Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:21:11 GMT

اول آبان و مهمترین اخبار کرونایی استان‌ها

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۸۰۷۹

اول آبان و مهمترین اخبار کرونایی استان‌ها

اما بهتر است امروز در ابتدای گزارش روزانه آخرین خبرهای کرونایی به سراغ خبرهای مثبتی برویم شاید هموطنان با خواندن این خبرها ، اندکی از پژمردگی روح و روانشان بابت محدودیت های کرونایی، بدرآیند.
امروز خیری پاوه های برای ۲۰ دانش آموز نیازمند در این وانفسای گرانی ها، گوشی هوشمند خرید. این نیکوکار کورد که سعدی فتاحی نام دارد برای خرید این شمار گوشی ۴۳۰ میلیون ریال هزینه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از سویی دیگر یک آموزگار قزوینی برای ۲ دانش آموز استثنایی خود ۲ دستگاه تبلت خریده و به آنها هدیه داده است . قرار است تا هفته آینده خانم مریم ملکی ( آموزگار نیکوکار قزوینی ) یک دستگاه تبلت دیگر را برای یکی دیگر از دانش آموزانش تهیه کند.


از طرفی  ثبت اختراع دستگاه ضدعفونی کننده محیط و اجسام با استفاده از پرتو فرابنفش و گرما هم در خروجی ایرنا منتشر شد. این دستگاه را ۲ عضو عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود اختراع کرده و آن را به ثبت رسانده اند.

فریبرز فروهنده یکی از سازندگان دستگاه مورد نظر گفته است: با استفاده از این دستگاه نگرانی از لمس سطوح در دسترس مانند دستگیره ها، میز و صندلی، اسکناس و انتقال میکروب ها از این طریق برطرف می شود.





هم اینک به خبرهای دیگر کرونایی بپردازیم. یک خبر این است:  نیروی انتظامی برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا،  ۲ مراسم عروسی در اشنویه را تعطیل کرد. این خبر را عبدالسلام مام عزیزی، فرماندار اشنویه داده است.

مام‌عزیزی با بیان اینکه برگزاری هرگونه مراسم ترحیم و عروسی‌، به منظور جلوگیری از گسترش بیماری کرونا و با توجه به وضعیت بسیار قرمز شهرستان ممنوع بوده و از برگزاری آنها جلوگیری می‌شود، گفته است: این اقدام در جهت پیشگیری و بالا بردن ضریب ایمنی این شهرستان است و با متخلفان و برگزارکنندگان اینگونه تجمع‌ها در شهر و روستا برخورد قاطع خواهد شد.

علی صفدر ،  رییس شبکه بهداشت و درمان پلدختر  هم در خصوص خطرناک بودن برگزاری هر نوع مراسمی از جمله عزا و عروسی به خبرنگار ایرنا اظهارداشته است: مراسم ترحیم و عروسی سلامت جامعه را به خطر انداخته و فشار مضاعفی به کادر درمان وارد کرده است.

به گفته صفدر وضعیت شهرستان پلدختر با افزایش چشمگیر شمار مبتلایان مطلوب نیست و تجمعات و مراسم نیز هر روز به این شرایط دامن می زند.
 


تقریبا آن روزی نیست که متاسفانه خبر از فوت مدافعان سلامت کشورمان به علت ابتلا به کرونا را نداشته باشیم. امروز تشییع پیکر نخستین شهید مدافع سلامت شاهرود انجام شد. شهید حبیب ذاکریان متخصص رادیولوژی بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود که روز گذشته پس از تحمل عوارض ناشی از بیماری کووید ۱۹ درگذشت ، پیکر پاکش امروز بر روی دستان همکاران و مردم قدرشناس این شهرستان تشییع و رهسپار دیار باقی شد.





متاسفانه، دکتر زاهد صفی‌خانی از پزشکان متعهد استان خوزستان و مدافع سلامت هم بر اثر ابتلا به کرونا به خیل شهدای سلامت پیوست.


خبر دیگر آنکه گیلان به گروه خونی A نیاز فوری دارد .دکتر گیتی ایزدی پور مدیر پزشکی انتقال خون گیلان، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشته است که هم اکنون ذخیره خونی A مثبت در استان گیلان به شدت کاهش یافته لذا از دارندگان  این گروه خونی درخواست می شود که با اهدای خون خود به یاری بیماران نیازمند بشتابند.



و اما از نماز جمعه اقصی نقاط کشور هم باید اذعان داشت که بیشتر نقاط کشور به نظر می رسد این آیین عبادی سیاسی را فردا دوم آبان (جمعه ) برگزار نکنند ؛ البته برخی نیز در خراسان رضوی برپا می شود که شماری از اخبار این آیین به شرح زیر است.

نماز جمعه در هفت شهر خراسان شمالی برگزار نمی‌شود
اقامه نمازجمعه در ۲۸ شهر و روستاهای یزد لغو شد
نماز جمعه در هفت شهر خراسان شمالی برگزار نمی‌شود
نماز جمعه دوم آبان در شیراز و ۴۶ شهر دیگر فارس برگزار نمی‌شود
نماز جمعه دوم آبان در ۱۷ پایگاه خراسان رضوی اقامه می‌شود
نماز جمعه دوم آبان تنها در یک شهر مازندران برگزار می‌شود


خبر از کرونا تا دلتان بخواهد در سایت ایرنا موجود است که برخی از آنها بدین شرح است:
توزیع مواد غذایی در وادی رحمت تبریز ممنوع است
۱۵۸ فقره تخلف برای تولید و عرضه ماسک در آذربایجان شرقی تشکیل شد
تعداد بیماران بستری کرونا در پارس‌آباد سیر صعودی گرفت
مدارس چهار شهرستان خراسان رضوی به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد
اصفهان رتبه دوم اهدای پلاسمای کووید ۱۹ در کشور را دارد
اصفهان را برای سفر انتخاب نکنید
معاون وزیر بهداشت: فارس هم راستای اقدامات جهانی با کرونا مقابله کرده است
وزیر بهداشت از بهبودی پدر پیوند کبد ایران از بیماری کرونا ابراز خرسندی کرد
تردد به مناطق ییلاقی استان یزد ممنوع شد
آمار مبتلایان و بیماران مشکوک به کرونا در گیلان به بیش از ۴۰۰ نفر رسید
کرونا سبب مرگ ۱۷ نفر دیگر در البرز شد


شماری از گزارش های کرونایی امروز نیز بدین ترتیب است:

افزایش آمارها؛ نشانه وخامت شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی
احترام به سلامت اجتماعی مردم هرمزگان با استفاده از ماسک
مهر، نامهربان با کرمانشاهی‌ها
بی‌پناهی یش از پیش زنان سرپرست خانوار کارخانه پسماند اهواز



تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۱ هزار و ۶۵۰ نفر رسید
سیما سادات لاری ، سخنگوی وزارت بهداشت که هر روز شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا را در کشور به روز اعلام می کند امروز پنجشنبه اعلام کرد: تاکنون ۵۵۰ هزار و ۷۵۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۰۴ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۱ هزار و ۶۵۰ نفر رسیده است.
 لاری درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز اول آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۴۷۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۴۲ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۵۰ هزار و ۷۵۷ نفر رسید.
 

برچسب‌ها ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت اخبار کنکور ویروس کرونا نماز جمعه دوم آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۸۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین اخبار پنجم اردیبهشت/حذف«زوج و فرد»در طرح جدید ترافیک

رشد ۳۰ درصدی مستمری مددجویان، اقلام دارویی ممنوعه برای حجاج، حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، رشد 30 درصدی مستمری مددجویان، اقلام دارویی ممنوعه برای حجاج، حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است.در ادامه برخی از اخبار منتشر شده در رسانه‌های کشور را مرور می‌کنیم.

پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان/رشد 30 درصدی مستمری مددجویان

علیرضا آنجلاسی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال 1403 جهت اجرای بخشی از قانون حمایت از حقوق معلولان و به استناد ماده 30 همان قانون ردیف جداگانه بودجه‌ای پیش‌بینی شده است. همچنین برای اولین بار افزایش مستمری مددجویان که معادل 30 درصد بوده است در فروردین ماه سال جاری اعمال شد و از طریق سازمان هدفمندسازی به صورت مستقیم به حساب مددجویان واریز شد.

همراه داشتن 14 قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است

سردار رضا بنی اسدی فر، فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با اشاره به آغاز عزیمت زائران حج عمره به سرزمین وحی پس از وقفه 9 ساله گفت: 14 قلم دارو در کشور عربستان ممنوع است که زائران باید با آگاهی نسبت به آن، از همراه داشتن این داروها امتناع کنند.

حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت/ به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول امسال

محسن هرمزی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران اعلام کرد: موضوع به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال 1403 نهایی می‌شود. همچنین بر اساس مطالعات جدید یک طرح ترافیک خواهیم داشت و چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت و همچنین قواعدی مبتنی بر حوزه برقی سازی را وضع می‌کنیم؛ یعنی خودروها و موتورسیکلت‌های برقی قابلیت تردد بدون محدودیت خواهند داشت.

سلاجقه: حدود 60 میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد

علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پی سرریز شدن سد کجکی با توجه به بارش موجود در افغانستان و حقابه ایران از هیرمند گفت: حدود 50 تا 60 میلیون متر مکعب آب رهاسازی شده که با رایزنی‌های مستمر با این کشور بیشتر خواهد شد.

کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال/مرگ روزانه به‌طورمتوسط 53 نفر در تصادفات

سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا از مرگ 1065 نفر در حوادث رانندگی ایام نوروز خبر داد و گفت که این آمار در مقایسه با نوروز سال گذشته، 9.4 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حجاب و عفاف؛ مهمترین محور سخنان خطیبان نماز جمعه شهر‌های گلستان
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است
  • آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • مهمترین اخبار پنجم اردیبهشت/حذف«زوج و فرد»در طرح جدید ترافیک
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران