Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، استاندار آذربایجان‌ شرقی با تاکید بر تسریع و تسهیل اخذ تسهیلات مورد نیاز سرمایه گذاران بخش معادن، اظهار داشت: قبول پروانه بهره برداری معدن به عنوان وثیقه برای اخذ تسهیلات انگیزه بسیار مهمی برای سرمایه گذاران است.

وی، افزود: کسانی که دارای پروانه معدن هستند و مدت پروانه به اتمام رسیده است در صورتی که در این مدت اقدام به اکتشاف و بهره برداری نکرده اند پروانه آنها لغو می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استاندار آذربایجان‌ شرقی ادامه داد: در ارتباط با معدن مس سونگون مقرر شد طبق قانون تخفیف 20 درصدی برای مالیات مجتمع اعمال شود و برای توسعه زیرساخت های معدن، شهرستان و استان هزینه شود.

پورمحمدی گفت: با توجه به اینکه سهام‌دار اصلی شرکت زرین داغ آستارکان با ۷۵ درصد سهام خارجی است، باید بررسی شود آیا منع قانونی برای واگذاری معدن اندریان به این شرکت به عنوان بهره بردار معدن وجود داشته است؟

وی ادامه داد: باید یک تیم ویژه جهت بررسی دقیق در خصوص اینکه آیا واگذاری قانونی بوده و اینکه آیا شرکت به تعهدات خود در خصوص حفاظت و صیانت از طبیعت عمل کرده است تشکیل شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: سازمان های مسئول باید در خصوص مشکلات معدن طلای اندریان بررسی دقیق انجام داده و اعلام نظر کنند.

وی اظهار داشت: باید براساس قانون امنیت در منطقه توسط سرمایه گذار تامین شود.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: مس تبریز معدن تیم ویژه استاندار آذربایجان شرقی محمدرضا پورمحمدی خبرگزاری فارس معدن طلای اندریان ورزقان مس سونگون مالیات معادن پروانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۹۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان

به گزارش خبرنگار مهر، انگار قرار نیست وقوع حوادث منجر به فوت معدنچیان در معادن زغال‌سنگ شمال استان کرمان پایانی داشته باشد، زیرا این بار در حادثه دیگر که در معدن زغال‌سنگ هشونی شهرستان کوهبنان به وقوع پیوسته است یک کارگر ۴٠ ساله این معدن جان خود را از دست می‌دهد.

این کارگر معدن که عبدالله اسماعیلی نام دارد با ۱۸ سال سابقه کار و دارا بودن ۲ فرزند، ساکن روستای جور کوهبنان بود که متأسفانه ساعت ٩ صبح روز جمعه ١۴ اردیبهشت بر اثر حادثه‌ای دستش در نوار نقاله معدن گیر کرده و بر اثر حرکت نوار نقاله از بدنش جدا می‌شود.

پس از قطع شدن دست، این کارگر به علت خون ریزی شدید قبل از انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست می‌دهد.

در طی چند دهه اخیر بر اثر وقوع حوادث متعدد در معادن زغال‌سنگ شمال استان کرمان ده‌ها معدنچی جان خود را از دست داده‌اند.

حوادثی که بسیاری از آنها به دلیل پایین بودن ایمنی این معادن و شرایط سخت کار در اعماق معادن زغالسنگ به وقوع پیوسته است.

کد خبر 6096677

دیگر خبرها

  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • نشستی برای بررسی مسائل تامین آب شرب پایدار در شهر خضرآباد
  • بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟
  • صدور مجوز زیست‌محیطی برای معدن آلبلاغ خراسان شمالی مصوب شد
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود