Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@23:51:06 GMT

غرش سامانه باور ۳۷۳ و انهدام هدف دور ایستا +فیلم

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۶۶۹۲

غرش سامانه باور ۳۷۳ و انهدام هدف دور ایستا +فیلم

خبرگزاری مهر: در اجرای این مرحله از رزمایش، با تهاجم هواگرد‌های راهبردی و دور ایستای نیروی حمله‌ور، سامانه پدافند هوایی بومی باور ۳۷۳ برای نخستین بار در قالب شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور با موفقیت هدف مورد نظر را که سطح مقطع راداری بسیار پایینی داشت، کشف، شناسایی و با شلیک از فاصله دور مورد اصابت قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نخستین حضور سامانه بومی و راهبردی باور ۳۷۳ در یک رزمایش پدافند هوایی است که عملکرد بسیار موفقی را تحت کنترل و هدایت شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور داشت.

کد ویدیو دانلود الفيلم الأصلي

سامانه راهبردی و بومی باور ۳۷۳ نخستین سامانه پدافند هوایی ارتفاع و برد بلند کشور است که با همکاری متخصصان صنعت دفاعی کشور و نیروی پدافند هوایی ارتش تولید شده و در سال ۱۳۹۸ از آن رونمایی شد.

امیر عباس فرج‌پور سخنگوی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ ضمن تبریک این موفقیت بزرگ، گفت: سامانه‌های پدافندی بومی کشورمان در دنیا حرف برای گفتن دارند و امروز در این حوزه در تراز جهانی ظاهر شده‌ایم، البته ما هیچگاه به وضع موجود راضی نبوده و همواره در حال به‌روزرسانی و ارتقا سامانه‌ها و تجهیزاتمان برای حراست و دفاع از آسمان کشور هستیم.

وی استقرار سامانه‌های پدافندی بومی در کشور را دلیل یأس و ناامیدی دشمنان از تهاجم و تجاوز به آسمان کشور برشمرد و عنوان کرد: دشمنان ما امروز می‌دانند که در صورت هرگونه تعرض و تجاوز حتی کوچک به فضای کشورمان، با انبوهی از آتش سامانه‌های پدافندی ارتش و سپاه که با هم‌افزایی و تعامل و فرماندهی مشترک مانند سدی مستحکم در برابر آن‌ها قد برافراشته روبرو خواهند شد؛ لذا امروز دیگر حتی در فیلم‌های سینمایی‌شان هم عبور از این سد پدافندی را برای خود متصور نیستند.

منبع: فردا

کلیدواژه: سامانه باور ۳۷۳ هدف دور ایستا پدافند هوایی باور ۳۷۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۶۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد

نخست‌وزیر یونان اعلام کرد که این کشور نمی‌تواند سامانه‌های دفاع هوایی مانند «پاتریوت» یا «اس-۳۰۰» در اختیار کی‌یف قرار دهد.

به گزارش مشرق، کیریاکوس میتسوتاکیس اواخر روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیون «اسکای» یونان گفت: آتن قرار نیست اس-۳۰۰ (S-۳۰۰) یا پاتریوت (Patriot) به اوکراین بفرستد.

وی اظهار داشت: از ما [در این باره] درخواست شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

نخست‌وزیر یونان افزود: این سامانه‌ها برای توانایی بازدارندگی ما حیاتی هستند.

بر اساس این گزارش، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا به ویژه کشورهایی از جمله یونان و اسپانیا که سامانه‌های دفاعی را در زرادخانه خود دارند، تحت فشار هستند تا دفاع هوایی بیشتری را به کی‌یف ارائه کنند.

از سوی دیگر، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین به تازگی به اعضای ناتو گفت که کی‌یف برای مقابله با حملات هوایی روسیه به حداقل هفت سامانه «پاتریوت» یا سایر سامانه‌های پیشرفته دفاع هوایی نیاز دارد و از آنها خواست کمک‌های نظامی خود را برای اوکراین افزایش دهند.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند که در حال بررسی فوری چگونگی ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند.

روزنامه «ال پائیس» اسپانیا نیز امروز (جمعه) خبر داد که مادرید «تعداد کمی موشک پاتریوت» به اوکراین ارسال می‌کند.

رویترز در ادامه خاطرنشان می‌کند که یونان در گذشته هزاران موشک، مواد منفجره، خودرو جنگی پیاده‌نظام (IVF)، مواد محترقه با انفجار قوی، مهمات و موشک‌های ضد تانک به اوکراین ارسال کرده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد
  • پایداری آسمان استان از امروز تا دوشنبه
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • نشریه آمریکایی: رشد صنایع دفاعی ایران نتیجه تحریم است
  • لحظه ترور یکی از رزمندگان سامانه پدافند هوایی حزب الله
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • ۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی