Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، احمد خانی بعد از ظهر امروز در بهره‌برداری فاز نخست زنجیره صنعت نوغانداری در گلستان اظهار کرد: زنجیره صنعت نوغانداری گلستان به عنوان یک شهرک اقتصاد مقاومتی بوده که در سه فاز تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به راه‌اندازی بزرگترین زنجیره فرش دستبافت توسط کمیته امداد تصریح کرد: بزرگترین زنجیره فرش دستبافت کشور توسط کمیته امداد با بیش از 200 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد که آموزش‌های لازم را دیده بودند در دهه 70  توسط کمیته امداد راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* 20 درصد از صادرات غیرنفتی کشور سهم فرش دستبافت بود
مدیر کل راهبری شغلی معاونت اشتغال کمیته امداد از کاهش صادرات غیرنفتی در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: ۲۰ درصد از صادرات غیرنفتی کشور سهم فرش دستبافت بود که امروز به یک درصد کاهش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۷ تلاش کردیم تا صنعت فراموش شده فرش را احیا کنیم و بر این اساس تامین مواد اولیه مرغوب برای تولید فرش دستبافت در دستور کار قرار گرفت.
خانی گفت: در همین سال با تولید ۱۳۷ تن پیله ابریشم تر توسط کمیته امداد توانستیم حدود ۱۳ درصد از تولید کشور را عهده‌دار شویم.

* سهم 15 درصدی سهم کمیته امداد در تولید پیله تر
وی با بیان اینکه قرار بود امسال ظرفیت تولید پیله‌تر به دو برابر افزایش یابد، ادامه داد: متاسفانه نتوانستیم مواد اولیه تولید پیله‌تر که همان درخت توت بود را تامین کنیم و با تولید ۱۸۰ تن پیله‌تر ابریشم سهم کمیته امداد در کشور به ۱۵ درصد رسید.
مدیر کل راهبری شغلی معاونت اشتغال کمیته امداد امام خمینی از احداث یک مرکز آموزشی ترویجی تخصصی صنعت نوغانداری خبر داد و افزود: این مرکز به عنوان یک پایلوت در کشور آخرین تحقیقات روز را با انواع تخم نوغان انجام خواهد داد تا با تولید پیله رنگی گام موثری در صنعت نوغانداری کشور بردارد.
وی گفت: در زنجیره صنعت نوغانداری گلستان که از سال گذشته آغاز شده قرار است در سه فاز تکمیل و به بهره‌برداری برسد که در گام نخست احداث توتستان از سه هکتار در سال گذشته و 15 هکتار امسال و در نهایت 50 هکتار در سال 1400 انجام می‌شود و در فاز دوم در این شهرک اقتصاد مقاومتی نهالستان و واحد تولید پیله ابریشم احداث و در فاز سوم نیز واحد ترویجی و مرکز تخصصی کرم ابریشم راه‌اندازی و کارگاه صنعت نوغانداری تجهیز خواهد شد.
انتهای پیام/2307

منبع: فارس

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی امام خمینی گلستان کمیته امداد خانی پیله تر توسط کمیته امداد صنعت نوغانداری فرش دستبافت تولید پیله راه اندازی پیله تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۶۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین دیلی، مجلس ملی فرانسه رای به تشکیل کمیسیونی داد که وظیفه آن بررسی موارد «خشونت جنسی و جنسیتی» در صنعت سینمای این کشور و سایر زمینه‌های فرهنگی است.

درخواست برای راه‌اندازی چنین برنامه‌ای توسط ژودیت گودرش بازیگر، نویسنده و کارگردان مطرح شد که رهبری موج جدیدی «جنبش می تو» در این کشور را برعهده دارد.

این نخستین باری است که مباحث «جنبش می تو» به سطح دولتی فرانسه می‌رسد، اگرچه سازمان فیلم فرانسه (CNC ) در ماه‌های اخیر ابتکاراتی برای جلوگیری از آزار جنسی در صحنه فیلمبرداری انجام داده بود.

فرانچسکا پاسکوینی، نماینده پارلمان که این طرح را به مجلس برد، گفت: وقت آن رسیده که فرش قرمز برای متجاوزان پهن نشود.

هدف این کمیسیون ارزیابی شرایطی است که مدت‌ها اجازه داده تا خردسالان و بزرگسالان شاغل در صنایع فیلم، سمعی و بصری، هنرهای نمایشی، مد و تبلیغات در اکوسیستم تولید فیلم فرانسه مورد سوء‌استفاده و خشونت قرار گیرند.

گودرش در ماه فوریه این درخواست را مطرح کرد و حالا قرار است کمیسیون به صورت رسمی در ۱۳ مه راه‌اندازی شود. جلسات استماع شکایت‌ها از ۲۰ می آغاز می‌شود و نتیجه گیری‌ها ۶ ماه بعد ارایه خواهد شد.

کد خبر 6096965

دیگر خبرها

  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود