Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@03:01:25 GMT

سهند به عنوان نخستین شهر سالم کشور ثبت می شود

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۷۶۶۱

سهند به عنوان نخستین شهر سالم کشور ثبت می شود

رضی منش با تأکید بر این‌که مشارکت سیاسی و اجتماعی گسترده در شهر جدید سهند را شاهد هستیم، گفت: امیدها بر آن است که شهر جدید سهند به عنوان اولین شهر سالم کشور ثبت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «بابک رضی منش» امروز در میزگرد خبری پروژه شهر سالم سهند با اشاره به استانداردهای موجود و تعریف شده در نظام سلامت کشور اظهار داشت: این پروژه بر پایداری اکوسیستم، استراتژی سلامت، بهسازی سلامت، تامین نیازهای اساسی شهروند و کنترل‌ مشارکتهای مردم اثر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار اسکو افزود: در دیگر کشورهای دنیا شاهدیم که تا اراده سیاسی بر پروژه‌ی حاکم نباشد، آن پروژه ابتر خواهد ماند. اعتقاد داریم پروژه شهر سالم سهند علاوه بر اینکه تحت حمایت سیاسی است، مشارکت اجتماعی گروه ها را نیز می طلبد.

وی خاطرنشان کرد: ما در این پروژه صرفاً مطابق با مطالعه جلو نمی رویم و کارهای عملیاتی را نیز در دستور کار داریم. نظارت جدی بر پروژه از طریق دبیرخانه وجود دارد و این پروژه حمایت رسانه ها را می طلبد.

رضی منش گفت: رسانه ها نقش بی‌بدیلی در تحقق اهداف متولیان شهر جدید سهند بر عهده دارند، چراکه امیدها بر آن است که شهر جدید سهند به عنوان اولین شهر سالم کشور ثبت شد، اقدامات شهر سالم سهند در سطح کشورهای اروپایی است چنانکه سلامت محیط کار، سلامت خانواده، سلامت روانی و ارتقای استانداردهای بهداشتی سازمانها و ادارات در برنامه فرار دارد.

وی ادامه داد: تیم مدیریتی مستقر در این شهر با تمام توان به توسعه، اعتقاد تقلبی دارند، چراکه یک شهر با ساختار مدرن که تمام مسائل حوزه شهرسازی مدرن در آن رعایت شده است؛ شهری که به دنبال تامین نیاز های مردم است، بافت های شهری نفوذپذیری بالایی دارند اولین شهر دانشگاهی بزرگ کشور است.

فرماندار اسکو تصریح کرد: این شهر به عنوان شهر پایلوت در سازمان بهداشت جهانی ثبت شده است. اخیرا از وزارتخانه و سازمان بهداشت جهانی در شهر حضور یافتند و امیدواریم در آذر ماه بعد از ارزیابی شهر جدید سهند به عنوان اولین شهر سالم ثبت خواهد شد.وی در ادامه گفت: تا به امروز قریب به ۱۰۰ جلسه در کمیته تخصصی به ریاست فرماندار برگزار شده است.

رضی منش، نقطه قوت پروژه را حضور و قوت سازمان ها و تشکل های مردم نهاد اعلام کرد و گفت: شش سمن در شهرجدید سهند در فعالیت هستند؛ علاوه بر این با تأسیس پارک بانوان، تلاش شده تا در راستای تحقق عدالت جنسیتی گام های برداشته شود.

 

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهر سالم شهر جدید سهند سهند به عنوان شهر جدید سهند اولین شهر شهر سالم رضی منش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۷۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران موتور محرک چرخه اقتصاد کشور هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان آستارا با اشاره به آیات قرآن و احادیث اهل بیت (ع) به بیان تأثیر ایمان و تقوا در گشایش در زندگی و باز شدن درهای برکات الهی اظهار کرد: غفلت از یاد خدا را سبب محروم شدن از نعمت‌های الهی و بی بهره ماندن از رحمت پروردگار عالم در آخرت می‌شود.

امام جمعه آستارا با گرامیداشت هفته سلامت، اقدامات انجام گرفته توسط دولت در حوزه سلامت را شایسته تقدیر دانست و افزود: با توجه به شعار امسال باید در حوزه سلامت به سمت مردمی سازی برویم و با ترویج اقدامات پیشگیرانه در حوزه بهداشت و مشارکت مردم در طرح‌های غربالگری ضریب سلامت در جامعه را افزایش دهیم.

وی ضمن گرامیداشت هفتم اردیبهشت، روز ایمنی و حمل و نقل گفت: متأسفانه در تعطیلات نوروز امسال ۱۰۶۵ نفر در حوادث رانندگی فوت کرده و بیش از ۱۷۰۰۰ نفر مصدوم شده‌اند، در صورتی که با ایمن سازی راه‌ها و رعایت قوانین توسط رانندگان محترم این امکان وجود داشت که این هموطنان در کنار خانواده‌های خود باشند.

حجت الاسلام باقری ارومی نهم اردیبهشت، روز شوراها را نیز تبریک گفت و از اختلافات موجود بین اعضای شوراها گلایه کرد و افزود: اگر اختلاف نظر و سلیقه‌ها موجب تضارب آرا و افزایش بهره وری گردد بسیار مفید و ارزشمند است؛ اما وقتی اختلافات به نزاع و درگیری بینجامد سبب سستی و عقب ماندگی است.

حفظ و نگهداری پروژه‌های شهری از افتتاح آنها مهم‌تر است

وی آماده سازی بلوار شورا جهت استفاده عموم مردم را بعد از مدت‌ها تأخیر به فال نیک گرفت و ادامه داد: بالاخره پس از مطالبه گری در تریبون‌های مختلف و پیگیری‌های برخی مسؤولان این بلوار آماده افتتاح و بهره برداری است ولی یک تذکر خدمت شهردار محترم عرض می‌کنم نگهداری پروژه‌های پس از افتتاح از اصل آن پروژه مهم‌تر است و اگر قرار است این پروژه هم به سرنوشت ساحل کاکوله دچار شود بهتر است از اکنون فکری به حال آن کنید.

امام جمعه آستارا یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر را تبریک گفته و افزود: کارگران نیروهای اصلی و موتور محرک چرخه اقتصاد کشور هستند و در این سالی که جهش تولید با مشارکت مردم باید انجام پذیرد خیلی بیشتر نقش و اهمیت کارگران در تحقق شعار سال آشکار می‌شود.

وی سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم و روز عقیدتی و سیاسی در سپاه را گرامی داشت و اضافه کرد: رمز ماندگاری شهید مطهری، فکر اندیشه او به عنوان یک مکتب و یک روش فکری و اعتقادی است و این مهم او را به عنوان یک الگو و یک متفکر جریان ساز همیشه زنده نگه داشته است.

حجت‌الاسلام باقری ارومی با توجه به تبلیغات رسانه‌ای دشمن برای کم ارزش نشان دادن عملیات وعده صادق گفت: آنچه در این عملیات مهم بود اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین الملل بود، اینکه چند موشک شلیک شده و یا به هدف برخورد کرده است مسأله اصلی نیست. مسأله اصلی جرأت یافتن مسلمانان و آزادی خواهان عالم برای نابود کردن رژیم صهیونیستی است که به خوبی اتفاق افتاد و هیمنه تو خالی رژیم خبیث را در هم شکست.

کد خبر 6089112

دیگر خبرها

  • نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد
  • افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند
  • کارگران موتور محرک چرخه اقتصاد کشور هستند
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • همایش دانش آموزی سفیران سلامت در گرمسار برگزار شد
  • برپایی پایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • همایش پیاده روی خانوادگی و صرف صبحانه سالم در روستای یار عزیز تکاب
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • جمعیت سالم عامل اقتدار هر کشور است
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم