Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی ما تهیه تبلت برای دانش‌آموزان فاقد تبلت است، گفت: در تلاش هستیم با حمایت خیران و دستگاه‌های مردم نهاد این مشکل برطرف شود. - اخبار استانها -

اسفندیار نظری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بابلسر اظهار داشت: در حال حاضر یکی از دغدغه‌های اصلی آموزش و پرورش مازندران، تهیه تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزانی است که به بسترهایی نظیر تلویزیون و شبکه شاد دسترسی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با همت استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعیت خیران استان مازندران تاکنون دو میلیارد تومان تبلت و تلفن همراه هوشمند برای دانش آموزان تهیه شد و یک میلیارد تومان دیگر از سوی سازمان مدیریت برای تهیه تبلت در اختیار سازمان نوسازی مدارس قرار گرفته است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه حدود چهار هزار نفر از اولیای دانش آموزان در مازندران جهت دریافت وام قرض الحسنه با بهره چهار درصد برای تهیه تبلت به بانک معرفی شدند، تصریح کرد: باتوجه به راستی آزمایی صورت گرفته در حال حاضر پنج هزار دانش آموز مازندرانی فاقد تبلت و گوشی هوشمند هستند و در تلاش هستیم با حمایت خیران و دستگاه‌های مردم نهاد این مشکل برطرف شود.

نظری با اشاره به اینکه در نظر داریم سنجش سواد آموزی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس استان اجرایی کنیم و برگزاری حضوری یا غیر حضوری این سنجش با نظر مدیر و شورای مدرسه است، خاطرنشان کرد: برگزاری این سنجش بعد از 45 روز از آغاز سال تحصیلی جدید به ما کمک می‌کند هرگونه نواقصی که در حوزه بستر آموزشی وجود دارد را شناسایی و برطرف کنیم تا دغدغه خانواده‌ها نسبت به آموزش کمتر شود.

وزش مهر همدلی در هرمزگان / تلاش برای تامین تبلت دانش‌آموزان نیازمند + فیلمموازی کاری متولیان توزیع تبلت و بسته‌های لوازم‌التحریر در مناطق محروم قزوین‌بنگاه‌های اقتصادی و کارخانجات هرمزگان برای تامین تبلت دانش‌آموزان نیازمند مشارکت کنند

وی افزود: بر اساس موقعیت‌های یادگیری که به صورت بخشنامه در پروژه مهر اعلام شده، مشخص کردیم که مدارس ابتدایی و حوزه متوسطه اول، دوم و فنی و حرفه ای باید بعد از ظهر از بستر شاد استفاده کنند و الگوی جدید موقعیت تبیین یادگیری را دادیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: قطعاً ما نمی‌گوییم در بستر شاد مشکلی وجود ندارد، مشکل وجود دارد، بحث ساختارها زیرساخت‌ها و اینترنت است، اما داریم تلاش می‌کنیم و به مدیر مدرسه نیز این اجازه را دادیم تا از هر بستر امنی که تشخیص می‌دهد می‌تواند به یادگیری دانش آموز کمک کند استفاده کند.

نظری با بیان این‌که اولویت اول تا دهم ما همیشه شبکه شاد خواهد، یادآور شد، وزیر آموزش و پرورش قول داده که این مشکلات در این هفته و هفته آینده برطرف شود و شرمنده دانش‌آموزان نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: این را به صراحت عرض می‌کنم که با همت مدیران و معلمان ما اکنون معلمان ما در این فضای کرونایی بیش از ظرفیت خود برای آموزش دانش‌آموزان تلاش می‌کنند و این جدیت وجود دارد تا ما نقصی در آموزش در این فضای کرونایی نداشته باشیم.

مصاحبه از هومن رمضانیان

انتهای پیام/686/ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آموزش و پرورش مازندران دانش آموزان معاون آموزش تهیه تبلت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۷۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد و تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد. این عدد الان ۳۹ درصد است.

وی افزود: بر این اساس تا ۵ سال آینده هزار هنرستان جدید ساخته می‌شود و ۸۰۰ هنرستان هم با تبدیل کاربری ایجاد می‌شوند و تا پایان برنامه هفتم ۲۵۰۰ واحد هنرستان به واحد تولیدی تبدیل می‌شود.

صحرایی ادامه داد: به هنرستان‌های جوار صنعت تسهیلات داده می‌شود و هنرستان‌های تیزهوشان راه‌اندازی می‌شود و وزارتخانه‌های تعاون، نفت، صمت، گردشگری، راه، بهداشت، ورزش، محیط زیست و کشور مکلف به ایجاد حداقل ۵ هنرستان شدند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع تغییر تقویم آموزشی در قالب طرح در کمیسیون آموزش مجلس تصویب شده و در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند