اجازه می‌دهد تا با شرکت‌های بزرگ رقابت کنند (و شاید در نهایت تبدیل شوند).

در حالی که بسیاری از افراد سئو را پیچیده می‌دانند، من معتقدم آموزش سئو چیزی نیست جز گسترش بازاریابی سنتی. بهینه سازی موتور جستجو شامل ۹ مرحله اصلی است:

تحقیقات بازار
تحقیق کلمات کلیدی
بهینه سازی در صفحه
ساختار سایت
پیوند ساختمان
ساختمان با نام تجاری
بازاریابی ویروسی
تنظیم کردن
به روز بودن

آیا شما آنچه برای رقابت در یک بازار لازم است را دارید؟

اولین قدم جستجو در موتور‌های اصلی جستجو است تا ببینید چه نوع وب سایت‌هایی برای کلماتی که به نظر شما مهم هستند رتبه بندی می‌شوند. به عنوان مثال، اگر بیشتر کالج‌ها، رسانه‌ها و م government سسات دولتی برای مهمترین شرایط شما رتبه بندی می‌کنند، ممکن است رتبه بندی برای انواع مختلف پرس و جو دشوار باشد. از طرف دیگر، اگر بازار تحت وب سایت‌های نسبتاً متوسطی قرار داشته باشد که از مارک‌های قدرتمندی برخوردار نیستند، ممکن است بازاری باشد که ارزش پیگیری آن را دارد.

با استفاده از SEO برای پسوند Firefox با مرورگر Firefox می‌توانید تحقیقاتی را که از نتایج جستجو می‌گیرید گسترش دهید. این بسیاری از نقاط داده‌های بازاریابی را دقیقاً در نتایج جستجو قرار می‌دهد و بنابراین به شما امکان می‌دهد مواردی از این دست را مشاهده کنید

سن سایت
Google PageRank
تعداد پیوند ورودی
اگر سایت‌های دولتی یا آموزشی به سایت خود پیوند دهند
اگر در فهرست‌های اصلی ذکر شده باشد
اگر وبلاگ نویسان به سایت‌های خود پیوند دهند

منطقه آبی زیر این لیست CreditCards.com مجموعه گسترده‌ای از اطلاعات بازاریابی را نشان می‌دهد.

تحقیق کلمات کلیدی افراد به دنبال چه کلمات کلیدی هستند؟

برای جستجوی کلمات کلیدی محبوب و Long Tail مربوط به صنعت خود از ابزار تحقیق کلمه کلیدی SEO استفاده کنید. این ابزار به Google Keyword Tool، Wordtracker و سایر ابزار‌های معروف جستجوی کلمات کلیدی مراجعه می‌کند. توجه کنید که چگونه ابزار کلمات کلیدی ما تخمین جستجوی روزانه و ارجاعات متقابل دیگر ابزار‌های تحقیقاتی مفید کلمات کلیدی را ارائه می‌دهد.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی در تهیه یک معیار کیفی بهتر از اندازه گیری کمی است، بنابراین اگر حجم واقعی ترافیک با تعداد پیشنهادی این ابزار تفاوت زیادی دارد تعجب نکنید. در صورت تردید می‌توانید یک حساب Google AdWords نیز تنظیم کنید تا اندازه بالقوه بازار را آزمایش کند.

علاوه بر جستجوی حجم جستجو برای اینکه چه کلمات کلیدی از نظر شما مهم هستند، زمانی را نیز بپرسید و از مشتریان گذشته بپرسید که چگونه شما را پیدا کرده اند، چرا شما را انتخاب کرده اند و چه مواردی برای آن‌ها در انتخاب شما مهم بوده است.

با انجام کار‌هایی مانند این ایده می‌توانید ایده کلمات کلیدی را نیز بدست آورید

بررسی تجزیه و تحلیل وب یا گزارش‌های سرور
مشاهده مطالب صفحه وب سایت‌های رقیب
در میان انجمن‌های موضوعی و سایت‌های جامعه جستجو کنید تا ببینید مردم در مورد چه موضوعاتی مرتباً بحث می‌کنند

ساختار سایت؛ چگونه باید سایت خود را ساختار دهید؟

قبل از تهیه پیش نویس مطالب، مهمترین کلمات کلیدی را در نظر بگیرید و نحوه ایجاد صفحات متناسب با هر گروه مهم از کلمات کلیدی درون مضمون سایت و ساختار ناوبری را بر اساس

ارزش بازار
شکاف منطقی در تقسیم بازار
اهمیت رتبه بندی در ایجاد اعتبار / بهبود نرخ تبدیل

ممکن است بخواهید از صفحه گسترده اکسل یا برنامه دیگری برای تجسم ساختار سایت خود استفاده کنید. این مینی اسکرین شات از صفحه گسترده اکسل به عنوان مثال داده‌هایی را نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید کلمات کلیدی را برای بخشی از یک سایت متمرکز بر مشاغل مستقر در خانه، شرکت‌های نوپا و حق رای دادن تراز کنید.

در بهینه سازی صفحه

رتبه بندی برای کلمات کلیدی که در محتوای صفحه شما وجود ندارد دشوار است، بنابراین هر صفحه باید براساس هدف رتبه بندی برای یک عبارت کلیدی خاص تنظیم شود، با برخی از عبارات مرتبط و کلمات کلیدی مرتبط در نسخه صفحه مخلوط شود.

عناوین توصیفی منحصر به فرد صفحه نقش مهمی در یک کمپین موفق بهینه سازی موتور جستجو دارند. عناوین صفحه در نتایج جستجو ظاهر می‌شود و بسیاری از افراد با استفاده از عنوان صفحه به عنوان متن لنگر پیوند خود به صفحات پیوند می‌دهند.

در صورت امکان، برچسب‌های توصیف متا دست ساخته شده ایجاد کنید که با تقویت پیشنهاد شما، عنوان صفحه را تکمیل می‌کنند. اگر کلمات کلیدی مربوط به یک صفحه دارای چندین قالب باشند، ممکن است منطقی باشد که بتوانید توضیحات متا را روی نسخه‌هایی که در عنوان صفحه استفاده نکرده اید متمرکز کنید.

تا جایی که محتوای صفحه می‌رود، مطمئن شوید که برای انسان‌ها می‌نویسید و از برچسب‌های عنوان برای تقسیم محتوا به بخش‌های منطقی کمک می‌کنید که قابلیت اسکن را بهبود می‌بخشد و به ساختار سند کمک می‌کند. در صورت امکان، مطمئن شوید که محتوای صفحه شما از اصلاح کننده‌های توصیفی نیز استفاده می‌کند.

همچنین هر صفحه باید از صفحات دیگر سایت شما به اندازه کافی منحصر به فرد باشد. اجازه ندهید موتور‌های جستجو نسخه‌های مناسب محتوای شما، یا صفحات دیگر را که محتوای آن‌ها کپی یا تقریباً کپی است، برای چاپگر فهرست کنند.

پیوند ساختمان

موتور‌های جستجو پیوند‌ها را به عنوان رای مشاهده می‌کنند، با شماری برخی از آرا بیش از دیگران. برای دریافت پیوند‌های با کیفیت بالا (که به رتبه بندی بهتر سایت شما کمک می‌کنند) باید در جنبه‌های اجتماعی جامعه خود مشارکت داشته باشید و محتوای بی نظیر ارزشمندی را که مردم درباره آن‌ها صحبت می‌کنند و با دیگران به اشتراک می‌گذارند، به آن‌ها بدهید. تصویر زیر Google TouchGraph، نمایش گرافیکی کوچکی از سایت‌ها در قسمت جستجو را نشان می‌دهد که مربوط به SeoBook.com براساس الگو‌های پیوند است.

در این پست مت کاتس اظهار داشت که گوگل در درک کیفیت لینک بهتر می‌شود. موتور‌های جستجو می‌خواهند آرای سرمقاله با کیفیت را به عنوان پیوند‌هایی حساب کنند که به الگوریتم‌های مربوط بودن آن‌ها کمک می‌کند.

ساختمان با نام تجاری

سوالات جستجوی مربوط به مارک برخی از هدفمندترین، بهترین تبدیل کننده و با ارزش‌ترین کلمات کلیدی هستند. با به دست آوردن مشاغل ذهنی، افراد بیشتر به دنبال مارک یا کلمات کلیدی مرتبط با برند شما می‌گردند. همچنین حجم بالایی از ترافیک جستجوی مرتبط با نام تجاری ممکن است به عنوان نشانه‌ای از کیفیت توسط موتور‌های جستجوی اصلی دیده شود.

اگر هنگامی که افراد برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نام تجاری شما جستجو می‌کنند، نام تجاری قدرتمندی ایجاد می‌کنید و سایر وب سایت‌ها در مورد نام تجاری شما حرف‌های خوبی برای گفتن دارند، این تعاملات به تقویت تصویر برند شما و بهبود کیفیت سرب و نرخ تبدیل شما کمک می‌کند.

مواردی مانند تبلیغات و فعالیت‌های اجتماعی راه‌های ساده‌ای برای کمک به بهبود در معرض نام تجاری شما هستند، اما به طور واضح نام تجاری بسیار پیچیده‌تر از آن است. یکی از کتاب‌های مورد علاقه من در مورد برند سازی کتاب انتقام برند X از راب فرانکل است.

اندازه گیری نتایج

چگونه می‌توانم تشخیص دهم که کمپین SEO من م effective ثر است؟ نکته اصلی آنچه مهم است. آیا سایت شما منجر به تولید بیشتر، بازدهی با کیفیت بالاتر یا فروش بیشتر می‌شود؟ چه کلمات کلیدی کار می‌کنند؟ برای ردیابی روند ترافیک و اینکه چه کلمات کلیدی منجر به تبدیل می‌شوند، می‌توانید به گزارشات سرور و یک برنامه تحلیلی نگاه کنید.

خارج از ترافیک، نشانه خوب دیگری که نشان می‌دهد در مسیر صحیح قرار دارید این است که وب سایت‌های بیشتری س asking ال می‌کنند یا در مورد شما صحبت می‌کنند. اگر شروع به انتخاب پیوند‌های غیرخواسته با کیفیت بالا کنید، ممکن است در نزدیکی یک نقطه علامت گذاری باشید که در آن بازاریابی شما شروع به کار می‌کند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سئو فاکس تبلیغات طراحی سایت موتور های جستجو کلمات کلیدی موتور جستجو نتایج جستجو نشان می دهد وب سایت بهینه سازی وب سایت ها رتبه بندی نام تجاری پیوند ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۶۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل افکار خاموش ذهن به گفتار| ابزاری که اندیشه را واژه می‌کند!

خبرگزاری علم‌وفناوی آنا- هدا عربشاهی: استفان هاوکینگ، اخترفیزیکدان و ریاضیدان انگلیسی که بیش‌از هرچیز به‌دلیل مطالعاتش درباره سیاهچاله‌ها شناخته می‌شد، از اواخر میان‌سالی به‌طرز روبه‌رشدی برای برقراری ارتباط با دیگران با مشکل مواجه شد. آتروفی عضلانی نخاعی پیشرونده، بیماری حادی که در سن ۲۱ سالگی به او حمله‌ور شد علاوه‌بر فلجی ماهیچه‌های مورد نیاز برای راه‌رفتن و نوشتن، به‌تدریج عضلاتی را که در صحبت‌کردن نقش دارند درگیر کرد به‌طوری‌که او سال‌ها فقط با انقباض ماهیچه‌های گونه و انتقال این حرکات ازطریق حسگرهای فروسرخ به رایانه، توان نوشتن و صحبت‌کردن داشت. اما زمانی‌که او به سن ۷۱ سالگی رسید، قدرت ماهیچه‌های گونه‌اش هم به مرور تحلیل رفت و به‌این‌ترتیب، یکی از پویاترین ذهن‌های علم قادر بود فقط یک کلمه در دقیقه بنویسد. ازاین‌رو، سال ۲۰۱۳ شرکت آمریکایی اینتل، پیشگام در فناوری‌های تراشه و سامانه‌های رابط کاربری، دستگاه جدیدی ساخت که به این دانشمند اجازه می‌داد هر ۶۰ ثانیه ۵ تا ۱۰ کلمه بنویسد و حرف بزند. این سامانه که برپایه فناوری تشخیص چهره بود نه‌فقط حرکات عضلات گونه، که حرکات دهان و ابروها را هم ثبت می‌کرد و به‌این‌ترتیب، هاوکینگ می‌توانست از آن برای انتخاب حروف روی صفحه نمایشگر رایانه، نوشتن واژه‌ها و عبارات و تبدیل آنها به صدای الکترونیکی استفاده کند. اگر امروز این فیزیکدان انگلیسی زنده بود شاید می‌توانست به استفاده از نمونه‌های اولیه‌ دستگاه‌هایی که به مدد هوش‌مصنوعی افکار را می‌خوانند و آنها را به کلمات تبدیل می‌کنند برای برقراری ارتباط با سرعتی بیشتر امیدوار باشد.

هوش‌مصنوعی سکوت ذهن را می‌شکند

از سال ۲۰۱۹ گروهی از دانشمندان دانشگاه کلمبیا در کانادا به سرپرستی پژوهشگر ایرانی، نیما مسگرانی، با کمک هوش‌مصنوعی گام‌های رو به جلویی را برای تحقق رویای امکان تبدیل افکار خاموش ذهن به گفتار برمی‌دارند. به اعتقاد این دانشوران، آنچه که درحال‌حاضر قدم‌های نخستین خودش را می‌پیماید ظرف یک‌دهه آینده به واقعیتی دردسترس تبدیل خواهد شد. تیم نیما مسگرانی مشغول توسعه الگوریتمی است که بااستفاده از هوش‌مصنوعی و استفاده از دستگاه الکتروانسفالوگرام قادر است سیگنال‌های مغز را به کلمات گفتاری تبدیل کند.

همچنین یک‌سال پیش‌از آغاز این پروژه، یعنی سال ۲۰۱۸، گروهی از دانشمندان علوم اعصاب دانشگاه تورنتو، سامانه‌ای را توسعه دادند که امکان بازآفرینی تصویر ذهنی را روی صفحه نمایشگر میسر می‌کرد. این سامانه زمانی مفید است که شخصی بخواهد چهره‌ای را تشخیص دهد که در ذهنش واضح است، اما قادر به توصیف آن برای کارشناسان تشخیص چهره یا کشیدن آن روی کاغذ نیست و با کمک این سامانه و به لطف اسکن افکار، بازنمایی آن چهره امکان‌پذیر می‌شود. آزمایش این پژوهشگران، نمونه‌ای از افرادی را شامل می‌شد که عکسی از صورت انسانی به آنها نشان داده شده بود و هنگام انجام الکتروآنسفالوگرام آنها باید درباره تک‌تک جزییات چهره فردی که تصویرش را دیده بودند فکر می‌کردند و هم‌زمان، دستگاه ثمره آن افکار را روی صفحه نمایشگر می‌کشید و بازنمایی می‌کرد. درنهایت چهره شخص در عکس به‌طور کامل روی نمایشگر ظاهر می‌شد.

اما نیما مسگرانی، سرپرست گروه پژوهشگران دانشگاه کلمبیا در این تحقیقات بر ابزار خاصی به‌نام «ووُکدر» به‌معنی «رمزگذار صوت» تکیه کرد. این دستگاه قادر است هر سیگنال صوتی را به‌صورت کدهایی رمزگذاری کند. الگوریتم‌هایی با قابلیت یادگیری جملات و داستان‌های کوتاه و بازتولید کلمات و گفتارهای خاص در این دستگاه نصب شده‌اند. این همان فناوری است که به سامانه دستیار صوتی الکسا محصول آمازون و سیری محصول اپل اجازه می‌دهد که به سوال‌های کاربران پاسخ صحیح ارائه دهند. این مطالعه داده‌هایی را از پنج بیمار مبتلا به صرع در‌حالی‌که تحت جراحی مغز و اعصاب بودند جمع‌آوری کرد. در مغز این بیماران یک سری الکترود کاشته شده بود که به دانشوران اجازه ‌داد همان‌طورکه بیماران به داستان‌هایی که چهار نفر مختلف تعریف می‌کردند گوش می‌دادند اندازه‌گیری‌های الکتروکورتیکوگرافی جامعی انجام دهند. هر ضبط عصبی حداکثر ۳۰ دقیقه طول کشید.

پس‌از جمع‌آوری داده‌ها، دستگاه رمزگذار صوتی امواج مغزی تولیدشده در قشر شنوایی را خواند و از آنها برای تبدیل آنچه که مغز شنیده بود به گفتار استفاده کرد. سپس صدای تولید‌شده با سامانه هوش‌مصنوعی از هرگونه اصوات مزاحم پاک و درنهایت، داده‌ها برای شنوندگانی بیرون از این آزمایش پخش شد. به‌گفته نیما مسگرانی، شنوندگان تا 75 درصد مواقع توانستند صداها را بفهمند و تکرار کنند که در مقایسه با تلاش‌های قبلی به‌طور متوسط بی‌نظیر است. او همچنین پیش‌بینی می‌کند که این فناوری دست‌کم تا یک دهه آینده در سطح جهانی در دسترس خواهد بود و هرچند امکان انجام اندازه‌گیری‌های الکتروکورتیکوگرافی (در تماس مستقیم با کورتکس مغز) محدود است، اما به‌هررو، این آزمایش می‌تواند پایه و اساس تبدیل افکار انسان به گفتار باشد. گام بعدی، اصلاح الگوریتم‌ها است تا بتوانند کلمات و جملات پیچیده را رمزگشایی کنند، تاحدی‌که این فناوری در آینده، واقعا بتواند به نقطه عطفی تبدیل شود که نه‌فقط در زندگی روزمره، که برای رفاه بیمارانی که به‌دلیل بیماری‌های تخریب نورونی و آسیب‌های مغزی نمی‌توانند صحبت کنند هم مفید باشد.

الگوریتمی برای تبدیل فعالیت مغزی به جملات

پس‌از مطالعات سال ۲۰۱۹ دانشمندان دانشگاه کلمبیا، گروهی از پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا در سال ۲۰۲۰ الگوریتمی را توسعه دادند که قادر است امواج مغزی را پردازش و آنها را به جملات معنا‌دار تبدیل کند. براساس داده‌های این محققان که در نشریه تخصصی نیچر نوروساینس منتشر شده است، میانگین میزان خطای این مدل برابر با ۳ درصد است. جوزف ماکین، متخصص یادگیری ماشین در این پژوهش می‌گوید: «واسط‌های ذهن و ماشین موفقیت محدودی در رمزگذاری فعالیت‌های عصبی نشان می‌دهند و قادر به رمزگشایی قطعات کلمات یا جملات خاص ساده هستند.» کار ماکین و گروهش با مشارکت چهار داوطلب شروع شد که در مغز آنها هم الکترودهایی برای نظارت بر تشنج‌های صرع کاشته شده بود. از داوطلبان خواسته شد تا حدود ۵۰ جمله مختلف را چندبار با صدای بلند بخوانند: جملات ساده‌ای چون «تینا ترنر یک خواننده پاپ است» یا «آن دزدها ۳۰ جواهر را دزدیدند». و هم‌زمان دانشمندان فعالیت مغز آنها را ثبت کردند. سپس الگوریتم هوش‌مصنوعی که برای تبدیل سیگنال‌های مغز به نمایش‌های انتزاعی، در قالب رشته‌های عددی طراحی شده بود، این داده‌های جمع‌آوری‌شده را پردازش کرد. در مرحله بعد، این رشته‌های عددی را کلمه به کلمه رمزگشایی کرد تا جملات تولید شوند. درطول مرحله آزمایش، سامانه ابتدا جملات بی‌معنی تولید می‌کرد، اما زمانی‌که «یاد گرفت» کدام جملات به کدام رشته‌ها متصل‌اند و کدام کلمات بیشتر با هم ظاهر می‌شوند، نتایج بهبود یافت. هرچند دقت تشخیص از فردی به فرد دیگر متفاوت است اما به‌طور متوسط فقط در ۳ درصد جملات خطا شناسایی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ◄ کاربرد کلمات و عبارات حمل و نقلی در متون و اشعار فارسی
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار
  • اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟
  • تبدیل افکار خاموش ذهن به گفتار| ابزاری که اندیشه را واژه می‌کند!
  • خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی + جزییات
  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه
  • حواله علی پی
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • عملیات جستجو پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ارومیه ادامه دارد
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل