Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان در ماه اکتبر را اعلام کرد که بر این اساس تیم ملی ایران با یک پله صعود نسبت به دوره قبل در جایگاه بیست‌و‌نهم قرار گرفته است. تیم ملی ایران که نسبت به رده‌بندی قبلی 3 امتیاز بیشتر دارد (1492 امتیاز)، بعد از ژاپن همچنان دومین تیم برتر قاره آسیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در همین حال در رده‌بندی کلی فیفا تا رده پنجم هیچ تغییر صورت نگرفته و تیم‌های ملی بلژیک، فرانسه، برزیل، انگلیس و پرتغال رده‌های اول تا پنجم را در اختیار دارند.   رده‌بندی 10 تیم برتر جهان   1- بلژیک 1765 امتیاز (بدون تغییر)
2- فرانسه 1752 امتیاز (بدون تغییر)
3- برزیل 1725 امتیاز (بدون تغییر)
4- انگلیس 1669 امتیاز (بدون تغییر)
5- پرتغال 1661 امتیاز (بدون تغییر)
6- اسپانیا 1639 امتیاز (یک پله صعود)
7- اروگوئه 1637 امتیاز (یک پله سقوط)
8- آرژانتین 1636 امتیاز (یک پله صعود)
9- کرواسی 1634 امتیاز (یک پله سقوط)
10- کلمبیا 1631 امتیاز (بدون تغییر)   رده‌بندی 5 تیم برتر آسیا   1- ژاپن 1503 امتیاز (27 جهان/ یک پله صعود)
2- ایران 1492 امتیاز (29 جهان / یک پله صعود)
3- کره جنوبی 1464 امتیاز (38 جهان/ یک پله صعود)
4- استرالیا 1457 امتیاز (42 جهان/یک پله سقوط)
5- قطر 1391 امتیاز (57 جهان/ 2 پله سقوط)

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: صعود یک پله ای ایران در رده بندی فیفا فوتبال تیم ملی ایران یک پله صعود بدون تغییر پله سقوط رده بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۷۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود شاگردان شمسایی به فینال در ضیافت پنالتی‌ها

در این دیدار که ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران در بانکوک آرنا آغاز شد، ملی‌پوشان ایران با ترکیب باقر محمدى، محمدحسين درخشانى، مهدى كريمى، سالار آقاپور و بهروز عظیمی مقابل حریف صف‌آرایی کردند.

ایران که مثل همیشه بازی را پرفشار شروع کرده بود روی نفوذ سالار آقاپور و اشتباه مدافع حریف مشرب عادلوف به گل اول رسید اما جورائف از روی یک ضربه کاشته خیلی زود گل ایران را پاسخ داد. 

در حالیکه ایران حاکم مطلق بازی بود و موقعیت‌های متعدد گلزنی یکی پس از دیگری هدر می‌رفت، این ازبکستان بود که روی یک غافلگیری توسط بازیکن شماره ۱۱ اخمتزیانوف به گل دوم رسید. 

بازی در نیمه اول با نتیجه ۲ بر یک  به سود ازبکستان به پایان رسید. ایران نیمه دوم را طوفانی آغاز کرد و تیم حریف را تحت فشار قرار داد که در نتیجه همین عملکرد ضربه اوت مسلم اولادقباد پس از برخورد به اخمتزیانوف وارد دروازه حریف شد تا بازی به تساوی کشیده شود.

 پس از این گل فشار ایران ادامه داشت و بازیکنان ازبکستان به بازی فیزیکی و درگیری رو آوردند که داور مشرب عادلوف را بعد از دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج کرد. ایران از فرصت چهارنفره شدن تایلند استفاده کرد و روی پاس سالار آقاپور، این بهروز عظیمی بود که با پای چپ گل سوم ایران را به ثمر رساند. 

علیرغم حملات ایران این اخمتزیانوف بود که با یک بغل پا گل دوم خود و سوم ازبکستان را وارد دروازه ایران کرد تا در پنج دقیقه مانده به پایان بازی همه چیز به تساوی کشیده شود. این نتیجه تا پایان وقت نیمه دوم ادامه داشت و بازی به وقت اضافه کشیده شد. 

در آغاز پنج دقیقه اول وقت اضافه علی اکرمی خطای ششم را از ازبک‌ها گرفت تا ایران از نقطه دوم صاحب پنالتی شود که دروازه‌بان ازیک این ضربه را مهار کرد و سایر حملات ایران نیز راهی به دروازه نیافت. 

در نیمه دوم وقت اضافه نیز بازی یکطرفه ایران به گلی نینجامید و حتی در حالیکه تنها ۵ ثانیه از باقی مانده بود ضربه سنگین احمدعباسی به تیر برخورد کرد تا کلکسیون بدشانسی‌های ایران تکمیل و بازی به ضربات مرگبار پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی باقر محمدی با مهار دو ضربه پنالتی به ایران کمک کرد تا در مجموع ایران با پیروزی هفت بر هشت حریف را شکست دهد.

ایران با این پیروزی به فینال جام ملت‌های آسیا راه یافت و روز یکشنبه ورزشگاه بانکوک آره‌نا به مصاف تایلند میزبان می‌رود.

دیگر خبرها

  • صعود شاگردان شمسایی به فینال در ضیافت پنالتی‌ها
  • خلاصه بازی منچسترسیتی و برایتون + فیلم
  • از کابوس سقوط تا صعود به یک چهارم جام حذفی/ تیم محترم «محرم»
  • تمجید فیفا از کاپیتان فوتسال ایران
  • خلاصه‌بازی منچستریونایتد و شفیلد یونایتد + فیلم
  • خلاصه‌بازی لیورپول و اورتون + فیلم
  • تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی
  • ایران به جام جهانی صعود کرد/ قرقیزستان با ۶ گل مغلوب شاگردان شمسایی شد
  • ایران به جام جهانی صعود کرد/ قرقیزستان با 6 گل مغلوب شاگردان شمسایی شد
  • فوتسال ایران راهی جام جهانی شد | جشنواره گل شاگردان شمسایی و صعود به جام جهانی