Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در دیدار با «الکساندر سدف» رئیس موزه هنر ملل شرق گفت: گستره تمدن ایران بسیار وسیع و در چارچوب جغرافیای امروز ایران محدود نمی‌شود.

در این دیدار که قهرمان سلیمانی رایزن فرهنگی کشورمان در روسیه و رئیس بخش آثار شرقی موزه نیز حضور داشتند، ابتدا سدف پیشینه تاریخی و برنامه‌های در دست اقدام موزه را توضیح داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تخصص خود در حوزه باستانشناسی و کاوش‌هایی که در حوزه تمدنی ایران در آسیای مرکزی انجام داده، تمدن و فرهنگ ایران را در مرتبه‌­ای والا توصیف کرد که در گستره وسیعی از جهان هنوز هم حضور دارد.

رئیس موزه با توضیح دارایی­‌های موزه‌­ای مربوط به فرهنگ و تمدن ایران، این بخش را یکی از غنی‌ترین بخش‌­های موزه توصیف کرد که برخی اشیاء آن نمونه‌های منحصر به فردی هستند که در سایر موزه‌ها نمی­‌توان مشابهی برای آنها پیدا کرد.

سدف با ارائه توضیحاتی در خصوص «نمایشگاه نقاشی دوره قاجار» در بهار سال آینده همکاری نمایندگی فرهنگی ایران را در این برنامه بسیار مثبت توصیف کرد و از مساعدت­‌های علمی وهمراهی های مستمر با این نهاد یاد کرد و از سفیر ایران برای افتتاح هنر نقاشی دوره قاجار دعوت کرد و گفت: ما می­‌کوشیم اطلاعات موزه‌ای دقیقی به دو زبان روسی و فارسی برای این نمایشگاه فراهم کنیم.

رئیس موزه هنر ملل شرق برای همکاری­‌های موزه ای با موزه های ایران اعلام امادگی کرد و توسعه این بخش از مناسبات فرهنگی را عامل آشنایی بیش از پیش مردم دو کشور از یکدیگر دانست.

 

 

در ادامه جلالی سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه موزه­ها را بازتاب دهنده ارتباطات فرهنگی ملت­ها توصیف کرد که می‌توانند بستر ساز مناسبی برای مناسبات دیپلماتیک باشند.

وی در خصوص تمدن ایران گفت: گستره این تمدن بسیار وسیع است و در چارچوب جغرافیای امروز ایران محدود نمی‌­شود. کوشش­‌های فرهنگی با ارجاع به ریشه‌­های تاریخی و بسترهای اصلی فرهنگی، می­تواند به این اقدامات اصالت علمی و هنری بدهد و از توجه مدیر موزه به این مهم تشکر کرد.

سفیر ایران در روسیه ضمن استقبال از دعوت سدف برای حضور در مراسم افتتاح این نمایشگاه پیشنهاد کرد که این نمایشگاه به صورت مجازی با همکاری یکی از موزه­های ایران در ایران هم به نمایش دربیاید که مورد استقبال واقع شد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: سفیر ایران رایزنی فرهنگی روسیه نقاشی قاجاری کاظم جلالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۶۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی درخوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در این نمایشگاه که در نگارخانه مجمتع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شده است  تعدادی از آثار استاد علی حافظ نسب و جمعی از هنرجویانش به نمایش گذاشته شده است.

استاد حافظ نسب از استادان برجسته هنر طراحی و نقاشی آذربایجان غربی هدف از برپایی این نمایشگاه را پاسداشت مقام معلم دانست و افزود : در این نمایشگاه 80 اثر نقاشی و طراحی از آثار25  هنرجو و شاکردش و همچنین تعدادی از آثارخودش  به نمایش گذاشته شده است .

 40 اثر از این آثار سیاه قلم و بقیه رنگ روغن هستند که در سبک رئال خلق شده اند .

طبیعت زیبای آذربایجان غربی در فصول مختلف ، جان بخشی به اشیا ، وجلوه ای از چهره هنرمندان برجسته و مشاهیر علمی ایران و جهان از مهمترین مضامین این آثار است .

استاد علی حافظ نسب از استادان برجسته نقاشی و طراحی در آذربایجان غربی است که تاکنون توانسته در این رشته بیش از 30 نفر را تربیت کند، تعداد ی از ازتربیت یافتگان مکتب این استاد اکنون به شغل مقدس معلمی هنر مشغول هستند .

این نمایشگاه به مدت 4 روز صبح و عصر برای بازدید عموم علاقه مندان در نگارخانه مجتمع فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی واقع در بلوار شیخ نوایی دایر است.

 

دیگر خبرها

  • آثار باستانی تپه «علی‌کش» نشان از ارتباطات اجتماعی با همسایگان دارد
  • تجدید چاپ مجموعه کتاب «کودکی نامداران»
  • منیژه، زنی که آفتاب تن برهنه اش را ندیده است / از محو شبانه نقاشی شاهنامه تا توسل به فردوسی برای حجاب!
  • منیژه ، زنی که آفتاب تن برهنه اش را ندیده است / از محو شبانه نقاشی شاهنامه تا توسل به فردوسی برای حجاب!
  • برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی درخوی
  • بازدید رایزن فرهنگی ایران در کابل از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • ضرب سکه نقره ویژه بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت دانشگاهی در ایران از سوی بانک مرکزی
  • مقیمی: مأموریت تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز به دانشگاه تهران واگذار شد
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس