Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مهندس سید مهدی نقوی عضو موظف هیأت مدیره و معاون توسعه مدیریت سازمان با بیان اینکه اوراق صکوک طرح های عمرانی در حال ساخت در منطقه از طریق شرکت فرابورس عرضه می شود، اظهار داشت: براساس دستور دکتر روزبهان، مدیرعامل سازمان، اوراقی به ارزش 500 میلیارد ریال به منظور تسریع در فرایند احداث پروژه های زیرساختی با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، مهندس سید مهدی نقوی عضو موظف هیأت مدیره و معاون توسعه مدیریت سازمان با بیان اینکه اوراق صکوک طرح های عمرانی در حال ساخت در منطقه از طریق شرکت فرابورس عرضه می شود، اظهار داشت: براساس دستور دکتر روزبهان، مدیرعامل سازمان، اوراقی به ارزش 500 میلیارد ریال به منظور تسریع در فرایند احداث پروژه های زیرساختی با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه می شوند.
وی با اشاره به بهره گیری از ظرفیت شرکت مشاوره ای جهت انجام مسیرهای حقوقی و اداری فوق، افزود: با عنایت به لزوم تسریع در تکمیل پروژه های عمرانی و زیرساختی در حال احداث از سوی سازمان که نتایجی همچون کاهش هزینه های ناشی از طولانی شدن طرح های فوق به دلیل کمبود منابع مالی، قرار نگاه داشتن منطقه آزاد انزلی در مسیر رقابت با مناطق آزاد کشورهای منطقه و جذب سرمایه گذاران جدید را به همراه خواهد داشت، راهبرد استفاده از جذب سرمایه های عمومی در قالب ابزارهای نوین تأمین مالی طرح های زیرساختی تحت عنوان اوراق مالی اسلامی (صُکوک) در دستور کار سازمان قرار گرفته است.
عضو هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی اوراق قرضه ای که توسط این سازمان در بازار سرمایه کشور عرضه می شوند را مرتبط با بر پروژه های ساخت اسکله رو رو و پارک لجستیک در مجتمع بندری کاسپین اعلام کرد و گفت: با توجه به افق های جدید همکاری های فرامنطقه ای این منطقه با بازارهای مالی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، چین و غرب آسیا، سرعت بخشیدن به پروژه های زیرساخت یعنی تزریق منابع مالی به منظور سرعت بخشیدن به تکمیل زیرساخت هایی که موجبات توسعه فضای کسب و کار طرح های سرمایه گذاری جدید را فرآهم می کند.
وی با بیان اینکه تصویب صورتهای مالی و عملکرد سازمان منطقه برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 1398 از سوی مجمع عمومی سازمان که با حضور مدیران ارشد دبیرخانه شورایعالی و نمایندگان وزرای عضو شورای عالی مناطق آزاد برگزار شد بیانگر شفافیت این سازمان در تمامی فعالیت های مرتبط است افزود: حضور در عرصه بورس اوراق بهادار گامی بهمراه فعالیت بورس کالا در این منطقه، گام دیگری در مسیر تبدیل شدن به مرکز مبادلات تجاری فرامنطقه ای براساس الگوهای بازارهای بین المللی است.
صکوک ابزارهای مالی اسلامی در قالب اوراق بهادار با ارزش مالی یکسان و قابل معامله در بازارهای مالی است. این اوراق بر اساس یکی از انواع قراردادهای اسلامی طراحی و دارندگان آن به صورت مشاع مالک یک یا مجموعه‌ای از دارایی‌ها و منافع حاصل از آن‌ها می باشند. صکوک ابزار نوینی است که در کشورهای اسلامی و به ویژه در کشورمان به جای اوراق قرضه به‌کار گرفته می‌شود این اوراق مبتنی بر دارایی با درآمد ثابت یا متغیر قابل معامله در بازار ثانویه و بر اساس اصول شریعت است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اوراق بهادار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۹۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به منطقه آزاد قشم رسید

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم از ورود نخستین محموله از خودروهای هیبریدی واردات قطعی به جزیره جهانی قشم خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، امیرعلی داود مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم با بیان این مطلب، افزود: واردات قطعی خودروهای هیبریدی از چهار برند مطرح (تویوتا، نیسان، لکسوس و سوزوکی) و واردات قطعی خودروهای سواری و تجاری از محصولات هشت برند، ذیل رویه گمرکی براساس مصوبه هیات محترم وزیران برای واردات قطعی خودرو در 23 دی ماه 1402 به مناطق آزاد کشور بوده و توسط یکی از شرکت های معتبر واردات و صادرات انجام گرفته که در روزهای آینده وارد جزیره قشم می شوند. 

وی ادامه داد: پس از ورود این خودروهای وارداتی به منطقه آزاد قشم توسط شرکت «طلوع طلایی کیش» شعبه قشم، مراحل ترخیص گمرکی و شماره گذاری آنها آغاز شده و پس از آن جهت استفاده شخصی ساکنان جزیره قشم و کیش و همچنین شبکه حمل و نقل عمومی این جزایر به فروش می رسند. 

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: طبق تفاهم نامه ای که اسفندماه سال گذشته میان مناطق آزاد قشم و کیش و این شرکت به امضا رسیده، بخشی از این خودروها پس از ورود به منطقه آزاد قشم، در منطقه آزاد کیش توسط این شرکت عرضه خواهند شد. همچنین مذاکراتی با سایر مناطق آزاد کشور نیز جهت عرضه این خودروها با رویه ترانزیت خارجی بین مناطق در حال انجام است. 

امیر علی داود با بیان اینکه مراحل ثبت سفارش برای واردات قطعی این خودروها در سامانه جامع پنجره واحد تجارت فرامرزی کشور (EPL) انجام شده است، افزود: تمامی مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نیز اخذ گردیده و خودروهای مذکور دارای استانداردهای بین المللی GCC و CCC هستند. 

وی خاطرنشان کرد: تمامی خودروهای وارداتی به صورت صفر کیلومتر و مدل 2024 بوده که واردات برخی از مدل ها مانند تویوتا کرولا و کرولا کراس، انواع ون مرسدس بنز ، تویوتا سی اچ آر، تویوتا کمری، تویوتا لوین، تویوتا سیه‌نا، لکسوس UX و 18 مدل ون برای سیستم حمل و نقل عمومی برای نخستین بار صورت می گیرد. 

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم در پایان گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته محموله های بعدی خودروهای واردات قطعی به فوریت و طی روزهای آینده، وارد جزیره قشم خواهند شد.

دیگر خبرها

  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به منطقه آزاد قشم رسید
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم
  • استقرار حاکمیت شرکتی برای پذیرش در فرابورس الزامی شد
  • فرار کانون سردفتران از شفاف‌سازی عملکرد مالی
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • چرا انتشار اوراق رهنی مسکن در ایران گره گشا نبود؟
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه | امروز پاتوق معتادان متجاهر در تهران نداریم