Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیرکل امور شوراها و شهرداری‌های وزارت کشور گفت: شوراها به‌جای به رخ کشاندن مشکلات، برای رفع دغدغه‌های مردم راهکار ارائه بدهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمدرضا صمیمی مدیرکل امور شوراها و شهرداری‌های وزارت کشور ظهر امروز در بیست و هفتمین جلسه شورای اسلامی که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کردستان برگزار شد، با بیان اینکه صحبت‌های شوراهای شهر بایدها و نبایدهاست و شوراها در قوه مجریه با مشکلاتی روبه‌رو هستند، اظهار داشت: اوضاع اقتصادی، تحریم و کرونا موجب شده که پاسخگویی به مطالبات مردمی امکان‌پذیر نباشد، کمااینکه اشکالات متعددی نیز در شوراهای اسلامی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به اظهارات و گله‌مندی‌های مطرح شده شوراها مبنی بر عدم حمایت دولت از اعضای شورای کردستان گفت: ما به عنوان نمایندگان شورا در شورای عالی استان‌ها تا آنجایی که حدود، قیود، وظایف و ظرفیت‌های موجود اجازه دهد آماده خدمت هستیم اما بسیاری از کارها در توانمان نیست.

مدیرکل امور شوراها و شهرداری‌های وزارت کشور با طرح این سؤال که آیا شوراها برای رفع مشکلات راه روستایی و آب و فاضلاب روستاها یک‌بار ورود، پیگیری و راهکار ارائه داده‌اید؟ تصریح کرد: متأسفانه شوراها منتظرند همه کارها را قوه مجریه انجام داده و اعتبار و حق‌الجلسه را پرداخت کنند اما محدودیت وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید شوراها برای هر مشکلی راهکار پیدا کرده و به مسئولان استانی ارائه بدهند، افزود: شوراها با همفکری و استفاده از ظرفیت‌‌های موجود، در جهت کمبودها و مشکلات دولت را کمک کنند.

استاندار کردستان: شوراها و شهرداری‌ها برای رفع عقب‌ماندگی‌های کردستان به دولت کمک کنندکردستان| برای پیشگیری از اتفاقات و حل مشکلات مردم از ظرفیت ائمه جمعه استفاده شود

صمیمی عدم رعایت شأن شوراها از سوی دولت را رد کرد و گفت: تعامل شورای عالی استان‌ها با وزارت کشور در بهترین وضعیت است؛ ما دنبال تقابل نیستیم، اگر شما همراهی کنید و تقابل ایجاد نکنید طبیعتاً ما هم همراهی خواهیم کرد کمااینکه از انتقادها هم استقبال می‌کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد تعامل شوراها و بخش اجرایی در استان، عنوان کرد: بپذیریم نظارت‌ها باید انجام و به سمت رفع مشکلات گام برداشته اما پیگیری نیازمندی‌های مردم در مسیر قانونی و با در نظر گرفتن محدودیت‌ها باشد.

مدیرکل امور شوراها و شهرداری‌های وزارت کشور با بیان اینکه ایجاد نگاه تعاملی در سطح شهر و روستا در لایه‌های مختلف منجر به حل بسیاری از مشکلات خواهد شد، اذعان کرد: گرچه در دهیاری‌ها و شوراها با مشکلاتی روبه‌رو هستیم اما در بدنه اجرایی نیز این وضعیت وجود دارد، یکی از شوراها اعلام کرده بعد از 7 ماه نتوانسته بخشدار را ملاقات کند!

صمیمی با بیان اینکه به رخ کشاندن مشکلات دردی از مشکلات مردم دوا نمی‌کند، تاکید کرد: شورای مراکز استان‌ها می‌تواند شاخص و الگویی برای دیگر شهرستان‌ها باشد، ما نیز از هرگونه راهکار و پیشنهادات در جهت حل مشکلات مردم استقبال کرده و دنبال حرف و سخنرانی نیستیم.

انتهای پیام/484/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مشکلات مردم استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۷۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج گفت: یکی از رویکردهای مهم شورای ششم توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است که برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری نیز بر همین مبنا انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسین سعیدی سیرائی صبح امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ با همراهی مدیران شهرداری کرج و معتمدان، مشکلات مربوط به منطقه ۳ شهرداری را مورد بررسی قرار داد.

وی در حاشیه پایش مشکلات منطقه سه با اشاره به اینکه برای رسیدن به شهری توسعه‌یافته کنار برنامه‌ریزی و تخصص مدیران به نظرات شهروندان نیاز است، اظهار کرد: نظرات شهروندان در اداره شهر گره‌گشا است، چراکه به صورت عینی با مشکلاتی روبه‌رو و آن را در زندگی روزمره لمس می‌کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: در جلسه بررسی مشکلات شهروندان نظرات خوبی مطرح شد که تلاش می‌کنیم این نظرها در اداره بهتر این منطقه، عملیاتی شود.

سعیدی سیرائی اضافه کرد: نیازهایی که در جلسه پایش مشکلات مطرح شد مشکلاتی است که قابلیت رفع شدن دارد و به‌طور قطع با تدبیر مدیران این مهم محقق خواهد شد.

وی گفت: یکی از رویکردهای مهم شورای ششم توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است که برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری نیز بر همین مبنا انجام شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج افزود: این رویکرد به طور قطع در خصوص سایر مناطق شهرداری کرج نیز وجود خواهد داشت، تلاش می‌کنیم نیاز شهروندان به صورت اولویت مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 747737

دیگر خبرها

  • سپردن امور به دست مردم افتخار انقلاب اسلامی است
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند
  • اهتمام دهیاران و شوراها در انعکاس مشکلات مردم ضروری است
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه