Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، افشین ملایی در نشست شورای سیاست گذاری شهرهای فعال ایران که ظهر امروز (پنجشنبه) برگزار شد، با اشاره به اینکه در ۱۰ سال آینده سیلی در کشور اتفاق می‌افتد که سابقه تکرار آن در کشور وجود نداشته است، اظهار کرد: باید برای این سیل آماده شویم و در صدد مدیریت پیشگیرانه برآییم، چرا که آمار حوزه سلامت نشان می‌دهد در دو دهه آینده با سیل کم تحرکی در کشور مواجه خواهیم بود و تمامی ظرفیت‌های کشور از این طریق با چالش مواجه می‌شود و در حوزه نیروی کار با افرادی مواجه خواهیم شد که قدرت محدودی خواهند داشت و از وضعیت سلامت و شرایط جسمانی مطلوبی برخوردار نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: زمانی شیوع کم تحرکی در کشور به ۵۶ درصد می‌رسد هر انسان عاقلی احساس خطر می‌کند و این سوال مطرح می‌شود که چرا باید ۵۶ درصد مردم و ۶۵ درصد زنان کم تحرک باشند؟

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه اگر زمان را از دست بدهیم با عواقبی مواجه خواهیم شد که جبران ناپذیر است، تصریح کرد: در جلسه شورای عالی سالمندان عنوان شد که سرعت پیرشدن در ایران از سرعت پیر شدن در تمامی کشورهای دنیا بیشتر است و باید بدانیم اتفاقی که در حوزه سالمندی در ایران طی ۲۵ سال رخ داده در کشورهای پیشرفته صنعتی حدود ۱۰۰ سال طول می‌کشد.

ملایی ادامه داد: طی سال‌های گذشته تغییرات جمعیتی داشته‌ایم که به تدریج خود را نشان می‌دهد و در ۱۰ سال آینده با مقوله سالمندی مواجه هستیم؛ آن هم نه سالمند توانمند، بلکه سالمندی که با انواع بیماری‌های ناشی از کم تحرکی مواجه است و کشور را با چالش جدی مواجه خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا نشان داد ممکن است با پدیده‌هایی مواجه شویم که کشور را به چالش بکشد، اظهار کرد: اگر سیاست‌ها را تغییر ندهیم به شدت احساس خطر می‌کنیم و در ۲۰ سال آینده با رنج و درد و چالش‌های مدیریتی روبه‌رو خواهیم شد.

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی با اعلام اینکه دانش آموزان که باید چابک‌ترین قشر جمعیت باشند ولی با ۲۲ درصد چاقی روبرو هستند، گفت: طبق اعلام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار ایرانی فشار خون دارند! چه اتفاقی رخ داده که تا این حد ایرانی‌ها با معضل فشار خون مواجه هستند؟ چگونه این وضعیت باید اصلاح شود؟ قطعاً باید سیاست‌های جدیدی را مدنظر قرار دهیم و هم افزایی داشته باشیم.

ملایی ادامه داد: می‌دانیم منابع مالی دولت محدود است اما از تجمیع ظرفیت‌های ملی می‌توانیم اتفاق بزرگی را رقم بزنیم و اینگونه به سرمایه اجتماعی توجه کنیم و زیرساخت‌ها را توسعه دهیم و به سمت ایران فعال پیش برویم.

کد خبر 5054387

منبع: مهر

کلیدواژه: افشین ملایی فدراسیون ورزشهای همگانی چاقی تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران هندبال باشگاه پرسپولیس ویروس کرونا بشار رسن لیگ قهرمانان فوتبال آسیا شجاع خلیل زاده محمود فکری فدراسیون کشتی تیم ملی فوتبال ایران تمرینات تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر هندبال کم تحرکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۸۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد

جام جم آنلاین اصفهان؛ نخستین بانک قرض‌الحسنه کشور به پشتوانه اعتماد مشتریان خود توانست بیشترین درصد رشد منابع را در سال ۱۴۰۲ ثبت کند.

منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تا پایان سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۲۷۴ همت رسیده است. این در حالی است که منابع این بانک در پایان سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۵۶ همت بود و بانک موفق شده در سال ۱۴۰۲ منابع خود را حدود ۷۶ درصد افزایش دهد.

این درصد رشد منابع بهترین عملکرد در سطح شبکه بانکی کشور به شمار می‌رود و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان نخستین و بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور، این دستاورد را کسب کرده است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است / هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید ضروری است
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • قطبی: می‌خواهیم بازی به بازی پیشرفت کنیم
  • قرمز پوشی یک دست بانک‌ها پس از خرید سهام باشگاه پرسپولیس!
  • پاسخ شاعرانه افشین علا به شعر رهبر انقلاب
  • تا یکشنبه آینده کدام مناطق ایران باران می بارد؟
  • تا یکشنبه آینده کجای ایران باران می بارد؟
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد
  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند