Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در بیانیه پنجشنبه شب دفتر نخست وزیر عراق آمده است که الکاظمی در جریان دیدار «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس اوضاع امنیتی و سیاسی عراق و منطقه و همچنین راههای تقویت همکاری مشترک بین دو کشور در زمینه های متعدد بویژه در زمینه اقتصادی و امنیتی را بررسی کرد.

نخست وزیر عراق همچنین در این دیدار به تلاش جدی دولت متبوعش برای انجام اصلاحات اقتصادی و تبدیل عراق به بستری برای جذب سرمایه گذاری از طریق همکاری بین المللی با شرکایش در جهان اشاره کرد و گفت: فرصت برای شرکت های انگلیسی به منظور سرمایه گذاری در عراق فراهم است و دولت عراق تمایل زیادی برای تامین فضای مناسب کار و فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر عراق امروز در آخرین ایستگاه سفر اروپایی خود با همتای انگلیسی خود «بوریس جانسون» و وزیر دفاع این کشور نیز دیدار کرد و گفت وگو کرده بود.

الکاظمی پیش از این از کشورهای  فرانسه و آلمان دیدن و با مقام های بلندپایه این کشورها درباره روابط سیاسی، اقتصادی، نظامی و مبارزه با تروریسم بحث و تبادل نظر کرده بود.

برچسب‌ها انگلیس روابط خارجی مصطفی الکاظمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس روابط خارجی مصطفی الکاظمی انگلیس روابط خارجی مصطفی الکاظمی اخبار کنکور نخست وزیر عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۰۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند

به گزارش فارس، «الکساندر دو کارو» نخست وزیر بلژیک می‌گوید که شهرک نشینان محکوم شده در خشونت علیه فلسطینیها در کرانه باختری و یا دیگر مناطق فلسطینی باید موضوع تحریمهای مسافرتی قرار بگیرند. 

وی تاکید کرده است که دولت بلژیک چند هفته است که قصد دارد دسترسی شهرک نشینان محکوم به خشونت علیه فلسطینیها را به خاک این کشور ممنوع کند. 

این تصمیم دولت بروکسل چند روز پس از آن مطرح می‌شود که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن صدور روادید این کشور برای  شهرک نشینان اسرائیلی محکوم به خشونت در کرانه باختری و ورود آنها به خاک ایالات متحده آمریکا را ممنوع کرده است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره این موضع آمریکا گفت، بلینکن به مقام‌های اسرائیلی هشدار داده بود که تل آویو باید اقدامات بیشتری را برای توقف خشونت‌های افراطی علیه فلسطینی‌ها انجام داده و افرادی را که مسئول این اقدامات هستند، مقصر بداند.

الکساندر دوکارو با اشاره به مواضع واشنگتن در این زمینه گفت: وزیر خارجه ایالات متحده نیز همین موضع را اتخاذ کرده و ما با همکاران آمریکایی خود در تماس هستیم تا بررسی کنیم که چگونه می‌تواند این تحریم در واقعیت عمل کند. 

نخست وزیر بلژیک افزود: ما در لحظه بسیار حساسی هستیم و احترام به حقوق بشر، احترام به جان انسانها، توقف کشتار غیرنظامیان بیگناه، باید برای همه در اولویت باشد.

مقامات آمریکایی پیش از این گفته بودند که آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور در جریان سفر هفته گذشته خود به اراضی اشغالی موضوع خشونت شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیها را با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم در میان گذاشته است.

دیگر خبرها

  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا