Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@02:30:41 GMT

آبشار گیسو نراق را اینجا ببینید!

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۹۵۷۸

آبشار گیسو نراق را اینجا ببینید!

نراق شهر کوچکی است که در حد فاصل استان قم و شهرستان‌های دلیجان و کاشان خودنمایی می‌کند. این شهر، دارای پیشینه تاریخی بسیاری بوده و زمان شکل‌گیری آن به دوران قبل از اسلام برمی‌گردد. از آن جایی که نراق از سه جانب به وسیله رشته کوه‌ها احاطه شده، آب و هوای آن کوهستانی و سرد است. این شهر، از جانب شمال به کوهی به نام ال، از سمت مغرب به شهرستان دلیجان، از طرف جنوب به روستای سینقان و سرانجام از جانب مشرق به مشهد اردهال منتهی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 همچنین، آثار و جاذبه‌های تاریخی فراوانی نیز در این شهر هر ساله میزبان گردشگران بوده و آن‌ها را به سوی خود می‌خوانند. آب‌ انبار حاج مهدی نراقی، مسجد ۷۰۰ ساله امام حسن، خانه تاریخی فاضلین نراقی و بی‌شمار آثار دیگر که نراق مفتخر به وجود آن‌هاست.
یکی از جاذبه‌های طبیعی و زیبای این شهر آبشاری به نام گیسو می‌باشد. این آبشار، در انتهای دره‌ای به نام آبشتا واقع شده است. شیب منفی ارتفاعات این دره، امکان صخره‌نوردی را برای ورزشکاران فراهم می‌کند. گفتنی است در صورت تجهیز امکانات لازم در این منطقه، می‌توان به تبدیل آن به یکی از کانون‌های فعال جذب گردشگر امیدوار بود. آبشار گیسو از جانب شمال‌غربی ۵ کیلومتر تا نراق فاصله دارد. به بیان دقیق‌تر، این آبشار در امتداد کوهی به نام ال واقع شده است. میزان آب آبشار گیسو به صورت فصلی تغییر می‌کند. در ابتدای بهار آب آن بسیار زیاد بوده و تابستان‌ها کاملاٌ خشک می‌شود.
چشم‌انداز فوق‌العاده این آبشار واقعاٌ زیباست و مانند آن در شهر نراق به چشم نمی‌خورد. شاید از خود بپرسید که چرا نام زیبای گیسو را برای این آبشار انتخاب کرده‌اند. راستش را بخواهید، دلیل آن وجود گیاهی به نام پرسیوشان در نزدیکی این آبشار بوده که تداعی‌گر گیسوان بلند سیاوش است. مردم نراق و دلیجان در فصل بهار و تابستان برای تفریح و استفاده از طبیعت بکر و زیبای این منطقه، از این آبشار دیدن می‌کنند. در واقع، این مکان یکی از بهترین گزینه‌ها برای گذراندن ساعاتی خوش در کنار افراد خانواده و دوستان می‌باشد./ سیری در ایران

   

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۹۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینجا غزه نیست؛ بمباران هم نشده است! | اینجا اوکلاهما است که خانه ها بر اثر گردباد تخریب شده اند ... + فیلم

دریافت 4 MB کد خبر 848200 برچسب‌ها خبر مهم طوفان

دیگر خبرها

  • اینجا غزه نیست؛ بمباران هم نشده است! | اینجا اوکلاهما است که خانه ها بر اثر گردباد تخریب شده اند ... + فیلم
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • آبشار زیبای تخت‌چو در استان لرستان
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • علت عمده «سقط جنین» چیست؟
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • خودنمایی آبشار فصلی در دل طبیعت روستای جنگل علی بهاباد + فیلم
  • غرق شدن مرد ۵۵ ساله سیمرغی در آب‌بندان لاله‌زار
  • خروش آبشار فصلی بر اثر بارش‌های اخیر در منطقه کیش انجیرو روستای گوجر + فیلم
  • نجات مصدوم حادثه سقوط از آبشار ورخامن