Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته قضایی سنای آمریکا با ۱۲ رای مثبت بدون حضور سناتورهای دموکرات، پرونده گزینه دیوان عالی آمریکا را به صحن سنا فرستاد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،  با فوت روث بادر گینسبرگ از قضات دیوان عالی آمریکا، فرصتی برای دونالد ترامپ رئیس جمهوری و جمهوریخواهان فراهم کرد تا در کمتر از ۱۲ روز مانده به انتخابات آمریکا در ۱۳ آبان، بتوانند یکی از محافظه‌کاران را جایگزین وی سازند تا وزن این نهاد مهم قضایی و حتی تصمیم‌گیری در آمریکا به نفع محافظه‌کاران تغییر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه دموکرات‌ها از ابتدا مخالف این اقدام به دلیل نزدیکی به انتخابات بودند اما جمهوریخواهان به آن اعتنا نکردند و جلسات بررسی صلاحیت امی کنی برت را در ۲ هفته برگزار کردند و طبق برنامه، امروز(پنج‌شنبه) رای‌گیری در کمیته انجام شد.

اما دموکرات‌ها از روز گذشته اعلام کردند با توجه به اینکه رای‌گیری انتخابات در بسیاری از ایالت‌ها آغاز شده است، انتخاب قاضی جایگزین باید با رئیس جمهوری بعدی باشد و از این رو، در رای‌گیری امروز شرکت نخواهند کرد.

به این ترتیب، پرونده قاضی برت با ۱۲ رای مثبت جمهوریخواهان و ۰ رای دموکرات‌ها در این کمیته بسته و به صحن سنا فرستاده شد تا بر اساس آنچه که میچ مک‌کانل اعلام کرده است، روز دوشنبه رای‌گیری نهایی در سنا انجام شود.

دیوان عالی در حال حاضر ۹ کرسی قضاوت دارد که قضات آن برای مادام العمر در این مسند باقی خواهند ماند مگر اینکه خودشان استعفا بدهند. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دیوان عالی آمریکا دموکرات ها دیوان عالی رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۹۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات حکم اعدام توماج صالحی ؛ احتمال تبدیل به حبس طول المدت

دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است.

به گزارش میزان، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: حکم (اعدام توماج صالحی) بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است.

در همین‌باره مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد.

قابل ذکر است سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضایی است

دیگر خبرها

  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • جزییات تازه حکم توماج صالحی؛ تخفیف اعدام، حبس طویل‌المدت است
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی؛ احتمال عفو و تخفیف
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی ؛ احتمال تبدیل به حبس طول المدت
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم