Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@09:39:23 GMT

مشق شهادت در کنار فرزندان

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۷۳۹۷

مشق شهادت در کنار فرزندان

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: شهید امیر نامدار سوم خردادماه ۵۶ در روستای صنوبر شهرستان تربت حیدریه در خانواده‌ای متولد شد که پدرش کشاورز و مادرش خانه دار بود.

وی دوران تحصیلی خود را در روستای صنوبر و تربت حیدریه گذراند و پس از اخذ دیپلم به خدمت مقدس سربازی اعزام شد. پس از اتمام دوران سربازی به شوق خدمت به مردم به استخدام نیروی انتظامی درآمد و از سال ۸۰ با رفتن به سیستان و بلوچستان کار خود را شروع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید نامدار در سال ۸۱ ازدواج کرد که ثمره این پیوند آسمانی دو دختر به نامهای زهرا و فاطیما است؛ این شهید بزرگوار در دی ماه سال ۹۵ که به عنوان جانشین پاسگاه شرشری شمالی هنگ مرزی تایباد واقع در استان خراسان رضوی خدمت می‌کرد، به همراه تعدادی از همکاران خود از جمله شهید جواد آرمش در درگیری با اشراری که قصد ورود به اراضی کشورمان را داشتند درگیر و با اصابت گلوله اشرار مسلح به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

احمد نامدار، برادر شهید ستوان دوم امیر نامدار در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص ویژگی‌های شخصیتی برادرش، اظهار کرد: برادرم فرد بسیار مخلصی بود و هیچگاه برای ریا کار نمی‌کرد.

وقتی شهید از شهادت خود خبر می‌دهد

وی ادامه داد: برادرم به اقوام و فامیل گفته بود به پدرم بگویید من شهید خواهم شد و در شهادت من گریه نکنند و دلشان را به کربلا گره زده و به امام حسین (ع) متوسل شوند.

برادر شهید ستوان دوم امیر نامدار با بیان اینکه حاضرم لباس برادر بر تن کنم و من نیز از کشورم دفاع کنم، بیان کرد: برادرم ۳۸ سال از خدا عمر گرفت و از خود دو فرزند به نام‌های فاطمه و زهرا به یادگار گذاشته است.

همچنین مریم جمشیدی، همسر شهید نامدار از سجایای اخلاقی وی برایمان اینگونه گفت: همسرم دست گیر نیازمندان و فقرا بود، به شکلی که در بعضی از شب‌ها وسایلی را آماده می‌کرد و با هم به سراغ افراد نیازمند می‌رفتیم.

دستگیری شهید نامدار از نیازمندان

وی بیان کرد: همسرم از من می‌خواست که وسایل را پشت درها بگذارم و سریع برگردم، می‌گفت که نمی‌خواهم کسی مرا بشناسد. به او می‌گفتم که چرا من را با خودت می بری که در پاسخ می‌گفت: دوست دارم در کار خیری که انجام می‌دهم، تو هم شریک شوی.

همسرم در بازی با فرزندانمان با آن‌ها مشق شهادت می‌کرد و معتقد بود «فرزند یک مرزبان باید با کلمه شهادت آشنا باشد» جمشیدی با بیان اینکه همسرم همیشه از شهادت می‌گفت و ما را آماده می‌کرد، اظهار کرد: خودش خبر داشت که روزی به آرزویش می‌رسد. در زمان‌های کوتاهی هم که در منزل بود، سعی می‌کرد برای فرزندانمان وقتی بگذارد و با آنها بازی می‌کرد.

وی با بیان اینکه همسرم در بازی با فرزندانمان خودش را در یک ملحفه سفید می‌پوشاند و می‌گفت روز شهادتم مرا این‌گونه می‌بینید، افزود: هروقت به او معترض می‌شدم جواب می‌داد فرزند یک مرزبان باید با کلمه شهادت آشنا باشد و در لحظه دیدن جسدم نباید بترسد.

این همسر شهید ادامه داد: آنچه شهید برای آن زمینه چینی می‌کرد، رخ داد و او شهید شد؛ زمانی که پیکر وی را آوردند، دخترم تنها ۹ سال داشت و خیلی راحت همانند زمان بازی با پیکر بی‌جان پدرش صحبت می‌کرد.

متجاوزین کمتر از یک هفته بعد از شهادت شهید نامدار و همرزمانش، توسط مرزبانان غیور هنگ مرزی تایباد شناسایی و به درک واصل شدند.

کد خبر 5054217

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته نیروی انتظامی هفته ناجا مرزبانی شهادت درگیری با اشرار ویروس کرونا شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا گرگان شهدای مدافع حرم شهادت امام رضا ع مجلس شورای اسلامی نیروی انتظامی کرمانشاه هفته ناجا مشهد شهید نامدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۷۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده معظم شهدا در حسینیه ثارالله یزد برگزار شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد در این مراسم گفت: امروز نقشه دشمن، تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه اسلامی است و امروز تکریم خانواده شهداء، جانبازان و ایثارگران در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از مسئولیت‌هایی است که بر عهده ما گذاشته شده است. 
سرهنگ آزادی نژاد افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای عزیز و گسترش فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه اسلامی از اهداف برپایی این مراسم است. 
مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت به همت ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، صدا و سیمای مرکز یزد و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار شد.
روایتگری دوران دفاع مقدس و تجلیل از خانواده معظم شهدا از برنامه‌های این مراسم بود.

دیگر خبرها

  • یک خبرنگار دیگر در غزه شهید شد/ شهادت ۱۴۱ خبرنگار از آغاز جنگ
  • یادواره خانگی شهید جابر صمدی در چهار برج
  • تعداد شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر رسید
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • ۲ شهید و ۴ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان+ فیلم
  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت
  • توزیع بسته‌های معیشتی
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • ۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند