Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@10:14:17 GMT

دنبال دور کردن تنش از منطقه هستیم

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۹۹۴۶

دنبال دور کردن تنش از منطقه هستیم

نخست وزیر عراق گفت که کشورش بدنبال راههایی برای دور کردن تنش از منطقه است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،  «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق پنجشنبه شب در سخنانی مطبوعاتی تصریح کرد: "ما دنبال یافتن راههای برای دور کردن تنش از منطقه هستیم".

وی افزود: "ما خواهان کشیده شدن به سمت هرگونه درگیری در منطقه نیستیم".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الکاظمی که با تعدادی از رسانه ها در لندن گفت وگو می کرد، افزود: سفر دوره ای کنونی او به سه کشور فرانسه، آلمان و اینک انگلیس برای تحکیم روابط عراق با دوستان و همپیمانان صورت گرفته است که در جنگ علیه داعش سهیم بودند.

وی گفت: ما خواهان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام و سالم در عراق هستیم که خواسته های ملت عراق و انتظاراتش را برآورده کند.

الکاظمی تصریح کرد که عراق می تواند نقش مثبتی را در آرام کردن اوضاع ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، الکاظمی همچنین گفت: ما می خواهیم که جلوی فروپاشی اقتصاد عراق را بگیریم و از این رو بود که طرح اصلاحات را ارایه دادیم و دنبال سازوکاری برای ایجاد فرصت های شغلی برای توسعه اقتصاد عراق هستیم.

نخست وزیر عراق سه شنبه شب در آخرین ایستگاه سفر دوره ای اروپایی خود وارد لندن شد و با مقام های ارشد انگلیس از جمله همتای خود «بوریس جانسون» و وزیر دفاع انگلیس دیدار کرد.

وی پیش از این از کشورهای  فرانسه و آلمان دیدن و با مقام های بلندپایه این کشورها درباره روابط سیاسی، اقتصادی، نظامی و مبارزه با تروریسم بحث و تبادل نظر کرده بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نخست وزیر عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۹۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس

.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ عوامل جناح راستگرای افراطی در لندن که پرچم انگلیس را بر دوش داشتند، مقابل دفتر نخست وزیری این کشور با نیرو‌های پلیس درگیر شدند.
امروز که همزمان با روز جورج مقدس در انگلیس است، ده‌ها نفر از افراد راستگرا در لندن، با خروج از محلی که پلیس در برابر دفتر نخست وزیری به آنان اختصاص داده بود، با نیرو‌های پلیس درگیر شدند. در تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، یکی از این نژادپرستان در لندن، با چتر به نیرو‌های پلیس حمله می‌کند.
بخشی از مردم در بریتانیا، به اهتزاز در آوردن پرچم انگلیس را نشانه نژادپرستی انگلیسی‌ها می‌دانند. شماری از تماشاگرنما‌ها در مسابقات ورزشی، از جمله در باشگاه‌های فوتبال، با پرچم انگلیس به رقبا حمله می‌کنند. به نوشته ایندیپندنت، امروز نیز شماری از حاضران در برابر دفتر نخست وزیری انگلیس، با سر دادن شعاری‌های نژادپرستانه، از تامی رابینسون، نژادپرست مشهور انگلیسی حمایت می‌کردند.
پرچم انگلستان یا بریتانیا تلفیقی از پرچم انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی است، اما گروه‌های راست افراطی فقط پرچم انگلیس را که دارای زمینه سفید با صلیب قرمز در وسط آن است پرچم این کشور می‌دانند.
پلیس با توسل به نیرو‌های ویژه و اسب سوار تلاش کرد این تظاهرات را مهار کند.

دیگر خبرها

  • معرفی برترین‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟