Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:16:36 GMT

۱۵ میلیارد ریال در حوضه آبخیز زو شیروان هزینه شد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۸۴۹۰

۱۵ میلیارد ریال در حوضه آبخیز زو شیروان هزینه شد

مصطفی سیامکی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حوضه آبخیز زو یکی از زیر حوضه های فرعی  سد شیرین از حوضه اصلی رودخانه اترک است که شامل روستاهای قپز، کاکلی، آق قلعه، تفتازان و زو است.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال برای این حوضه پنج میلیارد ریال اعتبار دیگر هم هزینه خواهد شد گفت: گستره این حوضه هشت هزار و ۱۳۵ هکتار با جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیامکی عملیات های اجرایی این حوضه را شامل عملیات گابیونی، خشکه چین، چپری، سنگ و ملات، کپه کاری، بذر پاشی، حفاظت و قرق و علوفه کاری عنوان کرد و افزود: با اجرای عملیات علوفه کاری در هر هکتار حدود یک تن افزایش تولید علوفه در سال داشته ایم.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: ۱۵۰ نفر در مجموع ۲۰۰ تن تولید علوفه در این حوضه تولید کردند.

سیامکی افزایش عمر مفید سد شیرین دره، کنترل سیلاب، حفاظت خاک و جلوگیری از تخریب اراضی، افزایش درآمد آبخیزنشینان، احیای مراتع و تقویت پوشش گیاهی را از جمله اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

شیروان دارای ۲ حوضه آبخیز شامل اترک با مساحت ۳۷۰ هزار هکتار و حوضه آبخیز مرزی گلیل و سرانی با مساحت حدود ۳۰ هزار هکتار است.

گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین های زراعی، باغ ها، جاده ها و محوطه های روستا و شهرها است.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری اعتبارات شیروان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری اعتبارات شیروان منابع طبیعی و آبخیزداری اعتبارات شیروان اخبار کنکور حوضه آبخیز هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۸۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری سونوگرافی پیشرفته بیمارستان شهدای هندیجان 

شبنم علوی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان گفت:در راستای خدمت رسانی به شهروندان هندیجانی باحمایت سرمست رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  یک دستگاه سونوگرافی پیشرفته با هزینه‌ای بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال جهت ارائه خدمات تشخیصی در بیمارستان شهدا هندیجان خریداری و در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ وارد بیمارستان  گردید.

او می‌گوید: این دستگاه یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها در سطح کشور است که قابلیت‌های منحصربفردی دارد و تمام سونوگرافی‌ها را پوشش میدهد و در استان خوزستان تنها تعداد محدودی از شهرستان‌ها دارای این دستگاه می‌باشند.

علوی ادامه داد: یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال با هزینه‌ای بالغ بر ۳۱ میلیارد ریال و یک دستگاه سی‌ای اسکن ۱۶ اسلایس با هزینه‌ای بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال خریداری و در اسفند ماه ۱۴۰۲ وارد بیمارستان گردید.

مدیرشبکه بهداشت درمان هندیجان گفت: به زودی با افتتاح و بهره‌برداری از این دستگاه ها، دسترسی سریع و به موقع با کیفیتی بالا، جهت بیمارانِ شهرستان هندیجان فراهم‌ می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ۷۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۲ طرح آبرسانی مرکزی هزینه شده است
  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • خریداری سونوگرافی پیشرفته بیمارستان شهدای هندیجان 
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • بازگشت ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!